مقايسه ي ميزان ابرازوجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد

مقايسه ي ميزان ابرازوجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد

مقايسه-ي-ميزان-ابرازوجود-(-قاطعيت-)-بين-دانشجويان-دخترورزشكار-و-غيرورزشكار-دانشگاه-آزاد-اسلامي-واحدتوضیحات محصول :در اين پژوهش
محقق بر آن است تا دو گروه از دانشجويان دختر ورزشكار و غيرورزشكار را در زمينه
ي  ميزان مهارت ابراز وجود ( قاطعيت)  با انجام يك پس آزمون مقايسه
نمايد .

مقدمه ‎
روان‎شناسي ورزشي  شاخه‎روانشناسي ورزشي  شاخه اي از علم ورزش است كه
در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمينه‎هاي رفتار انساني در حيطه
ورزش است. از آنجايي كه روان‎شناسي به مطالعه رفتار مي‎پردازد، بالطبع موضوع روان‎شناسي ورزشي نيز مطالعه حركات
و فعاليت‎هاي ورزشي در تمام ابعاد از فعاليت حركتي يك كودك دبستاني تا مسابقات جهاني و
المپيك مي‎باشد. 
اگر
چه اهميّت مسائل رواني در ورزش از
چندين سال پيش شناخته شده است با اين حال روان‎شناسي ورزشي هنوز دانشي بسيار جوان مي‎باشد و در خلال دهه‎هاي اخير علاقه و توجه به
«روان‎شناسي ورزشي شناختي » افزايش چشم‎گيري يافته است. ابتدا تمام تلاش‎ها در
اين حيطه معطوف
به مردان قهرمان بود اما در سال‎هاي اخير اين روند متحول شده
است و روان‎شناسي ورزشي قهرمانان زن و مرد حرفه‎اي و
برجسته افراد شركت كننده در فعاليت‎هاي غير حرفه‏اي را نيز مورد توجه قرار مي‎دهد. به
عبارتي هدف روان‎شناسي ورزشي كمك به ورزشكاران در تمام رده‎هاي سني
از نوجوانان تا بزرگسالان
است. 
روانشناسي ورزشي:
پيدايش علم روانشناسي ورزشي
به قرن بيستم باز مي گردد اما اولين مطالعات در اين زمينه در سال‎هاي آخر قرن نوزدهم انجام شد.
در واقع به صراحت نمي توان بيان كرد
كه روانشناسي ورزشي دقيقاً در چه زماني بصورت علم مطرح شد, به همين جهت برخي ادعا مي‎كنند علم روانشناسي ورزشي همچون نوزادي است كه به تازگي متولد شده است. بطور
كلي در ابتدا مطالعه رفتار ورزشي در جهت تشريح اصول و موضوعات روانشناسي عمومي بود و جهت‎گيري مشخصي بعنوان روانشناسي ورزشي ديده نمي شد. 
ضرورت و اهميت تحقيق 
هدف از آموزش ابراز وجود،
افزايش گنجينه ي ذهني وعملي رفتارهاي شايسته در افراد است بطوري كه آنها را دربرخورد با
مسائل مختلف و موقعيت هاي متعدد زندگي
و همچنين ارتباط مؤثر با محيط ياري دهد ، احساس خشنودي و رضايت از نتيجه كار را افزايش
داده و با تمهيداتي كه فراهم مي آورد احتمال اخذ تقويت از محيط هاي اجتماعي را براي آنها
افزايش  دهد
پرسشنامه ارزيابي ميزان ابراز
وجود ( قاطعيت ) گامبريل 
اين
پرسشنامه  بروي دانشجويان با قاطعيت كم مورد استفاده قرار گرفته و
پايايي پرسشنامه در روش پس
آزمون حدود 81 %  مي باشد ، در اين پژوهش  روايي با انجام يك پيش آزمون
بروي  30 نفر از ورزشكاران و غير ورزشكاران و آزمون آلفا كرونباخ بالاي 80 % بست آمده است .
  اين پرسشنامه شامل 40 سؤال  مي باشد هر سؤال بيان
يك موقعيت است كه آزمودني بايستي پاسخ ( 5-1 ) خود را در قبال هر سؤال مشخص سازد اين پرسشنامه
توسط فارنهام و هندرسون 1984  ،  الكساندرار . ريچ و
هارود . اي اسچرودر ،  راكوس . ا . ريچارد 1991 جهت اندازه گيري متغييرهاي مستقل تاييد و
مورد  استفاده قرار گرفت  .دانلود
مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار

دانلود فایل

دانلود فایل مقايسه ي ميزان ابرازوجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار دانشگاه آزاد اسلامي واحد

دانلود پا یان نامه مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار ,دانلودپا یان نامه , مقايسه ي ميزان ابراز وجود ( قاطعيت ) بين دانشجويان دخترورزشكار و غيرورزشكار , فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار ,,,