مطالعات معماری طراحی هتل
دانلود مطالعات معماری طراحی هتل 192 صفحه فرمت word فصل اولمعاني و ريشه واژه هتلهتلداريتاريخچه هتلسير تحول هتل در اروپاگراند هتلهتلهاي امروزيتاريخچه هتلداريتاريخچه پذيرايي و هتلداري در ايرانمنازل، مساجد و خانقاههاي مهمانخانهايسرا، تيم و تيمچهسرگذشت مهمانخانههاتاريخچه هتل در ايران معاصراسكان و مباني اوليه برنامهريزي هتلانواع مكانهاي اقامتتئوريهاي پايه در طراحي هتلاقتصاد هتلدرجه بندي و نرخ گذاري در هتلهادستهبندي هتل از نظر كيفيت و طرحضوابط معماري، ساختماني و درجهبندي هتلهاي كشورفصل دومفضاهاي موجود در يك هتلانواع اتاقهاي موجود در هتلهامقدار يا ابعاد و اندازه اتاقها وسعت تغييرات راهروهااتاق حمامها خوابهاارتفاعات سقفمبلمان بالکنها و تراسها طراحي حمامهاسوئيتهانتيجهگيريبخش فضاي عموميپذيرش لابي ذخيره جااندازه پيشخواننگهداري چمدانهاتلفنسرسراهادفاتر اداريامکانات غذاخوريفضاهاي ورزشيفضاهاي پشتيبانملاحظات عمليسيرکولاسيونهادسترسيهاي عموميپارکينگهابخش خدماتي پشتيبانيآشپزخانههاتأمين خوراك و آشاميدنيانبار آذوقه و مراحل آماده سازي و پخت نوشيدنيفضاي انباريباراندازمحل دريافت كالا يا تداركاتمرجوعيها و زبالههافضاي موردنياز براي كاركنانرختشويخانه و خانهداريخدماتي مهمانتعداد آسانسورهاانبار چمدان و ايستگاه پادونمازخانه و سرويسهاي بهداشتي عمومياتاق پزشك مقيمخدماتي تفريحيكافي نت و گيم نتبخش مهندسي و تأسيساتبخش تجاريفصل سوماهميت تأسيسات در ساختمانهاي بلندمسائل تأسيساتي مورد توجه در ساختمانهاي بلندسيستم آبرسانيسيستم فاضلابسيستمهاي حرارتي و برودتينكاتي در مورد ابعاد داكتها و نحوه قرارگيري آنهاسيستمهاي مختلف لولهكشيتأسيسات مكانهاي ورزشي و تفريحيحفظ امنيت در مقابل حريقفضاي موتورخانهنحوه دسترسي و حمل ونقل وسائلفصل اول1ـ1ـ معاني و ريشه واژه هتل اين واژه خود ازكلمه هاستلـ HOSTEL مشتق شده است كه در كشور انگلستان براي ناميدن اين مراكز به كار ميرفت. مكانهايي را كه آمريكا به همين منظور اختصاص يافت با واژه (اينـINN) مشخص ميكردند و همراه با اين كلمه در مواردي مشابه از عبارت (Coffee house) استفاده ميشود. به تعبير ديگر كلمهHOTEL يك لغت فرانسوي ميباشد، به معني عمارت بزرگ كه فرم امروزي خود را از همان“اينـInn”هاي اروپايي و آمريكايي گرفته است. يك هتل را ميتوان به زبان ساده چنين تعريف نمود: مكاني برخوردار از امكانات كافي براي زندگي افرادي كه به منظور اقامت موقت بدان مراجعه و از اين امكانات استفاده كنند. بدين گونه درمييابيم كه يك هتل بايد براي رفع نيازهاي مسافرين و مراجعين خود از امكانات و وسايل رفاهي ضروري مورد نياز بهره مند باشد تا بتواند موجبات آسايش آنها را بسته به نوع فعاليتهايي كه در آن رخ ميدهد و انواع ميهماني كه به آن روي ميآورند به نحو مطلوب فراهم نمايد و خواستههاي آنان را برآورده سازد. هتلها داراي اتاقهاي متعدد براي اجاره و پذيرش مسافران، سالنهايي براي جشنها و مهمانيها و بسته به نوع فعاليت آن، سالنهاي كنفراس، سمينار و فروشگاهها و همچنين رستوران، تريا و استخر را دارا ميباشد. هتل را از نقطه نظر معماري ميتوان مجموعهاي ناميد برجسته، از سازماندهي فضا جهت اقامت موقت انسانها و عنصري جهت برقراري ارتباطات.1ـ1ـ1ـ هتلداريتكنيك و فن اداره و چرخش يك هتل را به نحو مطلوب هتلداري گويند. هتلداري يكي از شرايط اصلي در جذب ميهمانان و مسافرين به سمت هتل ميباشد. روابط عمومي و عمليات ارتباط جمعي در اين امر تاثير به سزايي دارند. روابط عمومي در ايجاد سه عامل بسيار مهم دخالتي سازنده دارد كه اين سه عامل در هر حال تعيين كننده موقعيت مخصوص يك هتل خواهد بود:1- به دست آوردن و نگهداري يك شماي مثبت، شامل نيكنامي و معروفيت و اطمينان نزد مردم.2- ايجاد هماهنگي در ارائه خدمات مادي و غير مادي كه مبتني بر خواستهها و توقعهاي مشتريان باشد.3- باقي ماندن در عرصه رقابتها و عرضه توليدات و خدمات گوناگون و حفظ برتري آن عمليات ارتباطجمعي به همراه فعاليتهاي مربوط به روابط عمومي هتلها به صورت كار گروهي به انجام ميرسد. هر نوع فعاليت سازنده و موثري كه در جهت كسب شهرت و تحكيم موقعيت هتل انجام شود از جمله وظايف و هدفهاي روابط عمومي شمرده ميشود.
دانلود فایل مطالعات معماری طراحی هتل
مطالعات معماری طراحی هتل,معماری طراحی هتل,پایان نامه مطالعات معماری طراحی هتل,دانلود پایان نامه مطالعات معماری طراحی هتل,پایان نامه ارشد معماری,دانلود پایان نامه معماری,پایان نامه معماری