دانلود پایان نامه بررسی رفتار ترافیکی ناحیه تداخلی (weaving) با استفاده از شبیه سازی

دانلود پایان نامه بررسی رفتار ترافیکی ناحیه تداخلی (weaving) با استفاده از شبیه سازی

دانلود-پایان-نامه-بررسی-رفتار-ترافیکی-ناحیه-تداخلی-(weaving)-با-استفاده-از-شبیه-سازیدانلود پایان نامه بررسی رفتار ترافیکی ناحیه تداخلی (weaving) با استفاده از شبیه سازی(۲۴۷ صفحه در قالب PDF) پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدمهندسی عمران- راه و ترابریچکیده: ناحیه تداخلی از برخورد دو یا چند جریان ترافیکی که در حال عبور از بزرگراه هستند به وجود می آید. با توجه به بروز تاخیرات وجود برخورد در این ناحیه از مشکلات آن می باشد. جهت برطرف ساختن این مشکلات نیاز است تا با ابزارهای مدل سازی ترافیکی بهین هترین طرح را جهت کاهش تاخیرات و برخوردها ارایه نمود.در این مطالعه هدف ، تحلیل و مقایسه روش FRESIM و HCM جهت مدل سازی ناحیه تداخل ی بوسیله نرم افزار شبیه سازی FRESIM می باشد. ابتدا با بررسی های اولیه آیین نامه ها DUTCH و HCM مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مقایسه های صورت گرفته آیین نامه HCM برای سناریوهای مختلف انتخاب شد و سناریوهای مختلف ناحیه تداخلی برای آن اجرا گردید . از سوی دیگر با شناخت پارامترهای پرداخت نرم افزار FRESIM، ناحیه تداخلی با استفاده از این نرم افزار مدل سازی و کالیبره گردید . آنگاه با مقایسه نتایج حاصل از آن با نتایج حاصل از HCM نتیجه گیری شد که این نرم افزار قابلیت محاسبه تاخیرات در بالادست و پایین دست ناحیه تداخلی را که از ضعف های HCM می باشد داراست . از سوی دیگر این نرم افزار با استفاده از مدل های دنباله روی وسایل نقلیه و تغییر باند وسایل نقلیه علاوه بر مد ل سازی طرح هندسی، توان مدل کردن رفتار رانندگان نواحی مختلف را داراست . در ادامه پیشنهاد می شود که برای سناریوهای م ختلف و با استفاده از نرم افزارهای متنوع این فرآیند ادامه یابد تا بتوان به مدل جامعی جهت حصول مشخصات جریان ترافیکی ناحیه تداخلی دست یافت.کلید واژه :رفتار ترافیکی ناحیه تداخلی ، FRESIM ،HCM، شبیه سازی، کالیبراسیون، تغییر باند و دنباله رویفهرست: فصل اول- تعریف مساله ………………………………………………………………………………………………………………. ۱فصل دوم- مروری بر مطالب پیشین ………………………………………………………………………………………………… ۱۹۱-۲ . مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۲-۲ . مروری بر مطالعات گذشته ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹فصل سوم- روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….. ۶۶۱-۳ . بررسی روش HCM ……ر……………………………………………………………………………………………………………. ۶۶۱-۱-۳ . مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۶۲-۱-۳ . پارامترهای ورودی و خروجی نواحی تداخلی …………………………………………………………………………………….. ۷۰۳-۱-۳ . متدلوژی HCM ………..ر………….ر………………………………………………………………………………………………. ۷۲۱-۳-۱-۳ . پیکربندی نواحی تداخلی ……………………………………………………………………………………………………….. ۷۵۲-۳-۱-۳ . تعیین نرخ های جریان …………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶۳-۳-۱-۳ . دیاگرام نواحی تداخلی ………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶۴-۳-۱-۳ . محاسبه ضریب شدت تداخلی در ناحیه تداخلی و غیر تداخلی ……………………………………………………………….. ۷۷۵-۳-۱-۳ . تعیین سرعت های تداخلی و غیر تداخلی ……………………………………………………………………………………… ۷۸۶-۳-۱-۳ . تعیین و کنترل غیر اجباری بودن نوع عملکرد ……………………………………………………………………………………… ۸۰۷-۳-۱-۳ . تعیین سرعت ناحیه تداخلی …………………………………………………………………………………………………….. ۸۲۸-۳-۱-۳ . تعیین چگالی …………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۲۹-۳-۱-۳ . تعیین سطح سرویس ……………………………………………………………………………………………………………. ۸۳۱۰-۳-۱-۳ . تعیین ظرفیت ناحیه تداخلی ……………………………………………………………………………………………………. ۸۳۲-۳ . بررسی روش DUTCH ……ر………………………………………………………………………………………………………….. ۸۵۱-۲-۳ . روند تهیه آیین نامه DUTCH  …………………………..ر………………………………………………………………………….. ۸۶۲-۲-۳ . ظرفیت مشاهده شده در نواحی تداخلی …………………………………………………………………………………………. ۸۶۳-۲-۳ . انواع نواحی تداخلی ………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷۴-۲-۳ . تعیین مقادیر ظرفیت …………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰۵-۲-۳ . مراحل طراحی نواحی تداخلی ……………………………………………………………………………………………………… ۹۱۶-۲-۳ . پیکربندی نواحی تداخلی ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۲۷-۲-۳ . فاکتورهای تاثیرگذار روی ظرفیت ……………………………………………………………………………………………………. ۹۳۳-۳ . مقایسه روش HCM و DUTCH ………..ر………………………………………………………………………………………………. ۹۹فصل چهارم- جمع آوری اطلاعات و کالیبراسیون مدل …………………………………………………………………………….. ۱۰۱۱-۴ . مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱۲-۴ . مزایا و معایب شبیه سازی ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳۱-۲-۴ . مزایای شبیه سازی ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳۲-۲-۴ . معایب و محدودیت های شبیه سازی ……………………………………………………………………………………………… ۱۰۴۳-۴ . کاربردهای مدل شبیه سازی ………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵۴-۴ . کاربردهای شبیه سازی در حمل و نقل ……………………………………………………………………………………………… ۱۰۶۵-۴ . دسته بندی مسایل شبیه سازی …………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷۶-۴ . مراحل شبیه سازی …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹۱-۶-۴ . تایید مدل ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۰۲-۶-۴ . اعتباریابی مدل ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱۳-۶-۴ . کالیبراسیون مدل …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲۷-۴ . بررسی مدل های جهت شبیه سازی تداخلی و انتخاب برنامه شبیه سازی …………………………………………………….. ۱۱۲۱-۷-۴ . معرفی کلی مدل های شبیه سازی ترافیکی …………………………………………………………………………………… ۱۱۲۲-۷-۴ . مروری بر مطالعات انجام شده ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵۳-۷-۴ . انتخاب نهایی مدل ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴۸-۴ . معرفی مجموعه نرم افزارهای TSIS …..ر…………………………………………………………………………………………… ۱۲۶۹-۴ . معرفی برنامه شبیه سازی FRESIM ……….ر……………………………………………………………………………………… ۱۲۹۱-۹-۴ . اطلاعات برنامه ورودی …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۰۲-۹-۴ . خروجی های برنامه ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۸۱-۲-۹-۴ . گزارش خروجی پیش فرض ……………………………………………………………………………………………………. ۱۳۹۱۰-۴ . مدل کردن ناحیه تداخلی …………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۰۱۱-۴ . کالیبراسیون مدل FRESIM .ر………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۳۱-۱۱-۴ . تعیین پارامترهای پرداخت مدل …………………………………………………………………………………………………. ۱۴۳۱-۱-۱۱-۴ . پارامتر حساسیت دنباله روی وسایل نقلیه ………………………………………………………………………………….. ۱۴۳۲-۱-۱۱-۴ . زمان لازم برای مانور تغییر باند ……………………………………………………………………………………………….. ۱۵۰۳-۱-۱۱-۴ . حداقل جدایی برای تولید وسایل نقلیه …………………………………………………………………………………….. ۱۵۲۴-۱-۱۱-۴ . حداقل فاصله دنباله روی وسایل نقلیه ……………………………………………………………………………………… ۱۵۲۵-۱-۱۱-۵ . احتمال تغییر باند …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۲۶-۱-۱۱-۴ . طول وسایل نقلیه ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۳۷-۱-۱۱-۴ . سرعت آزاد …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۳۲-۱۱-۴ . نحوه دستیابی به نتایج شبیه سازی ………………………………………………………………………………………… ۱۵۵۳-۱۱-۴ . بررسی حساسیت مدل …………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۷۴-۱۱-۴ . تعیین مقادیر نهایی پارامترهای کالیبراسیون………………………………………………………………………………… ۱۶۱فصل پنجم- مقایسه سناریوهای مختلف ………………………………………………………………………………………. ۱۶۳۱-۵ . مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۳۲-۵ . طرح سناریوهای مختلف ………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۳۱-۲-۵ . حل سناریوهای مختلف بر اساس روش HCM …..ر…………………………………………………………………………. ۱۶۳۲-۲-۵ . تحلیل سناریوهای مختلف بر اساس روش HCM …..ر……………………………………………………………………….. ۱۷۵۳-۲-۵ . حل سناریوهای مختلف بر اساس روش FRESIM ……..ر……………………………………………………………………. ۱۷۶۴-۲-۵ . حل سناریوهای مختلف بر اساس روش FRESIM …….ر…………………………………………………………………….. ۱۸۳فصل ششم- نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۴مراجع …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸۷پیوست ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۲پیوست الف – فایل ورودی و خروجی ………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۳

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بررسی رفتار ترافیکی ناحیه تداخلی (weaving) با استفاده از شبیه سازی

دانلود, پایان, نامه, بررسی, رفتار, ترافیکی, ناحیه, تداخلی, (weaving), با, استفاده, از, شبیه, سازی