مشارکت مادران درجامعه

مشارکت مادران درجامعه

مشارکت-مادران-درجامعهمشارکت مادران درجامعه ارتباط ميان مادر و فرزند
نه تنها از زمان تولد بلكه حتي پيش از آن نيز اثر بسيار مهمي بر رشد رواني كودك
دارد . نگرش گرم و سرد مادر نسبت به كودك موجب سازگاري و ناسازگاري كودك در آينده
مي‌شود و محروميت از مراقبتهاي مادرانه رشد اجتماعي و حركتي كودك را به تاخير مي‌اندازد  رشد اجتماعي كودك بيانگر
آن است كه تا چه حدود روابط امور و رفتار اجتماعي را درك و عدل مي‌كند . براي
رسيدن به اين هدف فرد بايد بكوشد علايق ديرين و نا موفق خود را تغيير دهد و از
رفتارهاي تازه و موثر پيروي كند
. فهرست مطالب مقدمه
……………………………………………………………………………………………………….3 تربيت چيست ؟
 ………………………………………………………………………………………..6 اهميت تربيت
كودك…………………………………………………………………………………..6  مراحل نسبي تربيت
كودك…………………………………………………………………………8. تربيت كودك در
اسلام………………………………………………………………………………..9 اهميت مادر………………………………………………………………………………………………..11 اثر اشتغال مادر بر رشد
كودك……………………………………………………………………..13 ضرورت وجود مادر براي
فرزند…………………………………………………………………….15 نقش
پدر…………………………………………………………………………………………………….16 پدر مسئول تربيت فرزنداست
………………………………………………………………………..17 جدايي كودك از مادر و
پدر…………………………………………………………………………18 پرورش اجتماعي
كودكان…………………………………………………………………………….19 خصوصيات تربيت
اجتماعي………………………………………………………………………….19 عوامل موثر در رشد
اجتماعي
كودك…………………………………………………………….20 خانواده……………………………………………………………………………………………………21اولين نهاد
تربيتي………………………………………………………………………………………21 پرورش اجتماعي………………………………………………………………………………………24 مراحل رشد
اجتماعي………………………………………………………………………………..24 نقش مادر در روند رشد
اجتماعي كودكان……………………………………………………25 بحث و نتيجه گيري
………………………………………………………………………………..29 منابع
……………………………………………………………………………………………………30 مقدمه :‌مدرسه در مورد پيوندهاي
اجتماعي چون آزمايشگاهي بشمار مي‌رود . كودك احساس مي‌كند كه چه در خانه به منزله
و اصول رفتار به كار مي‌رفت در مدرسه اجرا نمي‌شود . مدرسه براي بسياري از كودكان
نخستين تجربه گروهي واجتماعي در خارج از محيط خانواده است و در اينجا بايد رفتار
متناسب با دو محيط باشد . در مدرسه رفتار اجتماعي كودك به مواردي مانند : اظهار
ادب ، سكوت ، آرامش ، اجازه گرفتن ، مسخره كردن ، به گفته‌هاي ديگران گوش فرا دادن
و منافع گروه را مقدم شمردن اطلاق مي‌شود . همكاري كودك به معناي رعايت مقررات و
انضباط مدرسه ، سر وقت حاضر شدن ، رفتار منصفانه داشتن است . ارتباط معنوي كودك با
مادري كه در بيرون از منزل كار مي‌كند و كودكي كه مادرش خانه‌دار است در دو قطب
متفاوت قرار مي‌گيرد كه مدرسه نيز در اين مورد نمي‌تواند عواطف عقب افتاده كودك
محروم از عاطفه مادري را جبران كند . از اينروست كه عضو جامعه و آينده از احساسات
متحدالشكل براي گزينش پايگاههاي مختلف در جامعه محروم مي‌شود هر چند جامعه خود نيز
در پاسخگويي نيازهاي كودك سهميم است و او را در اجتماعي شدن ياري مي‌دهد ولي زير
بناي آمادگي در انطباق با محيط و پذيرفتن انسانها در خانواده بويژه در دامن مادر
شكل مي‌گيرد
. مادران شاغل در مقايسه با
مادران خانه‌دار وقت كمتري را به مراقبت كودكان خود اختصاص مي‌دهند . مدت زماني كه
مادران شاغل فارغ التحصيل از دانشگاه به مراقب از فرزندانشان اختصاص مي‌دهند حدود
يك سوم مدت زماني كه يك مادر خانه‌دار صرف اينكار مي‌كند . با وجود اين دو نكته را
بايد اضافه كرد كه

دانلود فایل

دانلود فایل مشارکت مادران درجامعه

مشارکت مادران درجامعه,مشارکت مادران ,مادر و فرزند ,تربيت كودك,اشتغال مادر,ضرورت وجود مادر,پرورش اجتماعي كودكان,خانواده,تحقیق,جزوه,مقاله,پایان نامه ,پروژه,دانلود تحقيق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پايان نامه,دانلود پروژه