مطالعات طراحی فرودگاه

مطالعات طراحی فرودگاه

مطالعات-طراحی-فرودگاهدانلود مطالعات طراحی فرودگاه 259 ص فرمت word  چکيده:فرودگاه به محدوده مکانی – فضایی اتلاق میشودکه برای برقرارکردن ارتباط هوایی بین نقاط مختلف بکار می رود. فرودگاه محلی است که برای نشت و برخاست هواپیما تعیین شده است.اهمیت فرودگاه در دنیای امروز که هر روزه به سرعت زندگی افزوده می شود حل مسائل مربوط حمل و نقل سریع و بی 0دغدغه را می توان کانون توجه همه اشخاص مرتبط با این سرعت دانست. حال فرودگاهها که نقش اساسی در همه ابعاد حمل و نقل دارند وظایف سنگینی را بر دوش دارند تا بتوانند به بهترین نحوه کالاها و اشخاص را در پرتو حضور هواپیما به مقاصد مورد نظر برساند. مسافر، فرودگاه و هواپیما هر سه نیازمند یکدیگرند تا بتوانند چرخه ای مطلوب که رسیدن به هدف نهایی یعنی حمل و نقل ایمن و سریع است دست یابند. جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی در جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست و فرودگاه در کنار مابقی پایانه ها از حساس ترین بازیگر این نقش هستند.برنامه ریزی و طراحی پایانه بار برآیند پیچیده ای است . جابجایی سریع و مؤثر بارها میان بخش های هوایی و زمینی مستلزم مدیریت پروژه تخصصی در امر برنامه ریزی و طراحی تسهیلات است . هماهنگ سازی و کنترل پیشرفت کار پروژه ها ، جمع آوری اطلاعات ، مطالعه جزئیات طرح ، تجهیزات عملیاتی بار و تجهیزات مکمل و سیستم ارتباطی ، مشخصات قرارداد و سیستم ، زیر ساخت ها ، سیستم های ارتباطی ، روش های آزمایش سیستم ها ، راه اندازی تسهیلات و آموزش ضمن خدمت از جمله مواردی است که قبل از برنامه ریزی و طراحی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد . برنامه ریزی و طراحی پایانه بار برآیند پیچیده ای است . جابجایی سریع و مؤثر بارها میان بخش های هوایی و زمینی مستلزم مدیریت پروژه تخصصی در امر برنامه ریزی و طراحی تسهیلات است . هماهنگ سازی و کنترل پیشرفت کار پروژه ها ، جمع آوری اطلاعات ، مطالعه جزئیات طرح ، تجهیزات عملیاتی بار و تجهیزات مکمل و سیستم ارتباطی ، مشخصات قرارداد و سیستم ، زیر ساخت ها ، سیستم های ارتباطی ، روش های آزمایش سیستم ها ، راه اندازی تسهیلات و آموزش ضمن خدمت از جمله مواردی است که قبل از برنامه ریزی و طراحی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد . برنامه ریزی و طراحی تسهیلات بار باید همانند پایانه مسافری مبتنی بر اصول برنامه ریزی جریان باشد . در مورد بار اعمال الگوی جریان برنامه ریزی ساده تر است چون اکثراً بار به صورت بی جان است . البته در مورد بارهای زنده ملاحظات مربوط به عوامل زیستی و محیطی اهمیت دارد تا از سلامتی و آسایش آنها اطمینان حاصل شود . ارائه استانداردهای یکنواخت برای طراحی تسهیلات بار هوایی عملاً امکان پذیر نیست زیرا این ضوابط وابسته به نیازهای شرکت های باربری هوایی ، تناسب میان حجم بارهای داخلی و بین المللی و همچنین نیازهای هواپیماهای باربری است . همانند پایانه مسافری ، یک الگوی طراحی نمی تواند به تنهایی نیازهای متنوع کلیه استفاده کنندگان پایانه بار در کلیه مناطق را برآورد کند.با این وجود رهنمودهای مشترکی به شرح زیر وجود دارد که یک برنامه ریز پایانه باید از آنها پیروی کند که به تفضیل در مباحث شرح داده میشود.فصل اول:معرفی استان آذربایجان غربی۱-۱ موقعیت جغرافیایی،حدود،وسعت:۱-۲ موقعیت تاریخی:۱-۳ ویژگی های انسانی:۱-۳-۲ نژاد مادها۱-۳-۳ مهاجرت نژاد آریایی۱-۳-۴ ماد کوچک و آتروپات۱-۳-۵ نژاد مردم آذربایجان غربی۱-۴ پوشش گیاهی (استان آذربایجان غربی)۱-۴-۱ گیاهان :۱-۴-۲ جنگل هاالف) جنگل های طبیعیب) جنگل های مصنوعی۱-۵ آب وهوا۱-۵-۱ الف) توده هوای سرد شمالی۱-۵-۲ ب) توده هوای قطبی سیبری۱-۵-۳ ج) توده هوای قطبی بحری۱-۵-۴ د) توده هوای حاره بحری۱-۵-۵ میزان بارندگی در استان۱-۵-۵-۱ الف ) حوزه مغرب دریاچه ارومیه۱-۵-۵-۲ ب) حوزه شمالی دریاچه ارومیه تا رود ارس۱-۵-۵-۳ ج) حوزه جنوب دریاچه ارومیه۱-۵-۶ بادها :۱-۷ آب های زیرزمینی۱-۷-۱ آبهای معدنیفصل دوم:فرودگاه ها۲-۱ فرودگاه هامقدمه۲-۲ ویژگی های ترمینال های مدرنفرودگاه۲-۲-۱ . نقشه آرایش دیاگرامی رابطه بین ترمینال ، باند ، جادهترمینال-۲-۲- تأسیسات ترمینال۲-۲-۳ نقش اصلی ساختمان ترمینال۲-۲-۴ نقشه ترمینال۲-۲-۴-۱ نقشه آرایش ترمینال۲-۲-۴-۲ طراحی مقطع۲-۴-۲-۳ طراحی “جتی”۲-۲-۵ عوامل محیطی۲-۲-۵- برج های کنترل ترافیک هواییفصل سوم:مقدمه۳-۱-عناصر پایانه‌های مسافری بین‌المللی۳-۱-۱ بخش مسافران خروجی۳-۱-۱ سالن گمرک۳-۱-۲سالن عمومی خروجی۳-۱-۳ محوطه انتظار عمومی۳-۱-۴ جلوخان۳-۱-۴-۱- اجزاء اصلی جلو خان عبارتند از :ب) سکوی پیاده روپ) علائم جهت یابی و شناساییج) گذرگاههای عرضی عابران پیاده۳-۱-۵ انواعالگویپایانهدرارتفاعالف) پایانه یک طبقهب) پایانه یک طبقه و نیمپ) پایانه در دو طبقه یا بیشتر۳-۱-۶ انواع الگوهای پایانه در سطحالف –الگوی سادهب –الگوی خطیپ- الگوی شاخه‌ای/ انگشتیت- الگوی اقماریث- الگوی پایانه دور از جایگاهج- الگوی واحدی (مدولی)۳-۱-۷- الگوی پایانه۳-۱-۷-۱ مشخصه های پروازی شرکت های هواپیمایی۳-۱-۷-۲-مشخصه فیزیکی۳-۱-۷-۳- شرایط آب و هواییالف –میزان فعالیتفرودگاهب –فواصل پیاده روی مسافران-۱-۸- محاسبه حجم مستقبلین و مشایعین۳-۱-۹- ویژگی های ترافیکی و محاسبه حجم مسافر ساعت اوج۳-۱-۹-۱ ویژگی های ترافیکیاصول جریان مسافرملاحظات برنامه ریزی و طراحی پایانه مسافر بریاهدافتاثیر اقلیم بر روند طراحی۲- تاثیرات اقلیم بر بخش هواییدرجه حرارتباد سطحی در فرودگاهارتفاعطبقه بندی فرودگاههافرودگاههای غیرتجاریفرودگاههای تجاری-۲-۲- ویژگی های بار۳-۲-۲-۱- انواع بار۳-۲-۲-۲- تقاضای بار۳-۲-۲-۳- اصول جریان بار۳-۲-۲-۴- اصول باربری۳-۲-۲-۵- انواع وسایل حمل بار-۲-۲-۶- انواع فن آوری باربری پایانه۳-۲-۳- مکان یابی پایانه بار۳-۲-۴- الگوی پایانه بار– ارتفاع آزاد۳-۳-۱- محوطه پذیرش بار۳-۳-۲- محوطه آماده سازی و برچسب زنی بار۳-۳-۶- محوطه بازرسی ایمنی و کنترل های امنیتی۳-۳-۸- محوطه کارهای اداری و مالی و مراجعین۳-۴-۷- محوطه گمرک ورودی۳-۴-۱۰- محوطه تحویل بار۳-۴-۱۱- محوطه توقفگاه و سکوهای بارگیری وسایل نقلیه۳-۶-۲- اطلاع رسانی۳-۷- دفاتر شرکت های هواپیمایی حمل و نقل بار۴-۱- کلیات سیستم دسترسی۴-۲-۳- مدل های انتخاب نوع وسیله دسترسی۴-۲-۳-۱- مدل های کلان۴-۲-۳-۲- مدل های خرد۴-۳-۱- دسترسی جاده ای۴-۳-۱-۱- خودروی شخصی۴-۳-۱-۲- تاکسی۴-۳-۱-۳- اتوبوس شهری۴-۳-۱-۴- اتوبوس دربستی۴-۳-۱-۵- اتوبوس یا مینی بوس ویژه۴-۳-۲- دسترسی ریلی۴-۳-۲-۱- راه آهن سراسری۴-۳-۲-۲- مترو۴-۳-۲-۳- سیستم های ریلی ویژه۴-۳-۳- دسترسی عمود پرواز۴-۳-۴- دسترسی آبی۴-۵-۳- توقفگاه وسایل نقلیه عمومی۴-۵-۴- محوطه توقفگاه ویژه کارکنان فرودگاه۴-۵-۵- توقفگاه ویژه سایر وسایل نقلیه۴-۵-۷- محوطه توقفگاه پایانه بار هوایی۴-۵-۸- توقفگاه خودروهای فوریت های پزشکی4-6  ارتفاع برح مراقبت4-7 انواع فرودگاه:4-7-۱- ساختمان VIP4-7-2 ساختمان CIP 

دانلود فایل

دانلود فایل مطالعات طراحی فرودگاه

مطالعات طراحی فرودگاه,پایان نامه مطالعات طراحی فرودگاه,دانلود پایان نامه مطالعات طراحی فرودگاه,مطالعات معماری طراحی فرودگاه,مطالعات معماری ,طراحی فرودگاه,پایان نامه معماری,پایان نامه ارشد معماری