دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق شفافیت سود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق شفافیت سود

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-شفافیت-سودعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق شفافیت سودفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات:27فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کاملقسمتی از متن:مفهوم شفافیت سود:تا كنون تعاريف زيادي
از شفافيت صورت گرفته است به عنوان مثال در فرهنگ لغات وبستر شفافيت به
عنوان: باز بودن موسسات، آشكار بودن فعاليت موسسات، صداقت و قابليت درك
آسان تعريف شده است. علاوه بر اين در ساير فرهنگ لغات تعاريفي از قبيل :
خيلي روشن بودن، صاف و ساده بودن، راحت فهميدن و صريح و بي پرده بودن براي
شفافيت ارايه شده است. در اين تعاريف منظور از باز بودن يا گشودگي موسسات،
دسترسي آسان به عمليات داخل شركت، و منظور از آشكار بودن موسسات، وضوح
اطلاعات است. بوشمن و همكاران شفافيت اطلاعات شركت را وضعيتي ميداند كه
اطلاعات به طور گستردهاي در دسترس، مربوط، قابل اتكا، با كيفيت جامع و به
موقوع باشد. (Bushman,2004). شفافيت اطلاعات شركت را وضعيتي ميداند كه
اطلاعات به طور گستردهاي در دسترس، مربوط، قابل اتكا، با كيفيت جامع و به
موقوع باشد. آكسا به دنبال تعريف استاندارد اند پورز شفافيت را به موقع
بودن و كفايت افشاي كاركردهاي مالي و عملياتي شركت ميداند(Aksu,2006) بارت و
همكاران شفافيت سود را تغيير هم زمان سود و تغيير در سودآوري با بازده
سهام تعريف كرده اند.(Barth, et al., 2008). شفافيت سود را تغيير هم زمان
سود و تغيير در سودآوري با بازده سهام تعريف كرده اند از نظر براون و
همكاران بهترين تعريف شفافيت در حوزهتجاري عبارت است از صورتهاي مالي با
كيفيت(Brown,2009) همچنين نيلسن و همكاران در باره شفافيت بر اين باورندكه
استفاده كننده اطلاعات در هر زماني به همه چيز واقف است و او بر اساس
اطلاعات شفاف ميتواند هر موضوعي را مورد بررسي قرار دهد. (Nielsen, et al.,
2009)مفهوم شفافیت (Transparency) و افشاء (Disciosure) افشا
عبارت است از انتشار اطلاعات مهم و تأثیرگذار بر بازار، و شفافیت را
می‌توان سادگی و سهولت تحلیل معنادار فعالیت‌های شرکت و بنیادهای اقتصادی
آن توسط فرد خارج از شرکت (Outsider) تعریف کرد. شفافیت شاخص توان مدیریت
در ارائه اطلاعات ضروری به شکل صحیح، روشن، به موقع و در دسترس است.
مخصوصاً اطلاعات حسابرسی‌شده که هم به شکل گزارشات عمومی و هم از طریق
انعکاس در رسانه‌های گروهی و سایر روش‌ها منتشر شده باشد. به‌عبارتی شفافیت
منعکس‌کننده این مطلب است که آیا سرمایه‌گذاران تصویری واقعی از آنچه
واقعاً در داخل شرکت روی می‌دهد دارند یا خیر؟بنابراین افشا و شفافیت
درهم تنیده‌اند سیستم‌های شفاف به اطلاعات معتبر و صحیح نیازمندند که به
موقع و به سهولت، هم به شکل مستقیم و هم از طریق نماینده‌های معتبر و مشهور
مانند حسابداران، حسابرسان، آژانس‌های رتبه‌بندی، تحلیلگران اوراق
بهاءدار، روزنامه‌نگاران مالی و رسانه‌های گروهی در اختیار عموم سهامداران
قرار بگیرد. (هالوود – Hallwood، سال ۲۰۰۱)

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق شفافیت سود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق شفافیت سود,مبانی نظری و پیشینه تحقیق شفافیت سود,پیشینه تحقیق شفافیت سود,شفافیت سود,سود