مقايسه ميزان اضطراب در بين دانشجويان پسر و دختر دانشگاه هاي آزاد و سراسري

مقايسه ميزان اضطراب در بين دانشجويان پسر و دختر دانشگاه هاي آزاد و سراسري

مقايسه-ميزان-اضطراب-در-بين-دانشجويان-پسر-و-دختر-دانشگاه-هاي-آزاد-و-سراسريمقايسه ميزان اضطراب در بين
دانشجويان پسر و دختر دانشگاه هاي آزاد و سراسري چكيده پژوهش :سوال پژوهشي اين است كه
آيا بين ميزان اضطراب وسواس ، ترس مرضي شكايات جسماني، در دانشجويان پسر و دختر دانشگاه
هاي آزاد و سراسري تفاوت معناداري وجود دارد يا ندارد ؟اهداف پژوهشي به ترتيب
مبين مقايسه ميزان اضطراب در بين دانشجويان پسر و دختر دانشگاه هاي آزاد و سراسري
مي باشد . بررسي مقايسه ميزان وسواس در بين دانشجويان پسرو دختر دانشگاه هاي آزاد
و سراسري مي باشد . بررسي مقايسه ميزان شكايات جسماني در بين دانشجويان پسر و دختر
دانشگاه هاي آزاد و سراسري مي باشد
. بررسي مقايسه ميزان ترس
مرضي در بين دانشجويان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسري مي باشد . فرضيه هاي پژوهش در پي
آزمودن آن است كه آيا در ميزان اضطراب در بين دانشجويان دختر و پسر دانشگاه هاي
آزاد و سراسري تفاوت معناداري وجود دارد ؟آيا در ميزان وسواس بين
دانشجويان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسري تفاوت معناداري وجود دارد ؟ فهرست مطالبفصل اول – كليات تحقيق مقدمه    9 1-2 بيان مسئله    141-3 اهداف و ضرورت پژوهش             161-4سوالات پژوهش            171-5فرضيه هاي پژوهش       171-6 متغيرهاي پژوهش        18متغيرهاي مستقل  18متغيرهاي وابسته  181-7تعاريف مفهومي            181-8تعاريف عملياتي 19فصل دوم – پيشينه و
ادبيات تحقيق 2-1 ديدگاه و و نظريه ها در
رفتار ناسازگار          21         2-2 تعاريف و ديدگاه هاي نظريه
پردازان در رابطه با اضطراب            242-3 اختلالات اضطرابي         38 2-3-1 اضطراب تعميم يافته    39 2-3-2 وسواس فكري – عملي           40 2-3-2-1 ويژگي هاي اختلالات
وسواس            422-4 علل اختلالات اضطرابي
(از ديدگاه هاي مختلف)        432-4-1 ديدگاه زيست شناختي           442-4-2 ديدگاه روان پويايي     442-4-3 ديدگاه رفتار گرايي     472-4-4 ديدگاه شناختي        492-4-5 ديدگاه انسان گرايي و
اصالت وجودي      522-4-6 ديدگاه اجتماعي        572-5 تفاوت ها و تشابهات
اختلالات اضطرابي      572-6 درمان اختلالات اضطرابي 572-6-1 ديدگاه زيست شناختي           572-6-2 ديدگاه تحليل رواني    582-6-3 ديدگاه يادگيري         592-6-4 ديدگاه شناختي        612-7 وسواس – اجباري        642-8 ويژگي هاي اختلال وسواس
فكري – عملي 672-9 نظريه ها و درمان
اختلال وسواس فكري – عملي       682-9-1 نظريه هاي روان كاوي
در رابطه با OCD     732-9-2 نظريه هاي رفتاري و
شناختي   742-9-3 درمان روانكاوي          752-9-4 درمان رفتاري هيجاني
خردمندانه            762-9-5 درمان شناختي         762-9-6 درمان بيولوژيكي         772-10 ويژگي هاي باليني
OCD           782-11 تشخيص اختراقي
OCC             812-12 فوبي (ترس مرضي)    822-12-1 فوبي هاي خاص      832-13 نظريه ها و درمان فوبي
خاص     882-14 بيماري جسماني يا
اختلال جسماني شكل            952-15 اختلال جسماني كردن و
اختلال هاي مربوط           982-16 ويژگي هاي تشخيص
اختلال جسماني كردن          1012-17 نظريه ها و درمان
اختلال جسماني شكل   1022-18خود بيمارانگاري از
لحاظ روانپزشكي           1072-18-1دلايل آغاز بيماري      1082-18-2 سابقه ي مشكل و شيوع
آن   1092-18-3 سير بيماري            111 فصل سوم – روش تحقيق جامعه آماري        116نمونه و روش نمونه گيري      116روش اجرا            116ابزار اندازه گيري     117نمونه گيري آزمون   117اعتبار آزمون          118پاياني آزمون         119روش جمع آوري اطلاعات      121روش آماري          121فصل چهارم مقدمه    123مقايسه مياگين ها             124آزمون فرضيه         124فصل پنجم نتيجه گيري          130محدويت ها و پيشنهادات     132پيوست   134 مقدمه :انسان روزانه تحت فشارهاي
گوناگون قرار مي گيرد ، نگراني در تمام نشدن كار به موقع و سر وقت نرسيدن و انجام
ندادن مسئوليت محوله و هزاران مورد ديگر ، حال اين كه انسان چگونه تحت اين گونه
فشارها واكنش از خود نشان مي دهد . موضوعي است كه از ديرباز ذهن روان شناسان را به
خود مشغول كرده است . روان شناسان براي تبيين اين گونه واكنش ها و واكنش هايي كه
در روبرو شدن با شكل هاي ديگر فشار رواني ابراز مي شود . مفهوم اضطراب  را به
ميان آورده اند . (پايدار ، 1370)با شناخت مشكلات جوانان
مي توان تا حدي اضطراب و تعارض هاي ناخواسته آنها را كم كرد .ولي متاسفانه جامعه ي ما
نه تنها در پي كشف مشكلات نوجوانان و جوانان نمي باشد ، بلكه بايد گفت در جامعه
راهي براي راهنمايي و مشاوره نوجوانان و جوانان در خانواده و اجتماع وجود ندارد .
مشكلات و تعارضات رواني با اضطراب به پايان نمي رسد . اين دوره مراحل خود را طي مي
كند ، اما مشكلات در زندگي آينده فرد هم نقش بازي مي كند . پس با گذشت اين دوره
مشكلات به پايان نمي رسد . (پاك نيت ، 11381) بيان مسئله عصر ما را عصر اضطراب
نامگذاري كرده اند . در چنين عصري تظاهرات همراه با اضطراب مانند ترس وسواس ، ترس
هاي مرضي و شكايات جسماني كه ريشه ي آن ها در داشتن اضطراب مي باشد بسيار فراوان
است . در گستره ي فعاليت هاي
باليني هنگامي كه تشخيص به منظوري روان  درمانگري يا به دليل مسائل مربوط به
قلمرو پزشكي داخلي كه تنيدگي هاي زندگي آنها را به وجود آورده اند ، صورت مي گيرد
. تعيين دقيق هر يك از اين تنش ها (اضطراب ، وسواس ، ترس هاي مرضي ، ، شكايات
حسباني و) به هر صورتي دقيق و قابل اعتقاد از پيش ضرورت پيدا مي كند . همچنين در
موقعيت هاي متعددي از روان شناسي اجتماعي  و يا آموزشگاهي  وجود دارد كه
در آنها بخش طراز اين گونه اختلالات از اهميت خاصي برخوردار است . روان شناسان معتقدند كه
هر موقعيتي كه بهزيستي جاندار را به خطر اندازد حالت تنيدگي و اضطراب را به وجود
مي آورد . تعارض ها و ناكامي ها ، يكي از خاستگاه هاي اين گونه اختلالات از قبيل
اضطراب ، وسواس ، ترس مرضي ، شكايت جسماني هستند . هم چنين خطر آسيب پذير به خطر
افتادن عزت نفس  و وارد آمدن فشار براي انجام كارهايي فراتر از توانمندي هاي
آدمي ، باعث ايجاد اين دسته از مشكلات در فرد مي شوند (هيلگارد  ، 1983 ،
نرجمه براهني) روان شناسان اين مسئله را
مورد اهميت قرار مي دهند كه اگر نيازهاي رواني و جسماني انسان برآورده نشود موجب
پيدايش اختلالات و بيماري هاي مرضي مي شوند . (پاك نيت ، 1381)  

دانلود فایل

دانلود فایل مقايسه ميزان اضطراب در بين دانشجويان پسر و دختر دانشگاه هاي آزاد و سراسري

مقايسه ميزان اضطراب, ميزان اضطراب,اضطراب,بين دانشجويان پسر و دختر,دانشگاه هاي آزاد و سراسري,دانشگاه هاي آزاد ,دانشگاه هاي سراسري,تحقیق,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش, دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه,دانلو,,,