رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

رویکردی-جهت-نگاشت-سرویس-های-itil-بر-مبنای-نقاط-عملکردی-(kpi)-به-سیستم-مدیریت-امنیت-اطلاعاتمدیریت فناوری اطلاعات باITIL ITILیکروش یا توصیه پیشنهاد شده توسط یک سازمان یا موسسه نیست، بلکه مجموعه ایاز بهترین تجربیات شرکت های بزرگ دنیا طی سالهای گوناگون در مدیریت سرویسهای IT می باشد. این استاندارد در دنیا با استقبال بسیاری مواجه شده است وآمار های معتبر نشان دهنده تمایل شرکت ها و سازمان های مختلف ارائه کنندهسرویس های IT به انطباق و به کارگیری روال های ITIL در مدیریت سرویس های ITمی باشند.همچنین از جمله دلایل لزوم پیاده سازی ITIL وابستگی امور کسب وکار به فناوری اطلاعات و ارتباطات و لزوم تغییر در مدیریت سنتی فن آوریاطلاعات و ارتباطات و مشکلات مدیریت سنتی و صرف زمان و هزینه کمتر می باشد.   به طور کلی ITIL از ۵ فاز اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:[۳] استراتژی سرویس (Service Strategy) طراحی سرویس (Service Design) انتقال سرویس (Service Transition) عملیات سرویس (Service Operation) بهبود مداوم سرویس Continual Service Improvement(csi)     فواید استفاده از ITIL برخیبر این باور هستند که ITIL هزینه زیادی را بر سازمان ها وارد می آورد. ولیبا وجود تحمیل هزینه هایی در زمان پیاده سازی، فواید زیادی را برای سازمانبه همراه خواهد داشت که در قسمت زیر به بررسی مهمترین آن ها میپردازیم:[۳] ایجاد فرهنگ استفاده از مدیریت فناوری اطلاعات نظم بیشتر در سازمان کیفیت بیشتر در برنامه ریزی های سازمان سود دهی بیشتر (در کاربردهای تجاری) ضرر دهی کمتر مدیریت هزینه های فناوری اطلاعات افزایش رضایت مندی مشتریان اندازه گیری کیفیت خدمات فناوری اطلاعات   فـرمت: DOC تعداد صفحات: ۸۳ صفحه رشتــه : کامپیوتر     

دانلود فایل

دانلود فایل رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

ارائه رویکردی جهت نگاشت سرویس های ITIL بر مبنای نقاط عملکردی (KPI) به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات,مهندسی فناوری اطلاعات,مدیریت سیستم های اطلاعاتی,مدیریت سیستم اطلاعات,سیستم های اطلاعاتی