دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه

دانلود-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-رضایت-مشتری-در-بیمهفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 34مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کاملتعریف مشتريدر فرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانایى و استعداد خرید کالا و یا خدمتى را داشته باشد، که این توانایى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خرید انجام مى پذیرد. در این فرهنگ و دیدگاه، مشترى فرد هوشمند و دانایى استکه درباره تأمین نیازهاى خود به خوبى مطالعه و بررسى مى کند و باارزشگذارى و درنظر گرفتن امکانات و استعداد خود به انتخاب مى پردازد(موسوی و همکاران، 1388). نیاز مشتري در نظر عامه نیاز به معناى هرنوع کمبودى استکه براى انسان به وجود مى آید. در فرهنگ بازار نیاز مشتری، اینگونه تعریف مى شود که نیاز مشترى عبارت است از هرنوع احساس کمبودى که براى مشترى به وجود مى‌آید و او تلاش مى کند تا با بهره گیرى از استعداد و توانایى خود نسبت به رفع آن اقدام نماید.تضمین کیفیت با نیازهای مشتری شروع شده، با رضایت او
پایان می‌پذیرد. بنابراین تولیدکنندگان باید به ندای مشتری در سراسر مراحل محصولات
و خدمات توجه کنند (NI et al, 2007). این که
شرکت‌ها چگونه می توانند مشتریان خود را بشناسند، چه چیزی واقعا برای مشتریان اهمیت
دارد، خواسته‌ها و نیازهای واقعی مشتریان چه چیزهایی هستند، مشتریان چگونه انگیزه
خرید پیدا می‌کنند و چه چیزی باعث رضایت مشتریان می‌شود، نیازمند روش‌های تحقیقات
بازاریابی است. توجه به رضایت مشتری و برآورده کردن نیازهای وی، روز به روز اهمیت
بیشتری پیدا می کند (Xu et al, 2009). بنابراین، شناسایی نیازهای
مشتریان و تبدیل آنها به ویژگی‌های طراحی محصولات و خدمات امری حیاتی برای رقابتی
ماندن در بازار است (Tontini, 2003). رضایت مشتريدر محیط کسب و کاري که پیوسته پیچیده ترو رقابتی می شود، کسب رضایت مشتري درحال تبدیل شدن به هدف اصلی شرکت‌هاست. رضایت مشتري امري فراتر از یک تاثیر مثبت بر روي تلاش‌هاي به عمل آمده در شرکت است. این امر نه تنها کارکنان را وادار به فعالیت می کند، بلکه منبع سودآوري نیز براي شرکت تلقی می‌شود (شاهین و صالح‌زاده، 1390).در کل با دو رویکرد براي تعریف رضایت مواجه می شویم :رویکرد اول عقیده دارد، رضایت حالتی است که پس از مصرف محصول یا استفاده از خدمت، براي مشتري حاصل می شود. در رویکرد دوم، رضایت به عنوان فرایند درك و ارزیابی مشتري از تجربه مصرف محصول یا استفاده از  خدمات،
تعریف می شود.

دانلود فایل

دانلود فایل پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه,دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه,مبانی نظری رضایت مشتری در بیمه,رضایت مشتری در بیمه,بیمه