شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران

شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران

شناسايی-نيازهای-آموزشی-و-ترويجی-توتون-کاراننوع فایل: wordقابل ویرایش 60 صفحهچکیده:بررسي نيازهاي آموزشي يك فرآيند نظام دار براي تعيين هدفها وتشخيص تفاوتها و تعيين اولويت ها به منظور انجام برنامه ريزي است به عبارت ديگر بررسي نيازهاي آموزشي يعني مطالعه يك جامعه به منظور تعين نيازها و خواسته هاي آموزشي قبل از اخذ هرگونه تصميمي پيرامون راهبردهاي توسعه است. شاغلين بخش كشاورزي از جمله توتون كاران براي موفقيت شغلي خود با نيازهاي گوناگوني مواجه اند كه مي توان دانش فني مهارتهاي شغلي و درك عمومي از كشاورزي را از آن جمله دانست. ‌ولي علاوه بر اين نيازها، هرروزه نيازهاي آموزشي جديدي هم پديدار مي گردند كه بايد ارضاء‌ شوند. از طرف ديگر نياز شالوده و اساس برنامه ريزي آموزشي است و براي تدوين هدفهاي مطلوب در يك برنامه ريزي آموزشي ابتدا بايد نيازها را بررسي نمائيم و به همين دليل تحقيق حاضر به بررسي نيازهاي آموزشي توتون كاران در راستاي ارائه آموزش هاي صحيح و اصولي براي توليد توتون با كميت و كيفيت بالا در استان كردستان پرداخته است.تحقيق حاضر از نوع تحقيقات كاربردي و به روش توصيفي، همبستگي مي باشد كه شيوه اجراي آن به صورت ميداني و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماري شامل 1016 نفر از كشاورزان توتون‌كار مي باشد. حجم نمونه نيز بر اساس فرمول كوكران برابر 175 نفر محاسبه گرديده است كه اين تعداد، از طريق نمونه‌گيري تصادفي انتخاب گرديد‌ند و پرسشنامه‌هاي تحقيق توسط آنها تكميل شده است و براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS Win استفاده شده است.نتايج حاصل از ضريب همبستگي بين متغيرها تحقيق نشان مي دهد كه بين متغير سطح زير كشت توتون با متغير ميزان نيازهاي آموزشي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد ولي بين متغيرهاي سن، سابقه كشت توتون دفعات تماس با مروج دخانيات، دفعات شركت در كلاس هاي آموزشي، استفاده از مجلات ترويجي و استفاده از فيلم هاي آموزشي با متغير نيازهاي آموزشي رابطه معكوس و معني داري وجود دارد. ضمن اينكه بين متغيرهاي تعداد فرزندان، سطح تحصيلات، ميزان درآمد ساليانه ازكشت توتون و دفعات بازديد از مزارع نمونه با متغير ميزان نيازهاي آموزشي رابطه معني داري مشاهده نمي گردد.نتايج حاصل از تاثير فردي متغيرهاي مستقل بر متغير وابسته از طريق آزمون هاي كروسكال واليس ومن وايتني حاكي از آن است كه متغيرهاي استفاده از تسهيلات حمايتي و نوع مالكيت بر ميزان نيازهاي آموزشي تاثير گذار بوده اند ولي متغيرهاي: تاهل، جنسيت، عضويت در تعاوني توتون كاران و شغل اصلي تاثيري در ميزان نيازهاي آموزشي توتون كاران نداشته اند.نتايج حاصل از تاثير جمعي متغيرهاي مسقل بر متغير وابسته از طريق رگرسيون چند متغيره حاكي از آن است كه سطح زير كشت توتون تاثير مثبتي بر نيازهاي آموزشي توتون كاران داشته است ولي متغيرهاي: سن شركت در كلاس هاي ترويجي و استفاده از مجلات آموزشي تاثير معكوسي بر ميزان نيازهاي آموزشي توتون كاران داشته اند.واژگان كليدي: نيازهاي آموزشي، توتون‌كارانمقدمه:در اين فصل با توجه به موضوع تحقيق، اهداف ومرور پيش نگاشته‌ها به انتخاب روش تحقيق تعيين متغيرها و فرضيات تحقيق پرداخته مي‌شود. هدف از انتخاب روش تحقيق آن است كه مشخص شود چه شيوه‌اي اتخاذ گردد تا هرچه سريع، دقيق وآسانتر به اهداف مورد نظر و پاسخ‌ پرسش‌هاي تحقيق دست يافت. علاوه بر اين در اين فصل به تشريح جامعه آماري، تعيين حجم نمونه، اعتبار روايي و روشهاي تجزيه و تحليل اطلاعات پرداخته مي‌شود.فهرست مطالب:فصل اولروش تحقیقمقدمهنوع و روش تحقیقشیوه‌ اجرای تحقیقجامعه آماریجمعیت مورد مطالعهروش نمونه‌گیریتعیین حجم نمونهمتغیرهای تحقیقروش جمع‌آوری اطلاعاتروایی Validityاعتبار Reliabilityضریب کرنباخ آلفافرضیات تحقیقروش‌های تجزیه و تحلیل آماریآمار توصیفیآمار استنباطیبررسی آمار تحلیلی مورد استفاده برای فرضیه های تحقیقفصل دومتجزیه وتحلیل اطلاعاتمقدمهآمار توصیفیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سنتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس جنسیتتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تاهلتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تعداد فرزندانتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سطح تحصیلاتشغل اصلیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس شغل اصلیمالکیت زمین کشاورزی آبیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبیمالکیت زمین کشاورزی دیمتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی دیممالکیت اراضی تحت کشت توتونتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان زمین تحت کشت توتونمیزان درآمد از شغل توتون کاریتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان درآمد از شغل توتون کاریسابقه فعالیت توتون کاریتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سابقه فعالیت توتون کاریتسهیلات حمایتیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس استفاده از تسهیلات حمایتینوع استفاده از تسهیلات حمایتیتوزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس نوع استفاده از تسهیلات حمایتیدفعات تماس با مروجتوزیع فراوانی دفعات تماس توتون کاران با مروجان شرکت دخانیاتشرکت در کلاس های آموزشی ـ ترویجیتوزیع فراوانی شرکت توتون کاران در کلاس های آموزشی ـ ترویجیآمار تحلیلینتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمنفصل سومخلاصه‌، نتایج و پیشنهاداتنتیجه گیریپیشنهادات

دانلود فایل

دانلود فایل شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران

شناسايی نيازهای آموزشی و ترويجی توتون کاران,نیازهای آموزشی,نیازهای ترویجی,علوم تربیتی,روانشناسی,توتون کاران