مقدمه ای بر مديريت دانش

مقدمه ای بر مديريت دانش

مقدمه-ای-بر-مديريت-دانشدانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مديريت دانشتعداد اسلایدها : 100فهرست محتوا كليات سؤالاتي كه بايد برايشان در سازمان پاسخي يافت: هدف اصلي از  اين نوشتار  دستيابي به درك دانش موجود در سازمانهاست. مي خواهيم بدانيم دانش در زندگي و كار روزانه چگونه نماد پيدا ميكند؟ چه تفاوتي با داده ها و اطلاعات دارد؟ چه كسي از آن بر خوردار است؟ چه كسي از آن استفاده مي كند؟ منظور ما از دانش چيست؟ چه كاري مي بايست در مورد دانش انجام دهيم؟ به چه امور كليدي فرهنگي و رفتاري مي بايستي توجه شود تا بتوان از دانش به طور مطلوب استفاده كرد؟ مهارتها و نقشهاي اصلي دانش چيست؟ ماهيت يك بر نامهء موفق علمي چيست و چگونه دريابيم كه چنين بر نامه اي موفق بوده است؟ از چه معيارها و سنجشهايي براي ارزشيابي دانش استفاده كنيم تاريخچهمفهوم دانش  داده ها اطلاعات  ابزار   به قول پيتر دراكر:  چند معيار مهم براي تبديل داده ها به اطلاعات  مربوط به متني مشخص :  تقسيم بندي شده :   محاسبه شده :   اصلاح شده :  خلاصه شده :  دانش تبديل اطلاعات به دانش از طيف واژه هاي زير صورت مي پذيرند:   مقايسه:   عواقب:   ارتباطات:  گفت و گو(تبادل و انتقال): فرآيند فرآوري دانشدانش در عمل   مثال :  عناصر كليدي تشكيل دهنده دانش تجربه   چند مثال كاربردي از نقش تجربه : توجه به واقعيتها اقدامات مرور بعد از عمليات آگاهي به واقعیت ( درك پيچيدگي) مثال : داوري قوانين سرانگشتي، شمّ و شهوددانش به مثابه دارايي شركت اقتصاد متغير جهانيهمگرايي كالا و خدمات مزيت رقابتي پايداراندازه سازمان و مديريت دانششبكه هاي رايانه اي و تبادل دانش بازار دانشاقتصاد سياسي بازارهاي دانشاجزاء تشكيل دهنده بازار دانش خريداران فروشندگان دلالان / واسطه ها مقابله به مثل شهرت نوع دوستي اعتماد قراردادهاي روانيپيامهاي بازار دانش موقعيت و آموزش شبكه هاي غير نظام مند (غير رسمي(كاستي هاي بازار دانش سه عامل مهم، زمينه ساز نا بساماني بازار دانش در سازمان هستند كه عبارتند از: نا كافي بودن اطلاعات :   عدم تقارن دانش :  محلي بودن دانش : آسيب شناسي بازار دانشانحصارها • كميابي ساختگي • موانع تجاري• ايجاد بازارهاي دانش كارساز استفاده عاقلانه از فناوري اطلاعات: ايجاد اتاق گفتگو ) پاتوق ( نمايشگاه دانشمزاياي جنبي بازار دانش   ارتقاء روحيه نيروي كار :  همبستگي بيشتر عناصر شركت   اندوخته غني دانش   ارزش و شايستگي بيشتر عقايد  دانش آفريني كسب دانش • خريد دانش  • اجاره  • منابع متعهد • همجوشي پنج قانون مديريت دانش كه به فعاليت درست و مؤثر همجوشي عقايد ميانجامد، عبارتند از:• تطابق• توانايي شركت در همنوايي با محيط، بر دو اصل استوار است: شبكه هاعوامل مشترك(كد) رمزگذاري و هماهنگي دانشاصول اوليه ( كد ) رمز گذاري دانش رمزگذاري انواع مختلف دانش رمزگذاري دانش مكتوم  نقشه كشي و مدلسازي دانش  سرهم كردن (مونتاژ) نقشههاي دانش نمونهاي از نقشه دانش فناوري و طراحي نقشه دانش سياستشناسي و نقشه كشي دانش ساختمند نمودن دانش جذب دانش نامشهود ارزش حكايتها  مثال:  عوامل شكست استفاده از داستانها دانش جا افتاده  رمزگذاري دانش در سامانهها ارزشيابي دانش آشكار و مشهود مطالعه موردي، ساختار مديريت دانش موسالتو همگن يا هماهنگ نمودن دانش؟ برخي تهديدهاي ديگر رمزگذاري انتقال دانش  راهبردهاي انتقال دانش  آب سردكنها و اتاقهاي گفت و گو نمايشگاههاي دانش و عرصههاي آزاد مبادلات نحوه انتقال دانش  ايجاد اعتماد و وجوه مشترك انتقال دانش سرعت و قوام «سرعت انتقال»    «قوام دانش»   

دانلود فایل

دانلود فایل مقدمه ای بر مديريت دانش

مقدمه, ای, بر, مديريت, دانش