مقايسه ي ميزان ابرازوجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد
توضیحات محصول :در اين پژوهش
محقق بر آن است تا دو گروه از دانشجويان دختر ورزشكار و غيرورزشكار را در زمينه
ي ميزان مهارت ابراز وجود ( قاطعيت) با انجام يك پس آزمون مقايسه
نمايد .
مقدمه
روانشناسي ورزشي شاخهروانشناسي ورزشي شاخه اي از علم ورزش است كه
در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمينههاي رفتار انساني در حيطه
ورزش است. از آنجايي كه روانشناسي به مطالعه رفتار ميپردازد، بالطبع موضوع روانشناسي ورزشي نيز مطالعه حركات
و فعاليتهاي ورزشي در تمام ابعاد از فعاليت حركتي يك كودك دبستاني تا مسابقات جهاني و
المپيك ميباشد.
اگر
چه اهميّت مسائل رواني در ورزش از
چندين سال پيش شناخته شده است با اين حال روانشناسي ورزشي هنوز دانشي بسيار جوان ميباشد و در خلال دهههاي اخير علاقه و توجه به
«روانشناسي ورزشي شناختي » افزايش چشمگيري يافته است. ابتدا تمام تلاشها در
اين حيطه معطوف
به مردان قهرمان بود اما در سالهاي اخير اين روند متحول شده
است و روانشناسي ورزشي قهرمانان زن و مرد حرفهاي و
برجسته افراد شركت كننده در فعاليتهاي غير حرفهاي را نيز مورد توجه قرار ميدهد. به
عبارتي هدف روانشناسي ورزشي كمك به ورزشكاران در تمام ردههاي سني
از نوجوانان تا بزرگسالان
است.
روانشناسي ورزشي:
پيدايش علم روانشناسي ورزشي
به قرن بيستم باز مي گردد اما اولين مطالعات در اين زمينه در سالهاي آخر قرن نوزدهم انجام شد.
در واقع به صراحت نمي توان بيان كرد
كه روانشناسي ورزشي دقيقاً در چه زماني بصورت علم مطرح شد, به همين جهت برخي ادعا ميكنند علم روانشناسي ورزشي همچون نوزادي است كه به تازگي متولد شده است. بطور
كلي در ابتدا مطالعه رفتار ورزشي در جهت تشريح اصول و موضوعات روانشناسي عمومي بود و جهتگيري مشخصي بعنوان روانشناسي ورزشي ديده نمي شد.
ضرورت و اهميت تحقيق
هدف از آموزش ابراز وجود،
افزايش گنجينه ي ذهني وعملي رفتارهاي شايسته در افراد است بطوري كه آنها را دربرخورد با
مسائل مختلف و موقعيت هاي متعدد زندگي
و همچنين ارتباط مؤثر با محيط ياري دهد ، احساس خشنودي و رضايت از نتيجه كار را افزايش
داده و با تمهيداتي كه فراهم مي آورد احتمال اخذ تقويت از محيط هاي اجتماعي را براي آنها
افزايش دهد
پرسشنامه ارزيابي ميزان ابراز
وجود ( قاطعيت ) گامبريل
اين
پرسشنامه بروي دانشجويان با قاطعيت كم مورد استفاده قرار گرفته و
پايايي پرسشنامه در روش پس
آزمون حدود 81 % مي باشد ، در اين پژوهش روايي با انجام يك پيش آزمون
بروي 30 نفر از ورزشكاران و غير ورزشكاران و آزمون آلفا كرونباخ بالاي 80 % بست آمده است .
اين پرسشنامه شامل 40 سؤال مي باشد هر سؤال بيان
يك موقعيت است كه آزمودني بايستي پاسخ ( 5-1 ) خود را در قبال هر سؤال مشخص سازد اين پرسشنامه
توسط فارنهام و هندرسون 1984 ، الكساندرار . ريچ و
هارود . اي اسچرودر ، راكوس . ا . ريچارد 1991 جهت اندازه گيري متغييرهاي مستقل تاييد و
مورد استفاده قرار گرفت .دانلود
مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار
دانلود پا یان نامه مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار ,دانلودپا یان نامه , مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار , فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار ,,,