دانلود پایان نامه ارزيابی پارامترهای هندسي قوس های جاده ای در روند بهينه طراحی

دانلود پایان نامه ارزيابی پارامترهای هندسي قوس های جاده ای در روند بهينه طراحی

دانلود-پایان-نامه-ارزيابی-پارامترهای-هندسي-قوس-های-جاده-ای-در-روند-بهينه-طراحیدانلود پایان نامه ارزيابی پارامترهای هندسي قوس های جاده ای در روند بهينه طراحی‎ قالب بندی : pdfتعداد صفحات : 218چکیده : از آنجا كه جاده هاي دوخطة برون شهري در حدود 30 درصد از شبكه جاده هاي كشور را به خود اختصاص داده اند[ 1] ؛بنابراين ارزيابي پارامترهاي هندسي قوس هاي جاده اي در روند بهينة طراحي مسير ، مي تواند هر چه بيشتر روند بهبود ايمني جاده هاي كشور را تسريع بخشد. مطالعة موردي اين تحقيق بر روي 341 قوس افقي در 11 محدودة حادثه خيز جادة كرج – چالوس صورت گرفته است. اطلاعات مورد نياز براي تحليل داده ها ي مورد نظر با استفاده از نقشه هاي طرح هندسي 85 تهيه ، 84 ، موجود مسير و آمار تصادفات تفكيك شده (خسارتي ، جراحتي ، فوتي) در طي سه سال 83 شده است.با ارزيابي و تحليل بانك آماري متشكل از داده هاي طرح هندسي و آمار تصادفات ، نتايج ذيل حاصل شد: -1 مدل جامعي براي پيش بيني تعداد تصادفات خسارتي معادل در هر يك از محدوده هاي حادثه خيز رابطة تعداد تصادفات خسارتي معادل به SPSS تدوين شد. و در نهايت با استفاده از نرم افزار 16 عنوان متغير وابسته و متغيرهايي كه بيانگر خصوصيات هندسي قوس هاي افقي مقاطع حادثه خيز بودند ، به عنوان متغير هاي مستقل در نظر گرفته شدند. اين متغير ها عبارتند از: 1) درصد قوس 2) درصد قوس هاي تعريضي در هر يك (LOV) هاي فاقد حد ديد در هر يك از مقاطع حادثه خيز 3) درصد قوس هاي كه به علت كمبود بربلندي در آنها مشكل (B) از محدوده هاي مورد مطالعه در Rmin 4) درصد قوس هايي كه داراي شعاع كمتر از (E). سواري وسايل نقليه ايجاد مي شود 5) درصد قوس هاي افقي كه در مقاطع مذكور با قوس (R). محدوده هاي مورد مطالعه مي باشند اين معادلات قادرند كه با دقت مناسب ، ميزان ايمني را . (I.H.A.V.C). هاي قائم در تداخل هستند در مقاطع حادثه خيز مشابه پيش بيني نمايند.  فهرست مطالبعنوان شماره صفحهچكيده .         … 1مقدمه .         …. 3فصل اول : كليات1)تعريف كلي مسأله .         …. 5 -12)نياز به مطالعه در مورد مساله       …. 8 -13)اثرات مهم مطالعه بر مسأله از نظر بهبود آن       ……… 8 -14)اهداف تحقيق       . 9 -15)دامنه اثر مسأله در جامع علمي و اجتماع     … 9 -16) محدوديت ها و چارچوب پرو ژه       ……. 10 -1فصل دوم : كاوش در متونمقدمه .         . 132 )بررسي مقالات .         …… 14 -11 )مسيرهاي افقي          14 -2 -22)جابجايي وسيلة نقليه و خصوصيات سواري و هدايت آن .     ……… 16 -2 -23)پايداري وسيلة نقليه در قوس .       ….. 28 -2 -24)فاكتورهاي اصطكاك جانبي       ……… 35 -2 -21-4 )فاكتورهاي اصطكاك جانبي ماكزيمم       …….. 36 -2 -238       …….. ball bank 2-4 )راحتي راننده و شاخص -2 -2ح3-4 )سرعت وسيلة نقليه و اصطكاك جانبي .       ….. 48 -2 -259       . AASHTO 4-4 )سياست هاي قبل از 2001 -2 -25-4 )تكنيك هاي بين المللي .        61 -2 -25)سرعت و ايمني و راحتي حركت در قوس .       …. . 64 -2 -26)مقطع عرضي و بربلندي       …… 73 -2 -27)ساير فاكتورهاي تأثير گذار بر روي پايداري وسيلة نقليه     ……… 76 -2 -28)مينيمم شعاع قوس هاي افقي .       …. 77 -2 -29)ساير جوانب مهم .         …….. 82 -2 -282         …. . e ,f 1-9 )توزيع -2 -210 )سازگاري طراحي و زيباشناسي قوس هاي افقي .       . 92 -2 -211 )كنترل شيب طولي در قوس هاي افقي       ……. 95 -2 -21)كنترل ماكزيمم شيب طولي        95 -11 -2 -22)كنترل مينيمم شيب طولي .       . 96 -11 -2 -212 )تصادفات جاده اي .         … 96 -2 -21)اهميت تصادفات جاده اي .       …. 96 -12 -2 -22)عامل خطاهاي انساني .       . 97 -12 -2 -23)عامل محيط وراه .          98 -12 -2 -24)عامل وسيلة نقليه       ……… 98 -12 -2 -25)عامل مديريت ايمني .       … 99 -12 -2 -213 )معرفي الگوي جهاني پيارك .       ….. 99 -2 -214 )روش انجام تحقيقات بر روي نقاط حادثه خيز       . 101 -2 -2خ15 )مروري بر تاريخچة رابطه هاي شاخص خطر .       …. 102 -2 -216 )ايمن سازي نقاط حادثه خيز .       . 105 -2 -217 )طبقه بندي نقاط حادثه خيز      .. 106 -2 -218 )روش هاي بهسازي       ……… 106 -2 -23 )بررسي پايان نامه ها         … 108 -24)بررسي كتاب ها .         .. 111 -24)بررسي كنفرانس ها         …… 113 -24)سوالات مطرح شده و يافته ها تا زمان حاضر .       . 114 -2فصل سوم : روش تحقيق1 ) روش بكار گرفته شده ودلايل آن .     …….. 116 -32 ) دستور العمل جمع آوري اطلاعات و روش بكار رفته .     ….. 116 -33 ) تعاريف و نشانه ها و اختصارات رياضي          119 -34 ) برنامة كامپيوتري استفاده شده .     ……… 123 -35 ) ارائه مباحث ضروري علمي .       …… 126 -31) استفاده از رگرسيون در مدل سازي    . 126 -5 -32 ) شيب خط رگرسيون       …… 129 -5 -3131     ……. . F 3 ) بررسي ميزان پراكندگي داده ها از مقدار برازشي آنها وانجام آزمون -5 -34 ) ضريب تشخيص .         .. 133 -5 -3فصل چهارم: جمع آوري اطلاعات1 ) مقدمه       …. 135 -42 ) اطلاعات كلي مسير مورد مطالعه .     ……. 135 -4د3 ) جمع آوري اطلاعات طرح هندسي در محدوده هاي مطالعاتي .   …… 136 -44 ) اطلاعات آمار تصادفات .       ….. 137 -45 ) تعريف متغيرهاي بكار رفته در مدل     .. 139 -4143       … . SPSS 6 ) تحليل داده ها توسط نرم افزار 16 -41-6 ) محاسبة ضريب همبستگي بين پارامترها .       ……… 143 -42-6 ) ضريب همبستگي جزئي       …….. 144 -43-6 ) پيش بيني تعداد تصادفات خسارتي معادل در محدوده هاي تحت مطالعه     . 146 -4148       …. . Model Summery 4-6 ) جدول -4150         ….. . Anova 5-6 ) جدول -4151       …….. Cofficients 6-6 ) جدول -4152          Coefficient Correlations 7-6 ) جدول -4152       . . Residual Statistics 8-6 ) جدول -47 ) تفسير ضرايب متغيرها در مدل .        155 -4فصل پنجم: تحليل اطلاعات1 ) تحليل اطلاعات .         ….. 160 -5فصل ششم: نتيجه گيري وپيشنهادات1 ) نتيجه گيري در مورد هر يك از فرضيات تحقيق .     ……. 168 -62 ) نتيجه گيري در مورد شكل تحقيق     .. 171 -63 ) كابردهاي علمي و تئوري        171 -64 ) پيشنهادهاي تحقيقاتي براي آينده .     . 172 -6175         . پيوست 1ذ179         . . پيوست 2186         . پيوست 3197         . پيوست 4منابع فارسي .       .. 208منابع انگليسي         ……… 209رفهرست جدول هاعنوان شماره صفحه1 ) ضرايب اصطكاك جانبي بر مبناي 85 درصد سرعت ها      55 -22 ) مناسبترين مدل 85 درصد شتاب جانبي براي جاده هاي دوخطة يونان      57 -23 ) ماكزيمم مقادير اصطكاك جانبي در ساير كشورها .     ……. 62 -273   ….. . NCHRP 4 ) مقادير ماكزيمم فاكتورهاي اصطكاك جانبي توصيه شده توسط 490 -25 ) مينيمم وماكزيمم نرخ دور در برخي از كشورها .       .. 75 -279   ……. . AASHTO 6 ) مينيمم شعاع قوس هاي افقي توصيه شده توسط -280     …….. TAC 7 ) مينيمم شعاع قوس هاي افقي توصيه شده توسط -28 ) ماكزيمم خيز بربلندي .       …… 90 -29 ) تعريف نقاط حادثه خيز در كشورهاي مختلف     ……. . …. 107 -21 ) تعداد تصادفات خسارتي معادل در محور كرج – چالوس .     …. 138 -42 ) متغيرهاي مورد استفاده در مدل .     …… 142 -43 ) ضريب همبستگي بين متغيرهاي وابسته ومستقل حاصل از خروجي نرم افزار   …… 145 -4146   …… lov 4 ) ضريب همبستگي جزئي بين متغيرهاي وابسته و مستقل در حضور متغير -45 ) نتايج حاصل از رگرسيون .       …….. 149 -4در بردارندة اطلاعات مهمي در زمينة اعتبار مدل .    150 Anova 6 ) جدول -47 ) برآورد مقدار ثابت و ضرايب رگرسيون .       …… 152 -48 ) ضرايب پيرسون و كواريانس براي معادلة خطي        153 -49 ) مشاهده اطلاعاتي از مقادير باقيمانده ها و پيش بيني متغير وابسته .     …. 153 -4ز165   …….. . 1 – 1 ) تحليل اعتبار مدل هاي منتخب در مقاطع تحت مطالعه بر اساس شكل 5 -5165   …….. . 2 – 2 ) تحليل اعتبار مدل هاي منتخب در مقاطع تحت مطالعه بر اساس شكل 5 -5166   …….. . 3 – 3 ) تحليل اعتبار مدل هاي منتخب در مقاطع تحت مطالعه بر اساس شكل 5 -5166   …….. . 4 – 4 ) تحليل اعتبار مدل هاي منتخب در مقاطع تحت مطالعه بر اساس شكل 5 -5سفهرست نمودارهاعنوان شماره صفحه1 ) تأثير بار نرمال بر روي خصوصيات گوشه اي وسيلة نقليه .     …… 24 -22 ) تأثير با جانبي عرضي بر قابليت گوشه اي هر دو تاير .     …. 25 -23 ) تغييرات اصطكاك جانبي در طول قوس       ……. 45 -24 ) نتايج برخي از تحقيقات اخير بر روي فاكتورهاي اصطكاك جانبي .    47 -25 ) فاكتورهاي اصطكاك جانبي در جاده هاي بين شهري     .. 48 -260     .. . AASHTO 6 ) فاكتورهاي اصطكاك جانبي قبل از 2004 -27 ) مقادير طراحي فاكتور هاي اصطكاك جانبي و سرعت طراحي   ……. 64 -281   ……. . Chang و AASHTO 8 ) مينيمم شعاع قوس هاي افقي بر مبناي -287       ….. f و e 9 ) روش هاي 1تا 5 در توزيع -288       … . 10 ) توزيع اصطكاك جانبي و دور در روش 5 -21 ) هيستوگرام فراواني باقيمانده هاي استاندارد .       ……. 154 -4155       … X=Y 2 ) پراكندگي باقيمانده ها حول محور -4156     …….. . LOV بر حسب EDA 3 ) برازش خطي متغير وابسته -4157       ……. B بر حسب EDA 4 ) برازش خطي متغير وابسته -4157       ……. R بر حسب EDA 5 ) برازش خطي متغير وابسته -4158     ……… . I.H.A.V.C بر حسب EDA 6 ) برازش خطي متغير وابسته -4161      . 1 ) مقايسة نتايج پيش بيني مدل ها با آمار تصادفات سال 83 -5162     .. 2 ) مقايسة نتايج پيش بيني مدل ها با آمار تصادفات سال 84 -5ش163     .. 3 ) مقايسة نتايج پيش بيني مدل ها با آمار تصادفات سال 85 -54 ) مقايسة نتايج پيش بيني مدل ها با متوسط آمار تصادفات سه ساله     …….. 164 -5صفهرست شكل هاعنوان شماره صفحه1 ) سيستم مختصات وسيلة نقليه       …. 16 -22 ) مدل سواري 7 درجة آزادي براي وسيلة نقليه سواري     … 19 -23 ) مدل سواري دو درجه آزادي       ……. 19 -24 ) مولفه هاي چسبندگي سطحي و نيروي پسماند براي اصطكاك .   ….. 22 -25 ) رفتار تاير در برابر اعمال نيروي جانبي .          23 -26 ) نيروهاي افقي بين سطح جاده و تاير وسيلة نقليه .        27 -27 ) عوامل تأثير گذار در پتانسيل اصطكاكي       ……… 28 -28 ) نيروهاي گوشه اي وسيلة نقليه –امتداد شعاعي .       … 29 -29 ) لنگر واژگوني در قوس دايره اي .       . 34 -238     ……. ball bank 10 ) نمونه اي از نمايشگر -239       …. ball bank 11 ) عملكرد نمايشگر -212 ) نمايش اعمال دور با ثابت نگه داشتن محور راه در يك قوس راست گرد     …….. 83 -213 ) نمايش اعمال دور با ثابت نگه داشتن لبه داخلي راه در يك قوس راست گرد .      83 -214 ) نمايش اعمال دور با ثابت نگه داشتن لبه خارجي راه در يك قوس راست گرد .   …….. 84 -21 ) نمودار گردش كار در مدل سازي .     ….. 117 -32 ) رفتا گوشه اي وسيلة نقليه .       ……. 120 -3120         …. . Slip angle 3 ) نمايش -3در قوس       . 121 Understeer 4 ) نمايش -3

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه ارزيابی پارامترهای هندسي قوس های جاده ای در روند بهينه طراحی

دانلود, پایان, نامه, ارزيابی, پارامترهای, هندسي, قوس, های, جاده, ای, در, روند, بهينه, طراحی