دانلود پایان نامه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان شهر ابهر

دانلود پایان نامه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان شهر ابهر

دانلود-پایان-نامه-بررسی-نقش-بازی-در-رشد-مهارتهای-اجتماعی-کودکان-شهر-ابهردانلود پایان نامه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان شهر ابهرنوع فایل : Word تعداد صفحات : 155فهرستچکيدۀ پژوهش: 7فصل اول.. 10مقدمه: 11بيان مسئله: 14اهميت يا ضرورت پژوهش: 16اهداف يا هدف پژوهش: 17فرضيات/ سوالات پژوهش: 18تعيين متغيرهای پژوهشی و تعريف آنها: 20تعريف مفاهيم، تعريف عملياتی واژه ها: 21تعريف رشد اجتماعی: 231- 1- زمينه پژوهش….. 24تعريف جامعه آماری… 32روش نمونه گيری آماری… 33ابزار گردآوری اطلاعات… 34فصل دوم. 35ادبيات تحقيق.. 35بازی ونقش تربيتی آن.. 36عوامل موثر در بازی کودکان.. 39تاثير سن.. 39الف – بازی های تمرينی… 40ب – بازی های نمادی… 41ج- بازی های با قاعده 41تاثير جنس….. 42تاثير محيط: 44تاثير هوش…. 47ارزش بازی کودکان.. 50ارزش جسمانی بازی… 51ارزش اجتماعی بازی… 52ارزش اخلاقی بازی… 54ارزش عقلانی بازی… 55ارزش درمانی بازی… 57انواع بازی کودکان.. 59بازيهای تقليدی… 60بازی های نمايشی… 61موضوعات عادی بازی های نمايشی و تخيلی کودکان خردسال عبارت اند از: 63بازی های نمادين.. 63بازی های تخيلی… 66وسايل و لوازمی که به کودکان در بازی های تخيلی کمک می کند.. 69وسايل لازم برای بازی های تخيلی… 69بازی، حيات کودک…. 70بازی و رشد.. 70بازی وشناخت… 72بازی و گويش….. 73بازی و نظم.. 75فوايد عاطفی… 75فوايد اجتماعی… 77فوايد فيزيکی… 78رابطه بين بازی و بلوغ اجتماعی کودکان.. 79نقش بازی و اسباب بازی در شخصيت کودکان.. 81فوايد بازی… 81بازی برای شناخت کودک…. 82انتخاب اسباب بازی… 82رعايت تناسب سنی… 83انواع بازی های دخترانه و پسرانه. 84پسرها و بازی هايشان.. 85بازی پسرها با دخترها 85بازی های دخترانه. 87بچه های بدون بازی… 87بازی ونقش آن در رشد فکری کودک…. 87ويگوتسکی بازی ها را به دو دسته تقسيم بندی می کند: 88بيائيم ، بازی کودکان را بازی نگيريم.. 93نقش بازی در رشد کودکان.. 93اهميت بازی در رشد عاطفی و اجتماعی نمودن کودکان.. 95تاثير بازی در رشد جسمانی کودک…. 97بازی کودکان وسلامت روانی آنها 98بازيهای کودکان پيش دبستانی… 104بازيهای آزاد و بازيهای قاعده دار 105نقش مربی در بازی… 106نقش والدين.. 107نقش بازی در تعليم و تربيت کودکان بالای هفت سال.. 108بازی در دوازده سالگی و بعد از آن.. 111فصل سوم. 114چگونگی انجام پژوهش: 116تعريف جامعه آماری: 117روش نمونه گيری آماری: 118ابزار گردآوری اطلاعات: 119شيوه تجزيه وتحليل اطلاعات: 120فصل چهارم. 121تجزيه وتحليل آماری… 122تجزيه وتحليل آماری: 123فصل پنجم.. 135نتيجه گيری: 137در مورد عصبی بودن وآرام بودن.. 139در مورد حس کمک به ديگران: 139در مورد کوشا وجدی بودن و عدم آن: 139در مورد مشاغل بالا و مشاغل پائين : 140پيشنهادات: 140محدوديت های پژوهش: 141منابع.. 143پيوست… 145((پرسشنامه)) 146منابع: 150 چکيدۀ پژوهش:اين پژوهش، تحقيقی تجربی ست که به منظور بررسی تاثير بازی درمانی، بر تکامل اجتماعی کودکان 6-4 ساله شيرخوارگاه آمنه و 9-7 ساله دبستان فائض بودند که حداقل يکسال از مدت اقامت آنها در شيرخوارگاه گذشته و فاقد هر گونه مشکل وبيماری جسمی وذهنی(تالاسمی ، فلج اندامها، نقص عضو وعقب ماندگی ذهنی) بودند.ابزار گردآوری اطلاعات، مقياس بلوغ اجتماعی واينلند بوده است که شامل هشت زمينه مختلف سوالات مرتبط با تکامل اجتماعی کودکان می باشد وبر اساس آن، سن اجتماعی کودکان قابل سنجش واندازه گيری می گردد.کوکانی که سن اجتماعی آنها – که بر اساس مقياس بلوغ اجتماعی و اينلند و توسط مربيان مربوطه محاسبه گرديد – حداقل به ميزان 2/1 سال از سن تقويمی آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دجار تاخير در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دچار تاخير در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها 26 نفر بود(2 پسر و4 دختر) و اين کودکان ، براساس روش نمونه گيری تصادفی ساده و با استفاده از جدول اعداد تصادفی؛ دو گروه آزمون و شاهد تقسيم گرديدند.کودکان گروه آزمون به مدت پنج هفته و هر هفته در سه جلسه دو ساعته در اتاق بازی بخش و با حضور و نظارت پژوهشگر، با انواع بازيهای خاص گروه سنی 6-4 سال مورد تحقيق قرار گرفتند که حضور پژوهشگر در جلسات، به منظور ساختار بخشيدن به بازيها و هدفدار نمودن آنها در جهت ارتقای سطح تکامل اجتماعی کودکان مذکور بوده است.پس از پايان مدت زمان تعيين شده ، کودکان هر دو گروه آزمون و شاهد مجددا با استفاده از مقياس بلوغ اجتماعی و اينلند مورد بررسی قرار گرفتند.نتايج حاصل از تجزيه و تحليل آماری اطلاعات که توسط آزمون تی صورت گرفت، نشان داد که اختلاف ميانگين سن اجتماعي کودکان گروه شاهد(94/3 با انحراف معيار45/0) با گروه آزمون(7/3 با انحراف معيار41/0) پيش از بازی درمانی معنی دار نبوده است(17/0= p) در صورتيکه اين اختلاف ميانگين در دو گروه شاهد(01/4 =qو 45/0=SD) و آزمون (58/4=Q و 4/0= SD) بعد از بازی درمانی معنی دار می باشد(003/0>P) يعنی بازی درمانی سبب افزايش سن اجتماعی کودکان گروه آزمون  گرديده است.به منظور بررسی تاثير بازی درمانی بر سن اجتماعی بعد از بازی درمانی و با در نظر گرفتن متغيرهای ديگری چون جنس و طول دوره اقامت از آناليزرگرسيون چند متغيره استفاده شد که به روش گام به گام متغيرهای نهايي در مدل مشخص گرديدند.بر اين اساس مشخص گرديد که جنس کودک و طول مدت اقامت در شيرخوارگاه، تاثيری در وضعيت تکامل اجتماعی کودک نداشته است.

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان شهر ابهر

بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان,نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان,رشد مهارتهای اجتماعی کودکان,مهارتهای اجتماعی کودکان,نقش بازی و رشد کودکان,مهارتهای اجتماعی