مقاله نظریه اقتصادی

مقاله نظریه اقتصادی

مقاله-نظریه-اقتصادیدانلود مقاله نظریه اقتصادینوع فایل : WORDتعداد صفحات : 36فهرست و پیشگفتارچكيده: در دنياي واقعي واحدهاي بازرگاني تحت شرايط عدم اطمينان فعاليت مي كنند. لذا امر پژوهش در رابطه با تقاضاي واحد توليدي از اهميت اساسي برخوردار است ، بدين منظور در اين تحقيق پس از مطالعه مباني نظري و تئوريك مربوط به تقاضا و اطلاعات اخذ شده در رابطه با واحد اقتصادي مورد مطالعه به مسايل و مشكلات عمده در امر تقاضا پرداخته مي شود و در نهايت به استراتژي لازم جهت برنامه ريزي توليد و توسعه محصول و ساير شرايط اشاره مي گردد.و به اين نتيجه دست پيدا مي كنيم كه با توجه به مشكلات مشاهده شده در بنگاههاي اقتصادي مي توان به فقدان چهارچوب علمي و نظري، در واحدهاي اقتصادي در اقتصاد ايران اشاره نمود كه باعث به هدر رفتن بسياري از منابع اقتصادي مي گردد.و اينجاست كه اقتصاد مديريت به عنوان شاخه اي از علم اقتصاد مديريت به تصميم گيري واحدهاي اقتصادي كمك مي كند و آن را در جهت گام برداشتن به هدف مخصوص خويش سوق مي دهد.فهرست:بخش اول نظرية مطلوبيت و رجحان 1- مقدمه 62- نظرية رجحان مصرف كننده 73- مطلوبيت ورجحان 84- منحني بي تفاوتي 85- نرخ نهايي جانشيني 86- تحليل منحني بي تفاوتي رفتار مصرف كننده 9 7- ترجيح و بي تفاوتي 9بخش دوم نظرية جديد كردار مصرف كننده1- خط بودجه 92-منحني درآمد ـ مصرف 113-منحني انگل 124-منحني قيمت ـ مصرف 125-منحني تقاضا 12بخش سوم عنوان هايي درباره تقاضاي مصرف كننده1-مقدمه 13 2-اثر جانشيني و اثر درآمدي 133-اثر درآمدي در حالت كالاي نرمال و كالاي پست 134-كشش متقاطع 155-كاربرد تحليل منحني بي تفاوتي: انتخاب بين استراحت و درآمد 15بخش چهارم مشخصات تقاضاي بازار 1-انتقال از تقاضاي انفرادي به تقاضاي بازار 152-تعيين كننده هاي تقاضا 163-تعيين تقاضاي بازار 174-منحني تقاضا براي يك بنگاه در وضعيت رقابت كامل 17بخش پنجم 1-اثر قيمت و قانون تقاضا 192-اثر تغييرات درآمد مصرف كننده 203-تغيير در سليقه و ترجيح مصرف كننده 204-روش خصوصيات در انتخاب مصرف كننده 205-محدوديت بودجه و مرز كارايي 216-تغيير در قيمت و قانون تقاضا 22بخش ششم تقاضاي بازار براي تصميم گيري1-مقدمه 222-تابع و منحني تقاضا 233-متغير هاي مستقل در تابع تقاضا 23 بخش هفتم روابط قيمت ، درآمد كل و درآمد نهاييبخش هشتم 1-حساسيت تقاضا نسبت به قيمت ،درآمد نهايي و درآمد كل 262-كماني از پيش از حساسيت تقاضا نسبت به قيمت 273-حساسيت تقاضا نسبت به قيمت 274-حساسيت تقاضا نسبت به درآمد 285-كاربردهاي بازرگاني حساسيت درآمدي تقاضا 29بخش نهم تخمين تابع تقاضا1-مقدمه 312-روش مستقيم و غير مستقيم تخمين تقاضا 313-مصاحبه ، تحقيق و تجربه 324-شبيه سازي شرايط بازار 33بخش دهم مشكلات تقاضاي شركت مربوطه 33بخش يازدهم نتيجه گيري 36بخش دوازدهم فهرست منابع 38

دانلود فایل

دانلود فایل مقاله نظریه اقتصادی

مقاله نظریه اقتصادی,دانلود مقاله نظریه اقتصادی,دانلود رایگان مقاله نظریه اقتصادی,نظریه اقتصادی,نظریه,اقتصادی