طراحي وب سایت
طراحي وب سایتتعريف پروژهدر يك پروژه وِب عادي، با
ورود افرادي مواجه ميشويم كه كارهاي متفاوتي انجام ميدهند؛ شماري از افراد حقيقي
و توابع متغير آنها. در طول انجام اين پروژه ، بايد خودتان را جاي تكتك افراد
بگذاريد و كارهاي مختلفي انجام دهيد ولي در يك پروژة وِب عادي به افراد زير نياز
داريد: • يك طراح براي توليد واسط كاربري، طرحبندي و طراحي هنري • يك مؤلف براي نوشتن مطالب • يك برنامهنويس، در صورتي كه مطالب پويا (dynamic) وجود داشته باشد ـ كه اين روزها تقريباً هميشه وجود دارد. • يك توليدكننده (Producer) براي
گرآوري اين موارد. البته به اين معني نيست
كه فقط دست كم چهار نفر براي چهار كار لازم است. در پروژة يك شركت بزرگ، ممكن است
از افرادي كه در واحدهاي فروش يا خريد يا امور دارايي هستند، نيز كمك گرفته شود. خوشبختانه، در اين پروژه
ميتوانيد جاي هر كدام از افراد باشيد و تمام تصميمگيريها را خودتان انجام دهيد.
ولي باز هم بايد نكاتي را مدنظر داشته باشيد. اهداف پروژه تا وقتي كه نميدانيد، چه
كاري ميخواهيد انجام دهيد، نميتوانيد سايتي با كارايي بالا بسازيد. مثلاً در يك سايت شخصي،
هدف داشتن خانهاي خيالي است. شايد بخواهيد اطلاعاتي در مورد چيزهايي كه دوست
داريد و به آن علاقهمند هستيد، آنجا بگذاريد و يا يك برنامة تلويزيوني كه دوستش
داريد و يا هزاران مطلب ديگري كه به آن علاقه داريد؛ مثلاً بخواهيد جايي را به
عكسهاي گربهتان اختصاص دهيد تا آن را در دنيا پخش كنيد!به هر حال، در دنیاي
تجارت، هدف هميشه يك چيز است: به دست آوردن پول. در نهايت تاجران متوجه ميشوند كه
به دست آوردن پول در وِب، ضرورتاً به معني فروش ميليونها كتاب و كامپيوتر و
چيزهاي ديگر نيست. يك شركت سايت وب ميتواند مستقيماً ، از تجارب الكترونيكي يا
دريافت سود سهم، پول به دست آورد و يا بطور غيرمستقيم با برقراري روابط اجتماعي
بهتر با مشتريان ، قطع هزينههاي زنجيروار موجود، ارتباط بهتر با كارپردازان و يا
كم كردن هزينههاي ديگر به پول دست يابد. اصطلاح جديد : تجارت
الكترونيكي
(E-commerce) ـ در چند سال اخير به شكلهاي مختلفي معني شده
است، ولي به نظر ميرسد بيشتر به معني خريد و فروش اجناس، از طريق وِب باشد. در
گذشته هم، مربوط ميشد به تجارت اجناس الكترونيكي كه اكنون با
e-business شناخته ميشود. چندي پيش، وارد يك شركت
مخابراتي بزرگ شدم كه ميخواست تجهيزات تلفني را وارد يك كاتالوگ Onlineكند . مديران
نگران اين نبودند كه ميزان فروش از طريق سايت چگونه باشد ، چون هزينة اصلي سايت را
فرستادن كاتالوگ 400 صفحهاي به تمامي مصرفكنندگان، به وجود ميآورد. اكنون شركت
ضميمة كوچكتري را براي مشتريان ميفرستاد و مشتريان را به بيرون از سايت برميگرداند.
در اين صورت هر بار كه مشتري خريد نكند، به جاي اينكه اطلاعاتش را از اتصال تلفني
با اداره بگيرد، آن اطلاعات را از خارج سايت دريافت كند و به اين شكل، هر بار حدود
12 دلار براي شركت ذخيره ميشود. اين نمونهاي از كاستن هزينهها است. در اينجا، يك مجلة فرضي
با نام Primary-Outpost ميسازيم و اهداف پروژه به ترتيب اهميت چنين است: • ايجاد مخاطب كافي براي منفعت بردن از آگهيهاي تبليغاتي. • فروش صنايع دستي و محصولات وابستة علمي ـ تخيلي
(Science-
طراحي وب سایت, طراحي وب,وب سایت,تحقیق ,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش, دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه, دانلود پروژه,