نظریه های یادگیری در روانشناسی
تعريف آموزش :- آموزش از پيش تعيين شده است- به منظور يادگيري بين دانش آموز و معلم صورت مي گيرد- همراه با كنش متقابل است- آموزش ابزاري براي يادگيري است- آموزش بعد بيروني دارد در حاليكه يادگيري جنبه دروني دارد- آموزش ممكن است به يادگيري نينجامدحافظه چیست؟- حافظه با يادگيري فرق دارد- حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پايداري كه زيربناي يادگيري است- حافظه شامل پردازشهاي مختلفي است كه در زمان معيني ثبت مي شود- از نظر رفتار گرايان حافظه همان يادگيري است- از نظر روانشناسان شناختي ، حافظه با يادگيري فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشي استتعریف رشد:- رشد تغييراتي پيوسته و منظم است كه در نتيجه گذشت زمان بوجود مي آيد.- رشد و يادگيري تأثير متقابل دارند- رشد زمينه يادگيري را فراهم مي كند و يادگيري هم منجر به رشد بهتري مي شود- يادگيري به تمرين وابسته است در حاليكه در رشد يا تأثير يادگيري وجود ندارد و يا تأثير آن كند است.
دانلود فایل نظریه های یادگیری در روانشناسی
یادگیری,آموزش,تغيير,رفتار,,نسبتا پايدار,,بالقوه,,تمرين ,تجربه,,تقويت,رشد