مقاله روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی سال 1385(روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دو
دانلود مقاله روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی سال 1385(روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی چاپ)نوع فایل : Word تعداد صفحات : 14فهرست و پیشگفتار چکیده :یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی است. پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد و مطالب جدیدی به دست می آید.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است .معلم بایدباروشهای مختلف تدریس آشنا باشد و باید بدانددر کدامین موقعیت آموزشی از کدامین روش استفاده نماید. آنچه دراین مقاله خواهد آمد، نگاهی است کوتاه و گذرا به روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی ونقد آن سخن به میان خواهد آمد .سپس نتیجه گیری بعمل آمده ودر پایان پیشنهاداتی ارائه می شود .واژگان کلیدی : روش تدریس – ادبیات – زبان – زبان فارسی – تدریسمقدمه :زبان فارسی به عنوان یکی از زبانهای غنی و کهن دنیا و زبان دوم اسلام، به لحاظ گستره واژگانی و تواناییهای خود، در ردیف زبانهای مهم دنیا جای دارد و از ارزش شایانی برای انتقال مفاهیم دوستی و معاونی بلند برخوردار است. زبان فارسی امروز بیگمان در ایجاد پیوند دوستی ملل هم جوار و سایر ملتها در تحقق و شکلگیری طرح گفت وگوی ملتها و تمدنها نقش بسزایی ایفا میکند، و بیش از پیش توانسته است توجه جهانیان را به خود جلب کند و آنها را به اندیشیدن در ایجاد روابط و پیوندهای دوستی با این زبان تشویق کرده است. زبان فارسی که عهدهدار برقراری ارتباط بین ملل مختلف دنیا شده ، به همین سبب در پیشرفت فرهنگی و هنری در زبانهای سایر ملل و کشورها تأثیرگذار بوده است.پس اگر از جنبههای فرهنگی، ادبی، علمی، و تمدنهای کهن جهانی به این قضیه بنگریم، ضرورت آموزش زبان وادبیات فارسی محسوس میگردد. هدف های کلی برنامه ی اموزشی زبان فارسی در دوره ی ابتدایی بحث : روش های نوین تدریس زبان وادبیات فارسی 1- یادگیری از طریق همیاری مراحل اجرای الگو همیاری 2- شیوه ی نمایشنامه ای (ایفای نقش ) 3- شیوه ی بحث گروهی 4- الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی 5 – الگوی تفکر استقرائی6- روش یورش مغزی در تدریس انشاء چهار قاعده اساسی بارش مغزی1. انتقال ممنوع: 2. اظهار نظر آزاد و بی واسطه: 3. تأکید بر کمیت : 4. تلفیق و بهبود پیشنهادات : نتیجه پیشنهادات منابع وماخذ
مقاله, روش, های, نوین, در, تدریس, ادبیات, فارسی, دوره, ابتدایی, سال, 1385(روش, های, نوین, در, تدریس, ادبیات, فارسی, دو