دانلود پایان نامه بررسي رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع…
دانلود پایان نامه با موضوع بررسي رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع اول دبستان شهرقزويننوع فایل : Word تعداد صفحات : 108پايان نامه جهت اخذ مدرك كارشناسي رشته روانشناسيشرح محتوافهرست چكيده فصل اول(كليات تحقيق) مقدمه 2بيان مسأله 3اهميت و ضرورت 4اهداف تحقيق 5فرضيه تحقيق 6فصل دوم(پيشينه و ادبيات تحقيق) مقدمه فصل دوم 9تعريف خشم 10علل و ريشه هاي خشم 11علل شخصيتي 13تظاهرات خشم 14عملكردهاي رايج پيرامون خشم 15علل بروز پرخاشگري 16والدين و كودكان پرخاشگر 23تربيت منفي والدين 26تربيت مثبت والدين 27راه كارهاي مناسب خشم 30نتيجه گيري 33عوامل موثر بر پرخاشگري 34عوامل اجتماعي 36عصبانيت 38 احساس گناه 38بي كفايتي 40غمزدگي و افسردگي، قرباني بودن 41احساس در دام بودن 42مجازات نمادين 44مقررات و انتظارات را مشخص و روشن بيان كنيد 45چگونه تنبيه كنيد 46با طفل جر و بحث نكنيد و چانه نزنيد 47جدي باشيد 49زياده از حد گوش نكنيد 50منطقي باشيد 52روشهاي مجازات 53تعريف پرخاشگري 58انواع پرخاشگري 60علل و انگيزه هاي پرخاشگري 63كروموزومهاي جنسي و پرخاشگري 66بلوغ جنسي و پرخاشگري 67درستي و نادرستي نظريه ناكامي- پرخاشگري 70نقش رسانه هاي گروهي و فبلمهاي تلويزيوني در آموزش پرخاشگري 78كنترل پرخاشگري 81فصل سوم(روش تحقيق) جامعه مورد مطالعه 86حجم نمونه 86روش نمونه گيري 86ابزار اندازه گيري 87روش آماري مربوط به زمينه 88روش تحقيق 88فصل چهارم(يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها مقدمه 90جدول نمرات خام آزمودني ها ازآزمون پرخاشگري معدلي 91جدول بررسي رابطه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي 93جدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان دوم و پنجم ابتدايي 94جدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان سوم و چهارم ابتدايي 95جدول مقايسه پرخاشگري در بين دانش آموزان ممتاز و ضعيف 96فصل پنجم(بحث و نتيجه گيري)بحث و نتيجه گيري 98محدوديت ها 101پيشنهادات 102منابع و مآخذ 103ضمائم چكيدههدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع اول دبسيتان شهرستان قزوين است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از اينكه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي رابطه وجود دارد و همين طور بين پرخاشگري دانش آموزان ضعيف و دانش آموزان ممتاز تفاوت وجود دارد و همين بين پرخاشگري مقاطع دوم و چهارو سوم و پنجم تفاوت وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان مقطع ابتدايي به جز مقطع اول دبستان است كه 90 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده و جهت سنجش فرضيه ها از روش آماري t متغيير مستقل و ضريب بهم بستگي استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده حاكي از آن است كه بين پرخاشگري والدين و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابه معني داري وجود دارد و همين طور بين پرخاشگري دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي تفاوت وجود ندارد.فصل اولكليات تحقيقمقدمههر كودكي وقتي بداند كه والدين او به آنچه مي گويند عمل مي كنند بهتر رفتار خواهد كرد . رفتار به خصوصي كه انجام آن مجاز نيست بايد با ترتيب به خصوصي دنبال شود مقررات شما بايد روشن و فهم آنها ساده باشد .در اين صورت كودك شما مي داند كه توقعات شما چيست و چه مقرر شده است شما تا به حال روي مقررات اوليه مصمم شده ايد و آنها را با سادگي و واقع بيني با طفل خود در ميان گذاشته ايد . قانون تازه اي در خانه مقرر شده است از حالا به بعد تو اجازه نداري كه كسي را كتك بزني و اگر اين كار را تكرار كني با حبس شدن در اتاقت مجازات خواهي شد كه پرخاشگري يكي از پديده هاي مهم رواني – اجتماعي است كه قسمت اعظم تاريخ مدون انسان پيرامون آن رقم خورده است . برخي سپده دم تاريخ را با بيان قتل هابيل آلوده به پرخاشگري و خشونت مي دانند . كواكسلي بر اساس پژوهشهاي انجام شده خود مي نويسد : از 5600 سال قبل تا امروز بشر فقط 292 سال در صلح و صفا گذرانيده و بقيه را در جنگ و ستيز بوده است . پرخاشگري را رفتاري تعريف كرده اند كه هدف آن صدمه زدن به خود يادگيري باشد آنچه در اين تعريف حائز اهميت است ، قصد و نيت رفتار كننده است : يعني آسيب رسانيدن تصادفي به شخص ديگر پرخاشگري نيست مثلاً اگر توپ فوتبال سهواً به بازيكن ديگر اصابت كند ، پرخاشگري نيست اما اگر فردي مخصوصاً بازيكنان را با پا بزند، هل بدهد ، تنه بزند و يا فحاشي كند ، پرخاشگري است . قديمي ترين علت شناخته شده براي پرخاشگري حول محور اين نظريه مي چرخد كه انساتها از نظر ماهيت زيست شناختي براي پرخاشگر برنامه ريزي شده اند و نخستين و معروفترين نظريه در اين باره مربوط به زيگموند فرويد را مي توان نام برد فرويد كليه اعمال آدمي را با دو غريزه زندگي و مرگ تحليل مي كند و مي گويد غريزه مرگ هم بايد به شكلي تخليه شود…
دانلود, پایان, نامه, بررسي, رابطه, پرخاشگري, و, پيشرفت, تحصيلي, در, بين, دانش, آموزان, مقطع, ابتدايي, به, جز, مقطع,,,