مدیریت آموزشی مبتنی بر سیستم

مدیریت آموزشی مبتنی بر سیستم

مدیریت-آموزشی-مبتنی-بر-سیستممقدمه:
در جهان امروز توسعه هدف اصلی جوامع و از
مهمترین سیاستگذاری‌های دولت‌ها محسوب میگردد. بدیهی است که توفیق جوامع
در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی در گرو برخوردای از یک نظام آموزشی
منسجم و پویاست و مدیریت موثر نقش اساسی در هدایت نظام آموزشی در نیل به
اهداف توسعه بر عهده دارد.
از زمان تشکیل آموزش و پرورش، به صورت
رسمی‌در کشورها حدود یک قرن می‌گذرد در خلال این مدت نظام آموزشی در اثر
تحولاتی که در سطح جامعه رخ داده است ازجهات گوناگون وسعت و گستردگی پیدا
کرده است و این امر اهداف، وظایف و مسئولیت‌های آن را پیچیده تر و اداره
امور را به مراتب دشوارتر نموده است.
رسالت اساسی آموزشی و پرورش تربیت انسان
سالم و سازنده است براین اساس مدیران فقط بازگوکننده بخشنامه‌ها ومجری آئین
نامه‌ها وناظر بر اجرای برنامه‌ها‌ی رسمی‌ نیستند بلکه وظیفه دارند
فعالیت‌های مدرسه را در جهت اهداف متعالی تربیت، سازندگی دانش آموزان و در
نهایت موفقیت جامعه هدایت نمایند.
پس، مدیران آموزشی حال و آینده موظف
هستند که با تعاریف و کارکردهای مدیریت، نظریه‌ها و تئوریهای مدیریت، راه،
روش و اصول جدید مدیریت (سازمان‌های یادگیرنده، مدیریت مشارکتی، مدیریت
خلاق، مدیریت دانش، مدیریت کیفیت فراگیر آشنایی کامل داشته باشند تا
بتوانند محیطی دلپذیر و رضایت بخشی برای فعالیت پرسنل فراهم آورند.)
به امید آنکه مدیریت آموزش و پرورش، امری
عادی و مرسوم تلقی نشود و مدیران آموزشی در چارچوب صرف اعمال ضوابط،
بایدها و اتکاء به قدرت رسمی، محبوس ومحدود نگردد، بلکه بیش از آن، زمینه
برای ایجاد و توسعه روابط انسانی به ویژه مدیریت آموزشی فراهم گردد.
نوع تحقیق:
روش کتابخانه ای
روش‌های کتابخانه ای در تمامی‌تحقیقات
علمی‌مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در بعضی از آن‌ها در بخشی از فرآیند
تحقیق از این روش استفاده می‌شود و در بعضی از آن‌ها مانند این تحقیق،
موضوع تحقیق از حیث روش، ماهیتا کتابخانه ای است و از آغاز تا انتها متکی
بر یافته‌های تحقیق کتابخانه ای است.
در مهارت تحقیق کتابخانه ای، آشنایی با
نحوه استفاده از کتابخانه است؛ یعنی ما باید از روش‌های کتابداری، نحوه
استفاده از برگه دان و ثبت مشخصات کتاب، نحوه‌ی جستجوی کتاب در کتابخانه و
نیز رایانه‌های آن مقررات بهره برداری و سفارش کتاب ونظایر آن اطلاع حاصل
نماییم.
برای این کار لازم است با مطالعه منابع
مربوط و نیز استفاده از تجارت دیگران و همچنین راهنمایی کتابداران
کتابخانه‌ها مهارت لازم را به دست آورند.
شیوه‌ی جستجوی کتاب یا منبع مورد نیاز در
کتابخانه است. برای این کار معمولا کتابخانه ها، برگه دان‌ها یا کارتهای
ویژه‌ای در اختیار دارند که به سه شکل تنظیم شده است: 1. بر اساس عنوان
کتاب، 2. براساس موضوع، 3. بر اساس نام مولف
همچنین این اطلاعات در رایانه‌های
کتابخانه‌ها ذخیره سازی شده که مراجعان می‌توانند آن‌ها را بازیابی کنند.
بنابراین، ما می‌توانیم با استفاده از این شکل‌ها کتاب یا دیگر منابع مورد
نظر را در برگه دان‌ها بیاییم و شماره ثبت کتاب را که معمولا در گوشه بالا و
سمت چپ کارت یا برگه برای کتب لاتین و در سمت راست آن برای کتب فارسی
نوشته شده است روی کاغذ یا فرم ویژه یاد داشت کند و به کتابدار تحویل دهد.
هر کتابخانه آیین نامه و مقررات خاصی
دارد و محقق باید به مفاد این آیین نامه که معمولا از روی دیوار جعبه
اعلانات نصب شده ، یا نزد کتابدار است، آشنا شود و مطابق آن به عضویت
کتابخانه در آید یا از آن بهره برداری کند.

دانلود فایل

دانلود فایل مدیریت آموزشی مبتنی بر سیستم

دانلود پایان نامه رشته ,مدیریت آموزشی مبتنی بر سیستم,تشکيل آموزش و پرورش,تحقيق روش کتابخانه اي,آشنايي با نحوه استفاده از کتابخانه,روش هاي کتابداري,نحوه استفاده از برگه دان,جستجوي کتاب در کتابخانه,بر اساس عنوان کتاب موضوع نام مولف,اسناد عمده