دانلود مقاله روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی . سال 1385(روش های نوین در تدریس ادبیات
دانلود مقاله روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی . سال 1385(روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی چاپ)نوع فایل : Word تعداد صفحات : 14فهرست و پیشگفتار چکیده :یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است. پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد و مطالب جدیدی به دست می آید.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است .معلم بایدباروشهای مختلف تدریس آشنا باشد و باید بدانددر کدامین موقعیت آموزشی از کدامین روش استفاده نماید. آنچه دراین مقاله خواهد آمد، نگاهی است کوتاه و گذرا به روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی ونقد آن سخن به میان خواهد آمد .سپس نتیجه گیری بعمل آمده ودر پایان پیشنهاداتی ارائه می شود .واژگان کلیدی : روش تدریس – ادبیات – زبان – زبان فارسی – تدریسمقدمه :زبان فارسی به عنوان یکی از زبانهای غنی و کهن دنیا و زبان دوم اسلام، به لحاظ گستره واژگانی و تواناییهای خود، در ردیف زبانهای مهم دنیا جای دارد و از ارزش شایانی برای انتقال مفاهیم دوستی و معاونی بلند برخوردار است. زبان فارسی امروز بیگمان در ایجاد پیوند دوستی ملل هم جوار و سایر ملتها در تحقق و شکلگیری طرح گفت وگوی ملتها و تمدنها نقش بسزایی ایفا میکند، و بیش از پیش توانسته است توجه جهانیان را به خود جلب کند و آنها را به اندیشیدن در ایجاد روابط و پیوندهای دوستی با این زبان تشویق کرده است. زبان فارسی که عهدهدار برقراری ارتباط بین ملل مختلف دنیا شده ، به همین سبب در پیشرفت فرهنگی و هنری در زبانهای سایر ملل و کشورها تأثیرگذار بوده است.پس اگر از جنبههای فرهنگی، ادبی، علمی، و تمدنهای کهن جهانی به این قضیه بنگریم، ضرورت آموزش زبان وادبیات فارسی محسوس میگردد. هدف های کلی برنامه ی اموزشی زبان فارسی در دوره ی ابتدایی بحث : روش های نوین تدریس زبان وادبیات فارسی 1- یادگیری از طریق همیاری مراحل اجرای الگو همیاری 2- شیوه ی نمایشنامه ای (ایفای نقش ) 3- شیوه ی بحث گروهی 4- الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی 5 – الگوی تفکر استقرائی6- روش یورش مغزی در تدریس انشاء چهار قاعده اساسی بارش مغزی1. انتقال ممنوع: 2. اظهار نظر آزاد و بی واسطه: 3. تأکید بر کمیت : 4. تلفیق و بهبود پیشنهادات : نتیجه پیشنهادات منابع وماخذ
دانلود, مقاله, روش, های, نوین, در, تدریس, ادبیات, فارسی, دوره, ابتدایی, ,, سال, 1385(روش, های, نوین, در, تدریس, ادبیات