دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود

دانلود-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-سرمایه-فکری-و-مدیریت-سود فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 80مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کاملبخش اول : سرمایه
فکری سرمایه
فکری كندريك1(1990) که یکی از
مشهورترین اقتصاددانان مطرح آمریکا است می‌گوید که در سال 1929، نسبت سرمایه‌های
تجاری نامشهود به سرمایه‌های تجاری مشهود 30 به 70 بوده است ولی در سال 1990 این
نسبت به میزان 63 به 37 رسیده است و همچنین لئو2 مطرح می‌سازد که فقط در
حدود 10 تا 15 درصد کل ارزش بازاری شرکت‌ها از دارایی­هاي مشهود و فیزیکی است و
دارایی­های نامشهود در حدود 85 درصد کل ارزش بازاری شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند که
هنوز هیچ کاری در مورد اندازه‌گیری آنها صورت نگرفته است (سیثارامن و همکاران3، 2002). همچنین یکسری مطالعات انجام شده در سال 1999
در زمینه ترکیب دارایی­هاي هزاران شرکت غیرمالی در طی سال‌های 1978 تا 1998 نشان
داد که رابطه بین دارایی­های نامشهود و مشهود بطور قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است
در سال 1978، نسبت دارایی­هاي مشهود و نامشهود 80 
به 20 بوده ولی در سال‌ 1998، این نسبت تقریباً به 20 به 80 رسیده است. این
تغییر قابل ملاحظه باعث ایجاد یکسری روش‌هایی برای محاسبه ثروت شرکت‌هایی شده است
که مهمترین دارایی­های آنها، دارایی­های نامشهود بویژه فکری و دانشی بوده است
(سالیوان و دیگران،2002).  در طی دهه گذشته، شركت­ها اهمیت مدیریت دارایی­های
نامشهود خود را درک کرده‌اند و توسعه مارک‌ها، روابط سهامداران، شهرت و فرهنگ
سازمان‌ها را به عنوان مهمترین منابع مزیت پایدار تجاری خود در نظر گرفته‌اند. در
این اقتصاد، توانایی خلق و استفاده از ارزش این دارایی­های نامشهود، یک شایستگی
اصلی را برای سازمان‌ها بوجود می‌آورد(کنان و دیگران، 2004)4.  امروزه سازمان‌ها نیاز دارند تا بتوانند دارایی­های
خود را از نو و دوباره طبقه‌بندی کنند و باید این موضوع را درک کنند که چگونه این
دارایی­ها می‌توانند اهداف استراتژیک آنها را حمایت کنند و سهم آنها را به ارزش
سازمان بصورت کمی درآورند و بتوانند این دارایی­های خود را با دارایی­های رقبای
خود، مقایسه کنند. برای این منظور ‌بایستی ابتدا طبقه‌بندی جدیدی از دارایی­های
سازمانی را در این عصر ارائه کنیم (تایلز و دیگران، 2002).

دانلود فایل

دانلود فایل پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود

پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود,دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود,مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود, سرمایه فکری , مدیریت سود