سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین در سال

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین در سال

سنجش-آمادگی-تحصیلی-کودکان-6-ساله-بدو-ورود-به-دبستان-و-عوامل-موثر-بر-این-آمادگی-در-استان-قزوین-در-سالسنجش آمادگی تحصیلی کودکان
6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین در سال 1385 چکیده پژوهش حاضر از نوع پس
رویدایست با این فرضیه که بین آمادگی تحصیل و عوامل چون سابقۀ آموزش پیش از دبستان
، تحصیلات والدین، سن مادر، یک زبانه و دوزبانه بودن، دست غالب، شهری و روستایی
بودن و تعداد افراد کودک پیش دبستانی رابطه وجود دارد.این پژوهش بر روی 700
کودک پیش از دبستان و نحوۀ آمادگی تحصیل کودکان رابطۀ معنادار است.بین جنسیت و نحوۀ آمادگی
تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست و رابطۀ تعامل بین جنسیت و مسابقۀ آموزش قبل از
دبستان معنادار نمی باشد.فرضیه 2 – بین تحصیلات
مادران و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمرۀ آمادگی
تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست. رابطۀ تعامل بین جنسیت و تحصیلات مادران
معنادار نمی باشد.فرضیه 3 – بین تحصیلات
پدران و نمره آمادگی تحصیلی رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمرۀ آمادگی تحصیلی
کودکان رابطه معنادار نیست. رابطۀ تعامل بین جنسیت و تحصیلات پدران معنادار نمی
باشد.فرضیه 4- بین تعداد افراد
خانواده و نمره آمادگی تحصیل کودکان رابطه معنادار نمی باشد.فرضیه 5- بین سن مادر و
نمرۀ آمادگی تحصیلی رابطه معنادار نمی باشد.فرضیه 6- بین یک زبانه و
دوزبانه و نمرۀ آمادگی تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد.فرضیه 7- بین دانش آموزان
دست راست و چپ و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معناداری وجود دارد.فرضیه 8- بین دانش آموزان
شهری و روستایی و نمرۀ آمادگی تحصیل کودکان رابطۀ معنادار است.فهرست مطالبعنوان    
                     
                     
                       
                     
     صفحه فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه    2بیان مسئله          4هدف پژوهش        6ضرورت پژوهش      7فرضیه پژوهش      8تعاریف اصطلاحات   9فصل دوم : ادبیات و
پیشینه تحقیق مقدمه    12مفهوم و تعریف های مختلف
هوش      13تعریف تربیتی هوش            18تعریف تحلیلی هوش           18تعریف کاربردی هوش          19انواع هوش از دیدگاه
ثراندایک            19انواع هوش از دیدگاه
اسپیرمن           20انواع هوش از دیدگاه
ترستون             20تقسیم بندی هوش به انواع
کلامی و عملی       21انواع هوش از دیدگاه
اشترن برگ        21انواع هوش از دیدگاه
گاردنر   22هوش از دیدگاه رشد           22تاریخچه مطالعات مربوط به
هوش        23تاریخچه آزمون های هوش     24سیرتحول نظری های
زیربنایی تست های هوش             25عوامل موثر بر هوش            31محیط و تاثیر آن در
پیشرفت تحصیلی    31اهمیت خانواده      32تاثیر محیط خانواده در
هوش   32عوامل بیولوژیکی    33خانواده با وضعیت اقتصادی
مطلوب      34خانواده با وضعیت اقتصادی
نامطلوب    34موفقیت اجتماعی خانواده     35میزان تحصیلات والدین         37کم خونی و فقر آهن و اثر
آن بریادگیری             38غلبه طرفی          39تفاوتهای جنسیتی 41سنجش و ارزیابی کودکان
پیش دبستانی          43طرح سنجش سلامت جسمانی و
آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در ایران                         48نتایج پژوهشهای انجام شده
در ایران   55نتایج پژوهشهای انجام شده
در خارج   59 فصل سوم: روش تحقیق جامعه آماری        64نمونه و روش نمونه گیری      64         روش نمره گذاری   65روایی و اعتبار تست            65دستور اجرای آزمون            67روش آماری          67فصل چهارم : تجزیه و
تحلیل داده ها مقدمه    69جداول یک بعدی    70الف- توصیف متغیرها            70ب- تحلیل داده ها  79فصل پنجم: بحث و نتیجه
گیری محدودیت ها و مشکلات      105پیشنهادها           105پیشنهادهای کاربردی         105پیشنهادهای پژوهش          105منابع و ماخذ         106منابع انگلیسی چکیده انگلیسی 

دانلود فایل

دانلود فایل سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین در سال

دانلود سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله,سنجش آمادگی تحصیلی,کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان ,دانلود تحقیق,مقاله,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش و تحقیق,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه ,دانلود پروژه ,دانلود پژوهش و تحقیق