دانلود پروژه پایان نامه مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران

دانلود پروژه پایان نامه مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران

دانلود-پروژه-پایان-نامه-مقايسه-دبيرستان-هاي-دخترانه-دولتي-و-غيرانتفاعي-منطقه-2-تهراندانلود پروژه پایان نامه با موضوع مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهراندانلود پروژه پایان نامه رشته روان شناسي و علوم تربيتي با موضوع مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران از نظر ميزان برخورداري از ويژگي‌هاي سازمان يادگيرندهنوع فایل : Word تعداد صفحات : 150فهرست مطالبفصل اول: كليات تحقيق 1تعريف و بيان مسأله 2اهميت مسأله 5هدف تحقيق 9سوالات تحقيق 9تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق 10فصل دوم: ادبيات تحقيق 14بخش اول: پيشينه نظري تحقيق 18سير تحولات نظريه‌هاي سازمان ومديريت 18سابقه سازمان يادگيرنده 21تئوري يادگيري سازماني 24تعاريفي از يادگيري سازماني 25سازمان يادگيرنده 28يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده 34نقش مكاتب فكري در سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني 37اصول سازمان‌هاي فراگير از نظر «پيترسنج» 40تفاوت سازمانهاي يادگيرنده با سازمان‌هاي سنتي 54بررسي و مقايسه نظريه پيترسنج با نظريه صاحبنظران ديگر 58چگونه يك سازمان يادگيرنده با سازمان‌هاي ديگر متفاوت است؟ 60اجزاي سازنده سازمان يادگيرنده 66سازمان يادگيرنده در آينده 69راهبردهاي ايجاد و گسترش سازمان يادگيرنده 70راهكارهاي اجرايي سازمان‌هاي يادگيرنده 75مزاياي ايجاد سازمان يادگيرنده 76تغيرات ساختاري لازم براساس سازمان يادگيرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78مدارس يادگيرنده 80ويژگي‌هاي مدرسه يادگيرنده 89مقايسه‌ مدارس دولتي و غيرانتفاعي 96بخش دوم: بررسي پيشينه تحقيق 99نتيجه‌گيري 114فصل سوم: روش تحقيق 118روش تحقيق 119جامعه آماري 120نمونه و روش نمونه‌گيري 120روش جمع‌آوري اطلاعات 121روش تجزيه و تحليل داده‌ها 122فصل چهارم: تجزيه وتحليل يافته‌ها 123اطلاعات توصيفي گروه نمونه 124جمع‌بندي 131فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات 132بحث و نتيجه‌گيري 133محدوديت‌هاي پژوهشي 134فهرست منابع 137ضمائم 142چكيده:امروزه مفهوم نويني كه با پيچيده شدن محيط سازمان‌ها مطرح مي‌شود، مفهوم «سازمان يادگيرنده» مي‌باشد. هر چقدر عدم اطمينان محيطي (پيچيدگي وتغييرات محيطي) بالا باشد، سازمان‌ها نياز بيشتري به دانستن و آگاهي گسترده از عوامل محيطي دارند تا بتوانند خود را با تغييرات و تحولات محيطي تطبيق دهند. سازمان يادگيرنده را نوعي از سازمان به شمار مي‌آورند كه هدف اصلي آن يادگيري است و آموزش و يادگيري در آن نهادينه شده است.. «سازمان يادگيرنده» در طول زمان مي‌آموزد، تغيير مي‌كند و عملكردش را متحول مي‌سازد. «سازمان يادگيرنده» سازماني است كه عملكردهايش از طريق آگاه شدن و درك بهتر بهبود مي‌يابد و اصلاح مي‌شود (الواني، 1378-ص3) براي ايجاد و توسعه سازمان‌هاي يادگيرنده لازم است گام‌هاي اوليه را از مدارس و ايجاد عادت به تفكر خلاق و يادگيري دائمي در تربيت شوندگان آغاز كنيم. كسب اطلاعات درست يادگيري در سنين خردسالي و در سالهاي نخستين مدرسه شكل مي‌گيرد و در طول حيات ادامه مي‌يابد. مهارت‌هاي شناختي درست لازمه پيشرفت تحصيلي و ايجاد رغبت و انگيزه براي يادگيري مي‌باشد. يادگيري تنها به سالهايي كه در مدرسه مي‌گذرد اختصاص ندارد ايجاد فرهنگ يادگيري و تبديل مدارس به سازمان‌هاي يادگيري مستلزم نگاهي ديگر به آموزش وبرنامه‌ريزي آن است. (مشايخ، 1380- ص135-164)در تحقيق حاضر، حجم نمونه تحقيق 94نفر شامل 75 دبير و 19 مدير بوده كه البته اين افراد از 7 دبيرستان يعني 2 دولتي و 5 غيرانتفاعي با استفاده از روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي از جامعه‌ 25 مدرسه‌اي انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقيق توصيفي و به كاربردن پرسشنامه‌اي كه حاوي 30 سوال 5 گزينه‌اي بود، ديدگاه دبيران ومديران دبيرستانهاي دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به يادگيرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجيده شد. اطلاعات حاصله با بهره‌گيري از آمار توصيفي (فراواني،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و از تجزيه وتحليل ديدگاه دبيران و مديران، رشته تحصيلي، مدرك تحصيلي، سابقه خدمت و … نتايج زير به دست آمد…

دانلود فایل

دانلود فایل پروژه پایان نامه مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي منطقه 2 تهران

دانلود, پروژه, پایان, نامه, مقايسه, دبيرستان, هاي, دخترانه, دولتي, و, غيرانتفاعي, منطقه, 2, تهران