فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقیت
800×600
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
AR-SA
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:’Times New Roman’,’serif’;} فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقیت تعداد صفحات : 90 با فرمت ورد و قابل ویرایش فهرست مطالب : چکیده مقدمهفصل اول : کليات ـ موضوع ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق ـ فرﺿﻴﻪ های
ﺗﺤﻘﻴق ـ روش ﺗﺤﻘﻴق ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ
ﺗﺤﻘﻴق ـ مفاﻫﻴﻢ کلیفصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴقـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های
مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ ـ برخی از نتايج تحقيق
بين المللی توسعه ICT در آموزش و پرورشـ استراتژی آموزش
الکترونيکی در کشورهای اروپايی ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از
دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش
و پيشرفت تحصيلیـ رابطه خلاقيت و نبوغ
با بيماريهای روانی ـ خلاقيت در سطح
اجتماعی ـ دانشفصل سوم : مزايا و محدوديت های سيستم های رايانهـ رايانه ماشين دلهره
آور ـ محدوديت های رايانه ـ آموزش برنامه
ای ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای ـ نتايج پژوهش های
مربوط به روش آموزش برنامه ایـ ماشين آموزشی ـ آموزش به کمک
رايانه ـ مزايای آموزش رايانه
ای ـ زمينه های تسهيل
کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش ـ يادگيری راهی به سوی
پرکردن شکاف ديجيتالیفصل چهارم : داده های آماریـ ابزار جمع آوری ـ روش جمع آوری
اطلاعات ـ يافته های تحقيق ـ تجزيه و تحليل يافته
ها و تتيجه گيری فصل پنجم : اراﺋﻪ پيشنهادها و راهکارهاـ فيلتر کردن راهی
برای ايجاد محيط سالم در اينترنت ـ اثر بخش کردن
استفاده از فناوری اطلاعات و اينترنت ـ راهکارهای گسترش
کارآمد و بهينه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش ـ آموزش الکترونيکی
برای معلمان ـ ديدگاه آرمانیـ توصيه هاـ موانع و مشکلات اصلی
در اجرای برنامه آموزش رايانه ای ـ شرايط اجرايی ٭ پرسشنامه٭ منابع چکيده : در عصر حاضر که دوره پيشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است
کمتر حرفه ای را می بينيم که دستخوش تغيير و تحول قرار نگرفته باشد . توليد
اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سايه وجود رايانه و اينترنت شکل تازه ای
به خود گرفته است به طوري که نمی توان از تأثير اين ابزار بر انسان چشم پوشيد و
ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقيت ها ناديده گرفت.با توجه به تأثير بسيار زياد اين ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمين و
مسؤولين به اين امر مهم ، می بايست کارهای تحقيقی و پژوهشی زيادی انجام گيرد تا
همگان به اهميت اين تغيير و تحول پی ببرند .بررسی آثار رايانه بر رشد خلاقيت دانش آموزان و معرفی شيوه های مؤثر و مفيد
کاربرد آن در بروز خلاقيت تحقيقات گسترده ای را می طلبد که با يک برنامه محدود
امکان نتيجه گيری درست و دقيق محال می نمايد و لازم است شاخص های گوناگونی مورد
توجه قرار گيرند .در اين پژوهش ابتدا به تعريف واژه خلاقيت از ديدگاه صاحبنظران پرداخته شده است
. سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقيت ، رايانه به عنوان ابزار آموزشی ، فوايد و اهميت
استفاده از رايانه ، علت عدم کاربرد چشمگير رايانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه
فناوری اطلاعات و استفاده از اينترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رايانه
در بروز خلاقيت و . . . مورد بررسی
قرارگرفته است .بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزيده شده
است .در پايان توصيه ها ، موانع و مشکلات و شرايط اجرايی کاربرد رايانه در آموزش و
پرورش مورد بررسی قرار گرفته است . اميد است که در آينده ای بسيار نزديک به نقش اين ابزار مهم بيشتر از حال توجه
گردد و تحقيقات گسترده ای توسط طالبان علم و پيشرفت انجام گيرد ….. و ……
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت, فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی , بررسی روش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقیت ,کاربرد رایانه در خلاقیت,کاربرد کامپیوتر در آموزش, کاربرد ,,,