مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-کسب-و-کار-الکترونیکعنوان: دانلود مبانی نظری
و پیشینه تحقیق کسب و
کار الکترونیکفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 44فصل دوم مبانی نظری، پیشنه
تحقیق و ادبیات تحقیقهمراه با رفرنس نویسی و
پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل خارجی و داخلی متغیرهای تحقیقمنابع کامل کسب و کار الکترونیکتجارت الکترونیک اقتصاد ديجيتالي جديد[1]
که نتيجه پيشرفت­هاي فناوري­هاي شبکه است، مجموعه جديدي از قواعد و ارزش­ها را
ايجاب مي­کند که رفتار عاملان آن
را تعيين مي­کند. اين عاملان مي­توانند بصورت سازمان­هاي تجاري و غيرانتفاعي و يا ديگر بازيگران بازار يعني مصرف­کنندگان
فردي و گروهي، متمايز شوند. بازارهاي ديجيتالي، فرصت­هاي جديد و غير محدودي را براي کساني که در آن کار مي­کنند،
ارائه مي­دهد. تحقق اين فرصت­ها، چالش­هاي
جديدي را بهمراه دارد. بازيگران در اقتصاد ديجيتال درمي­يابند که براي کسب منافع، نگرش­ها و ديدگاه­هاي سنتي براي انجام کسب
و کار، نياز به تعريف مجدد دارد. در نتيجه، مفاهيم سنتي کسب و کار رها مي­شود و مفهوم سازمان توسط موجوديت­هاي
جديدي جايگزين مي­شود که چالش­هاي
ذاتي اين دوره اقتصادي جديد را منعکس مي­کند. در جريان انقلاب صنعتي، شرکت­ها به ميزان شگرفي، از جوامع يکپارچه روستايي به
کانوني از سازمان­هاي شهري مستقل، تغيير يافت. اين در دهه 1980 و 1990 با معرفي
فناوري­هاي اطلاعات و ارتباطات و ظهور سريع پارادايم­هاي کسب و کار الکترونيکي،
جهاني­تر و بيشتر مبتني بر همکاري شد. شرکت در عصر ديجيتالي، بصورت شبکه­اي مي­باشد يعني پيوند متقابل بر اساس سطوح
مختلف: v    بر اساس سطح زيرساخت اطلاعات[2]
(يعني از طريق اينترانت­ها)v    بر اساس سطح سازماني (مثل رهاکردن ساختارهاي سرسام­آور سلسله
مراتبي گذشته و جايگزيني آنها با تيم­ها) v    بر اساس سطح شايستگي­ها[3] (مثل
شبکه­سازي مبتني بر دانش) (Filos and Banahan, 2000).از بين رفتن مفهوم سنتي سازمان، يکي از
نشان­هاي اقتصاد آينده است و سازمان­ها بطور فزاينده­اي، وابسته به فناوري مي­شوند، در اقتصاد جديد، پايه
ارزش­آفريني، بيش از اين، روي دارايي­هاي ملموس و قابل سنجش[4]
معطوف نيست. برخلاف سازمان­هاي سنتي که
ارزش­آفريني به ميزان زيادي، از سرمايه­گذاري در چيزهاي ملموسي مثل کارخانه و ماشين­آلات بدست مي­آمد، سازمان­هاي
عصر ديجيتال[5]
 يا
سازمان­هاي هوشمند[6]
از قدرت منابع هوشمند از قبيل اطلاعات/ دانش، ارتباطات، علائم تجاري و هوشمندي مبتني بر نوآوري و همکاري استفاده مي­کنند تا
فرصت­هاي جديد را شناسايي و بهره­برداري
کنند (Filos
and Banahan, 2000). بعلاوه، محيط­هاي نامطمئن و بسيار متغير
اقتصاد جديد، نياز به توانايي­ها و شايستگي­هاي جديد سازماني دارد. مزيت رقابتي، بيشتر از قابليت انطباق سازماني
بدست مي­آيد تا کارايي سازماني. فناوري­هاي سازمان­هاي اقتصاد جديد، فناوري­هايي
هستند که به شکلدهي جامعه اطلاعاتي کمک
کردند يعني فناوري­هاي اطلاعات، ارتباطات و محتوا[7]، فضاي ديجيتالي واحدي را ساخته­اند که بوسيله ويژگي­هاي برجسته زير مشخص مي­شوند:اتصال و ظهور محيط­هاي شبکه­اي، همكاري
متقابل شركت­ها در عمليات يكديگر[8]
و حذف مرز سازمانی[9]، و سرعت و کيفيت بهتر جريان اطلاعات و ارتباطات. فناوري­ها و استانداردهاي همكاري متقابل،
کليدي براي کسب و کار الکترونيکي است.

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک,مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک,پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک,مبانی نظری کسب و کار الکترونیک,کسب و کار الکترونیک