فایل word مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی

فایل word مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی

فایل-word-مبانی-نظری-و-ادبیات-تحقیق-جامعه-پذیری-سازمانیعنوان: مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی فرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 41فصل دوم مبانی نظری، پیشنه تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کامل قسمتی از متنمفهوم جامعه پذیری سازمانیجامعهپذیری همگام شدن شخص است با موازین زندگی اجتماعی خواه یک گروه کوچک، خواهیک جامعه بزرگ،واحد یکدست و ثابت نیست هر گروه دارای اجزایی است که پارهگروه یا خرده گروه نامیده شده اند این اجزا مخصوصا کوچکترین آنها که فردانسانی باشد ثبات دائم ندارد بلکه همواره تغییر می پذیرد، از این رو گروهانسانی برای آنکه بتواند سازمان خود را حفط کند و به زندگی خود ادامه دهدناگزیر آن است که پیوسته افراد جدید را با خود پیوسته همساز گرداند و برایزندگی گروهی آماده گرداند.همنواییگروهی نتیجه نهایی این همسازی است. جامعه پذیری کارکنان به معنای همسازی وهمنوایی فرد با ارزش ها،هنجارها و نگرش های گروه اجتماعی است یا به مفهومدیگر اجتماعی شدن فراگردی است که بواسطه آن هر فرد دانش و مهارت اجتماعیلازم برای مشارکت موثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی را کسب میکند.مجموعه این ارزش ها،هنجار ها و نگرش ها، فرد را قادر می سازد که باگروه و افراد جامعه روابط و کنش متفابل داشته باشد(کریمی،1388).   كاركنان جديد، ارزشها و منشهاي بيرون سازمان را با خودشان به داخل سازمانمي آورند و در مقابل، سازمانها تلاش مي كنند آنها را با ارزشها و منشهايدروني آشنا و سازگار نمايند. جامعه پذيري سازمانيفرآيندي است كه طي آن ،كاركنان جديد خود را با ارزشها و رفتارهاي درون سازماني تطبيق مي دهند. درفرآيند جامعه پذيري ، فرد دانش و اطلاعات و مهارت هاي لازم را براي ايفاينقش هاي سازماني بدست مي آورد(شاين[1]، 1990)؛ فرهنگ سازماني را مي آموزد(وان وانن[2]، 2000) و ارزشها، توانايي ها، رفتارها و دانش اجتماعي مناسب سازماني را ياد مي گيرد(تائورمينا، 2007).تائورمینا(2009) معتقد است که:از طریق فرایند جامعه پذیری، افراد با ارزشها،رفتارها،توانمندی های مورد انتظار و دانش اجتماعی مورد نیاز نقش سازمانیبه عنوان عضوی از سازمان آشنا می شوند. تاکید جامعه پذیری سازمانیبرسازگاری فرد با افراد دیگر و فرهنگ سازمان است. جامعه پذیری سازمانی بیانگرشیوه ای است که کارکنان با فرهنگ سازمان تعامل کرده و مطابقت می یابند.ارزش ها و اهداف جامعه پذیری سازمانی شامل توجه قواعد اصولی است که از تمامسازمان حمایت می کند. تازه وارد ها می آیند تا قواعد،هنجارها و اطلاعاتشبکه ای را در این فرایند یادگیری بگیرند.البته نباید فراموش کرد که جامعهپذیری سازمانی فقط بحث مهم برای سازماندهی تازه وارد ها نیست بلکه گماردنافراد سازماندهی شده است(تائورمینا، 2009) .سازمانها برای آموزش ارزش های سازمانی و هنحار های رفتاری به افراد تازه واردرویکرد جامعه پذیری را به کار می گیرند، که از طریق آن، افراد جدید با شیوههای عمل آشنا شده آنچه در سازمان مورد انتظار است را فرا گیرند، رفتار هایشغلی مناسب را بیاموزند و با هنجار ها و ارزش های گروه خود را وفقدهند(کویسگا و بل، 2004).[1] – Schine[2] – Van Vianenبرای خرید مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی  کافی است بر روی دکمه خرید کلیک کنید توجه داشته باشید هنگام خرید حتماً ایمیل معتبر وارد نمایید.فایل مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی  با فرمت ورد و قابل ویرایش بوده و شما پس از خرید مشکلی از این نظر نخواهید داشت.

دانلود فایل

دانلود فایل فایل word مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی

مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی ,دانلود مبانی نظری و ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی ,مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی ,ادبیات تحقیق جامعه پذیری سازمانی ,جامعه پذیری سازمانی