مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

مطالعه-رایج-ترین-ترس-های-دوران-کودکی-و-هر-گروه-سنی-و-شناختن-موضوعات-ترس-آور-عمدهمطالعه رایج ترین ترس های
دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده وجود مقدار معینی ترس و
اضطراب در انسان برای وی مفید و حتی برای زنده ماندن او ضروری است. این حالات
هیجانی می توانند انسان را از بسیاری از خطرات حفظ نمایند. همچنین ترس می تواند از
منابع بسیار مهم انگیزش آدمی به حساب آید. بعنوان مثال دانش آموزی از گرفتن نمره
کم به هنگام امتحان می ترسد، این ترس انگیزه ای برای مطالعه در او بوجود می آورد و
برعکس ورزشکاری که خیلی آرام و  بی دغدغه است بعید به نظر می رسد که به
اندازه کافی برای پیروزی و برتری برانگیخته شود.  فهرست مطالب             فصل اول5            
            مقدمه7            
            بیان مسئله9            
            سؤالات پژوهش10           
            اهمیت پژوهش11           
            اهداف پژوهش11           
            فرضیه های پژوهش12           
            تعریف اصطلاحات12           
            ترس های تحولی13           
            الگوهای
فرزندپروری16           
            کودک ناسازگار            فصل دوم20           
            ادبیات تحقیق20           
            ترس21           
            فوبیا24           
            شباهت و تفاوت
اضطراب با ترس26           
            ویژگی های محرک27           
            ویژگی های پاسخ28           
            ترس به عنوان
هسته اصلی هیجان30           
            نظریه های مربوط
به ترس30           
            نظریه زیستی،
اجتماعی31           
            نظریه روانکاوی33           
            نظریه ادراکی33           
            نظریه رفتاری35           
            نظریه عملکرد36           
            علل ترس36           
            عوامل بیولوژیکی38           
            عوامل محیطی و
یادگیری41           
            انواع ترس های
تحولی بر حسب دوره های رشد41           
            ترس در نوزادی42           
            ترس در یک سالگی42           
            ترس در2-4 سالگی43           
            ترس در 5 سالگی43           
            ترس دوره کودکی45           
            ترس دوره
نوجوانی45           
            شیوه های
رویارویی با ترس کودکان خود در والدین45           
            دوران نوزادی45           
            دوران 5 سالگی و
کودکی45           
            دوران نوجوانی48           
            ترس و سازگاری51           
            شیوه های
فرزندپروری 54           
            نقش خانواده56           
            نظریه های
روانشناختی در زمینه خانواده56           
            نظریه روان
تحلیلی56           
            نظریه یادگیری
اجتماعی56           
            نظریه نقش57           
            شیوه های
فرزندپروری58           
            الگوی شیفر60           
            الگوی
وینترباتوم61           
            الگوی بامریند63           
            ناسازگاری63           
            علل ناسازگاری63           
            عوامل بیولوژیکی64           
            پویایی روانی64           
            تأثیر خانواده
در شکل گیری رفتار65           
            تأثیر شیوه های
تربیتی والدین در کودکان ناسازگار65           
            روابط نادرست
کودک و والدین65           
            محافظت بیش از
حد و ایجاد محدودیت66           
            پذیرش بیش از حد
کودک و آزادگذاری او66           
            خواستهای
غیرواقعی67           
            انضباط نادرست70           
            مروری بر
مطالعات و تحقیقات پیشین70           
            الف) تحقیقات
مربوط به ترس70           
            شدت و شیوع ترس70           
            ترس های رایج85           
            ب) تحقیقات
مربوط به رفتار والدین (الگوهای فرزندپروری)89           
            ج) ناسازگار89           
            کودکان ناسازگار91           
            والدین کودکان
ناسازگار            فصل سوم95           
            جامعه آماری96           
            نمونه تحقیق96           
            روش نمونه گیری96           
            روش اجرای آزمون98           
            وشها و فنون
آماری            فصل چهارم              
            تجزیه و تحلیل
آماری            فصل پنجم              
            نتایج بررسی
پژوهش              
            محدودیت های
پژوهش            فصل ششم              
            منابع فارسی              
            منابع خارجی              
            پرسشنامهمقدمهابهامات گوناگونی در
زمینه ریشه ترس وجود دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که ریشه ارثی دارد. در حالی
که دیگران بر این باورند که ترس منشأ اکتسابی است و به عنوان یک ویژگی ارثی و
خصیصه ای شناخته نمی شود افرادی که به اکتسابی بودن ترس ها تأیید دارند، بر این
باورند که ریشه تمامی اختلالات اضطرابی را می توان در اصول دیگری مورد بررسی قرار
داد و از طریق قوانین شرطی شدن توجیه منطقی را برای بروز ترس های غیر منطقی ارائه
دهند.اهمیت پژوهشیکی از اهداف عمده آموزش
و پرورش در هر کشوری تهیه برنامه ریزی مناسب برای دانش آموزان است. در این راستا
توجه به نگرانیهای عاطفی دانش آموزان یکی از عواملی است که در تهیه برنامه ریزی
مناسب درسی کمک کننده است.یکی از مشکلات عمده ای که
والدین با آن روبرو هستند، عدم آگاهی از چگونگی شیوه های تربیتی در برخورد با این
نوع ترس هاست. والدین معمولاً از نتایج برخوردهای خود با کودکانشان بازخوردی
دریافت می کنند که ممکن است ناصحیح و به طور منامناسب باشد که ناشی از شرایط سنی
کودکان و یا عواملی چون ناسازگاری و عقب ماندگی ذهنی است.

دانلود فایل

دانلود فایل مطالعه رایج ترین ترس های دوران کودکی و هر گروه سنی و شناختن موضوعات ترس آور عمده

رایج ترین ترس های دوران کودکی,گروه سنی,شناختن موضوعات ترس آور ,ترس های دوران کودکی,موضوعات ترس آور ,تحقیق,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش,دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه,دانلود پروه