رابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری درشرکت های بورس اوراق بهادار تهران

رابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری درشرکت های بورس اوراق بهادار تهران

رابطه-بين-ساختارهای-رقابتی-در-بازار-و-ریسک-اعتباری-درشرکت-های-بورس-اوراق-بهادار-تهرانرابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری درشرکت های بورس اوراق بهادار تهراننوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 101 صفحهچکیدهرقابت
در بازار محصول تاثیر قابل توجهی در سرمایه گذاری بنگاه ها و تصمیم گیری
های عملیاتی دارد و به لحاظ نظری نشان دهنده حد بالا و پایین سرمایه گذاری
در بنگاه اقتصادي است. اين مورد پیامدهای نامطلوبی از قبیل کاهش کارایی
بازار، افزایش هزینه¬های معاملاتی، ضعف بازار، نقد شوندگی پایین و بطور
کلی، کاهش سود حاصل از معاملات در بازارهای سرمایه، در پی خواهد داشت. بر
همين اساس این پژوهش به بررسی رابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک
اعتباری در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در
این تحقیق تعداد ۱۳۸ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره
زمانی1392-1387 بررسی شده است. جهت آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیون
لجستيك استفاده شده، یافته های پژوهش نشان می دهد که به طور كلي بين
ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری رابطه منفي و معنادار وجود دارد و
بين شاخص هاي ساختارهای رقابتی در بازار مانند اندازه بازار و تعداد
شرکتهای فعال در یک صنعت با ريسك اعتباري رابطه منفي و معنادار و بين
قابلیت جانشینی کالاها، هزینه های ورود به بازار و شدت تمرکز صنعت با ريسك
اعتباري رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.واژه های کلیدی:ساختارهای رقابتی، اندازه بازار، ریسک اعتباری فهرست مطالبعنوانصفحهچكيدهفصل اول: كليات پژوهش1۱-۱- مقدمه2۱-۲- تشریح و بيان مساله2۱-۳- ضرورت انجام پژوهش4۱-۴- اهداف پژوهش5۱-۴-۱- اهداف علمی پژوهش5۱-۴-۲- اهداف کاربردی پژوهش5۱-۵- تبیین فرضیه های پژوهش6۱-۶- قلمرو پژوهش6۱-۶-۱- قلمرو موضوعی پژوهش6۱-۶-۲- قلمرو زمانی پژوهش6۱-۶-۳- قلمرو مکانی پژوهش6۱-۷- متغیرهای پ‍ژوهش6۱-۸- ساختار کلی پژوهش7فصل دوم: مروری بر ادبيات و پيشينه پژوهش8۲-۱- مقدمه9۲-۲- تعريف حسابرسي9۲-۳- ماهيت حسابرسي10۲-۴- كيفيت حسابرسي10۲-۵- معيارهاي اندازه گيري كيفيت حسابرسي10۲-۵-۱- اندازه حسابرس10۲-۵-۲- دوره تصدي حسابرس10۲-۵-۲-۱- تغيير موسسه حسابرسي و ملاحضات هزينه اي10۲-۵-۲-۲- فرايند تغيير موسسه حسابرسي و استقلال حسابرسان10۲-۵-۲-۳- تجربه بين المللي از تجربيات تغير موسسه حسابرسي10۲-۵-۲-۴- تغيير حسابرس در ايران10۲-۶- محافظه كاري10۲-۷- دلايل تقاضا براي محافظه كاري از ديدگاه واتس10۲-۷-۱- دليل قراردادي تقاضا براي محافظه كاري10۲-۷-۱-۱- محافظه كاري و قراردادهاي بدهي10۲-۷-۱-۲- محافظه كاري و قراردادهاي پاداش اجرايي10۲-۸- ويژگي هاي كيفي سود10۲-۸-۱- پايداري سود10۲-۸-۲- اهميت پيش بيني سود10۲-۸-۳- يكنواختي سود10۲-۸-۴- مربوط بودن سود به ارزش سهام10۲-۸-۵- به موقع بودن سود10۲-۸-۶- محافظه كاران بودن سود10۲-۹- ارتباط بين تصدي حسابرس و ويژگي هاي كيفي سود10۲-۱۰- پيشينه پژوهش10۲-۱۰-۱- پيشينه خارجي پژوهش10۲-۱۰-۲- پيشينه داخلي پژوهش10۲-۱۱- نگاره اي از پژوهش ها انجام شده10۲-۱۲- خلاصه فصل10فصل سوم: روش شناسي پژوهش51۳-۱- مقدمه52۳-۲- روش پژوهش52۳-۳- جامعه و نمونه آماري پژوهش53۳-۳-۱- روش نمونه‌گيري53۳-۴- تعداد نمونه گيري53۳-۵-فرضيه هاي پژوهش54۳-۶- ابزار جمع آوری داده های مورد نیاز پژوهش54۳-۷- قلمرو پژوهش55۳-۷-۱- قلمرو موضوعی پژوهش55۳-۷-۲- قلمرو زمانی انجام پژوهش55۳-۷-۳- قلمرو مکانی پژوهش55۳-۸- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها55۳-۹- متغیرهای پژوهش و تعاریف عملیاتی آنها55۳-۹-۱- متغیر مستقل56۳-۹-۲- متغیرهای وابسته57۳-۹-۲-۱- مربوط بودن سود57۳-۹-۲-۲- محافظه كاري سود57۳-۹-۲-۳- پايداري سود57۳-۹-۳-متغیرهای کنترلي58۳-۱۰- روشهای آماری برای تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های پژوهش58۳-۱۰-۱- آمار توصیفی59۳-۱۰-۲- آمار استباطي59۳-۱۰-۲-۱- آزمون نرماليته داده ها59۳-۱۰-۲-۲- آزمون دوربين واتسون59۳-۱۰-۲-۳-آزمون ريشه واحد (مانايي)59۳-۱۰-۲-۴- آزمون برازش مدل59۳-۱۰-۲-۵- آزمون هاسمن59۳-۱۰-۲-۶- آزمون رگرسيون چند متغيره59۳-۱۰-۲-۷- آزمون معنادار بودن ضرايب59۳-۱۰-۲-۸- آزمون همخطي59۳-۱۰-۲-۹- آزمون وايت59۳-۱۰-۲-۱۰- آزمون اف فيشر59۳-۱۱- خلاصه فصل59فصل چهارم: تحليل یافته‌ها63۴-۱- مقدمه64۴-۲- آمارتوصيفی داده ها65۴-۳- آزمون نرمال بودن داده ها66۴-۴- همبستگی بین متغیرها66۴-۵- نتایج آزمون فرضیه های پژوهش69۴-۵-۱- نتایج آزمون هاي فرضیه اول69۴-۵-۱-۱- آزمون F لیمر69۴-۵-۱-۲- آزمون وايت69۴-۵-۱-۳- آزمون براش گادفري69۴-۵-۱-۴- آزمون فرضیه¬ی اول69۴-۵-۲- نتایج آزمون هاي فرضیه دوم69۴-۵-۲-۱- آزمون F لیمر69۴-۵-۲-۲- آزمون وايت69۴-۵-۲-۳- آزمون براش گادفري69۴-۵-۲-۴- آزمون فرضیه¬ی اول69۴-۵-۳- نتایج آزمون هاي فرضیه سوم69۴-۵-۳-۱- آزمون F لیمر69۴-۵-۳-۲- آزمون وايت69۴-۵-۳-۳- آزمون براش گادفري69۴-۵-۳-۴- آزمون فرضیه¬ی اول69۴-۶- خلاصه نتایج پژوهش73۴-۷- خلاصه فصل73فصل پنجم: نتيجه‌گيري، بحث و پيشنهادات74۵-۱- مقدمه75۵-۲- تحلیل و تفسیر نتایج آزمون فرضیه ها75۵-۲-۱- تحلیل و تفسیر نتایج آزمون فرضیه اول76۵-۲-۲- تحلیل و تفسیر نتایج آزمون فرضیه دوم76۵-۲-۳- تحلیل و تفسیر نتایج آزمون فرضیه سوم76۵-۳- بحث و نتيجه گيري کلی77۵-۴- پیشنهادات پژوهش77۵-۴-۱- پیشنهادات منتج از نتایج پژوهش77۵-۴-۲-پیشنهادات برای پژوهش آینده78۵-۵- محدودیت ها و موانع پژوهش78۵-۶- خلاصه فصل79فهرست منابع80پيوست ها83چكيده انگليسي83

دانلود فایل

دانلود فایل رابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری درشرکت های بورس اوراق بهادار تهران

رابطه بين ساختارهای رقابتی در بازار و ریسک اعتباری درشرکت های بورس اوراق بهادار تهران,ساختارهای رقابتی,بازار ,ریسک اعتباری,شرکت های بورس اوراق بهادار تهران,بورس,بورس اوراق بهادار,پایان نامه ارشد حسابداری,حسابداری,پایان نامه ارشد حسابداری