مقاله انگلیسی مکانیک با ترجمه – خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان

مقاله انگلیسی مکانیک با ترجمه – خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان

مقاله-انگلیسی-مکانیک-با-ترجمه--خنک-کاری-برخوردی-در-توربین-گاز-برای-افزایش-بهره-وری-گرمایی-و-توانمقدمهتوربین گازی موتوری است که مقدار زیادی انرژی، بسته به
اندازه و وزن خود، تولید می نماید. توربین 
های گازی در رانش هواپیماها، و تولید توان زمینی مورد استفاده قرار می
گیرند. بهره وری گرمایی و توان خروجی توربین گازی با افزایش دمای وروردی روتور
توربین (RIT) افزایش می
یابد. امروزه توربین های گازی وجود دارند که با گاز طبیعی، سوخت دیزلی ، نفتا،
متان، گازهای Btu  کم، روغن های تبخیری و گازهای بیومس کار می کنند.
در 20 سال اخیر، شاهد رشد بزرگی در تکنولوژی توربین های گازی که به طور عمده به
دلیل روش تکنولوژی مواد، روکش های نو و طرح های خنک کاری می باشد،  بوده ایم. در یک سیکل ساده ی توربین گازی(شکل 1)، هوا با فشار کم به
درون کمپرسور ( حالت1) رانده شده و در آنجا متراکم می شود(حالت 2)، سپس سوخت به
هوای متراکم شده اضافه شده و مخلوط به دست آمده در محفظه ی احتراق سوزانده می شود.
تولیدات گرم منتجه وارد توربین شده ( حالت 3) و به حال 4 و هوای خروجی تبدیل می
شوند.بیشتر کار تولید شده در توربین صرف به حرکت در آوردن
کمپرسور و مابقی صرف به حرکت در اوردن تجهیزات کمکی و تولید توان می گردد.  شکل 2 سطح مقطع شماتیک یک توربین گازی کوچک را
نشان می دهد. و …تعداد صفحات فایل پی دی اف مقاله لاتین: 18تعداد صفحات فایل ورد ترجمه: 23

دانلود فایل

دانلود فایل مقاله انگلیسی مکانیک با ترجمه – خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای افزایش بهره وری گرمایی و توان

مقاله ترجمه شده خنک کاری برخوردی در توربین گاز برای ,افزایش بهره وری گرمایی و توان,سیکل توربین گازی,تکنولوژی توربین های گازی,افزایش دمای وروردی روتور توربین,بهره وری گرمایی و توان خروجی توربین گازی,خنک کاری تیغه ی توربین