مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقایسه-ویژگی-های-شخصیتی-شخصیت-ضد-اجتماعی-و-انحرافات-اجتماعی-در-بین-دانشجویان-دختر-و-پسرنوع فایل: wordقابل ویرایش 85 صفحهمقدمه:نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند ، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آن ها و چگونگی برآوردن آن ها کاملٲ ناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق مؤسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها می دهد روان شناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار می دهد و بر خلاف دیگر روان شناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را می سازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و… هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده می شوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلٲ در یک جامعه ی سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا اینکه به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد. آدمی احاطه شده از امور متضادی است که یکی از امور متضاد این است که از اختیار آدمی بیرون است زندگی و مرگ است و گاهی توجه به این دو مقوله و در حد معقولی به آن فکر نکردن باعث مسائلی در زندگی انسان می شود که به عنوان اخلاق ضد اجتماعی به حساب می آید افرادی که دارای رفتار ضد اجتماعی هستند از نظر اضطراب مورد بررسی واقع شده اند که افراد سیکو پات نسبت به افراد بهنجار اضطراب کمتری داشته باشند و این پیش فرض فقط در حد کمی، ممکن است صادق باشد که گر چه افراد دارای انحرافات اجتماعی کمتر از سایر افراد نگران و دلواپس به نظر می رسند ولی تمام نشانه های بدنی و عضلانی را که معمولٲ در اضطراب وجود دارد مانند میزان ضربان قلب و تنگی نفس و … هسته ی اصلی اختلال شخصیت در انحرافات اجتماعی دوری گزیدن از مردم، تجربه های جدید و حتی تجربه های قبلی است که این اختلالات غالبٲ ترکیبی است از یک ابزار ترس احمقانه با یک میل شدید برای مورد پذیرش و محبت واقع شدن افراد مبتلا به این اختلال تمایل زیادی برای روابط اجتماعی یا فعالیت های جدید دارند ، اما ممکن است به دلیل ترس از عدم قبول و مورد پذیرش واقع شدن، بی میلی خاصی برای روابط اجتماعی نشان دهند و در مقابل به انحراف کشیده شوند. (منصور – 1382)فهرست مطالب:فصل اولکلیات تحقیقمقدمهبیان مسئلهسؤال مسئلهاهمیت و ضرورت تحقیقاهداف تحقیقفرضیه تحقیقمتغیرهای تحقیقتعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیمفصل دومپیشینه و ادبیات تحقیقویژگیهای شخصیتهای ضد اجتماعیالف: بی هدف بودن رفتار ضد اجتماعی بر انگیخته شدهب: فقدان وجدان و احساس مسؤولیت نسبت به دیگرانج : فقر هیجانی4-2 علل رفتار ضد اجتماعی1زمینه ی خانوادگی و اجتماعی2نارسائیهای یادگیری3رابطه ی وراثت و شخصیت ضد اجتماعیبررسی دو قلوهابررسیهای فرزند خواندگیاضافه بودن کروموزوم yبدعملکردهای فیزیولوژیائی62خلاصه ای از بحث و بررسی اختلال شخصیت ضد اجتماعی72اختلال سلوکی8 – 2نمونه هایی از اختلال سلوکی92نوجوان آشفته102جویندگان احساس112اضطراب در افراد ضد اجتماعینظریه های شخصیتیشخص شناسینظریه ماری1نیاز به حقارت و رضا2نیاز به پیروزی3نیاز به مهر انگیزی4نیاز به پرخاش5نیاز به خود مختاری6نیاز به جبران شکست7نیاز به حفظ حیثیت8نیاز به بزرگداشت9نیاز به تسلط داشتن10نیاز به خود نمائی11نیاز به دوراندیشی12نیاز به پرهیز از شکست13ـ نیاز به ناتوان نوازی14نیاز به نظم و ترتیب15نیاز به بازی16نیاز به دورافکندن17نیاز به لذت حسی18نیاز به لذت جنسی19نیاز به پشتیبانی20نیاز به درک حقایقتأثیر عوامل برونینیروهای عاطفیارزش هاانتقال دادنرشد شخصیت از نظر ماریاصل مدت زندگیعمل و دوره های آناصل یکتاییتاثیر اجتماع در رشد شخصیتوسائل بررسی شخصیتماک کله لاندانتقاد نظریه مارینظریه نیازمندی و آرمان شخصیت اریک فرام1تنهائی – آزادینیازهای پنجگانه1نیاز به تعالی2نیاز به پیوند و بستگی3نیاز به همانندی4نیاز رجوع به اصل5نیاز به وسائل راه یابینقش اجتماع در تشکیل شخصیتتضادهای وجودمکانیسم فرار از تضادهاراه حل واقعی تضادها و دشواریفصل سومروش تحقیقجامعه ی مورد مطالعهروش نمونه گیری

دانلود فایل

دانلود فایل مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر

مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر,ضد اجتماعی,انحرافات اجتماعی,دانشجویان ,دانشجو,علوم تربیتی