همکاری مشاوران خانواده و مدرسه جهت کاهش رفتارهای تهاجمی (ستیزه خویی) در مدارس

همکاری مشاوران خانواده و مدرسه جهت کاهش رفتارهای تهاجمی (ستیزه خویی) در مدارس

همکاری-مشاوران-خانواده-و-مدرسه-جهت-کاهش-رفتارهای-تهاجمی-(ستیزه-خویی)-در-مدارسهمکاری مشاوران خانواده و مدرسه جهت کاهش رفتارهای تهاجمی
(ستیزه خویی) در مدارسبرای مورد ملاحظه قرار دادن مشکل ستیزه
خویی در چهار مدرسه راهنمایی شهری، مشاوران خانواده و مدرسه جهت فراهم کردن
‘مشاوره چند خانواده ای مدرسه محور’ به عنوان چاره ای برای برنامه تعلیق
خارجی سه روزه اجباری با هم همکاری کردند. این برنامه بوسیله رهبران منطقه و رؤسای
مدرسه محلی حمایت شده و در کاهش میزان بازگشت ستیزه خویی موفق بوده. این مقاله
مروری از اجرا، سازمان دهی برنامه به همراه نتایج بدست آمده را ارائه می دهد.نقش مشاوره مدرسه در فراهم کردن برنامه
های مداخله ای و پیشگیرانه از خشونت با توجه بسیار زیادی از سوی ادبیات مشاوره در
طی چندین سال گذشته روبرو شده است. (مثل ریلی و مک دنیل، 2000، ساندهو، 2000) در
سال 1999 انجمن مشاوره مدرسه آمریکا (ASCA) برای مشاوره ی دانش آموزان در معرض خظر چهار چوب مشخصی را ارائه
کرد.تعریف ASCA از ‘در معرض خطر’ شامل دانش
آموزانی بود که رفتارهایی را نشان می دادند که ممکن بود برای خودشان و/ یا دیگران
زیانبخش باشند. نقش اولیه مشاور مدرسه این است که آنها را (دانش آموزان) قبل از
اینکه در پیوستار ‘رفتار خودتخریبی’ حرکت کنند شناسایی کند و مداخله
نماید. در میان مداخلات پیشنهادی ASCA برنامه های پاسخگو شامل مشاوره ی خانواده،
گروهی و مزدی کوتاه مدت می باشد.با بررسی راهبردهای ارائه شده در بسیاری
از مدارس محلی توسط مدیران، آنها برای رهبری و هدایت این برنامه به مشاوران مدرسه
رجوع کردند. به عنوان مثال می توان به مدرسه ای واقع در منطقه لوئیزیانای شمالی به
عنوان منطقه ای که مدیران متوجه افزایش تعداد درگیری های ستیزه خویانه شده بودند
اشاره کرد.بعد از یک سری جلسات جهت آشنا شدن با
برنامه مشاوره و افکار یکدیگر، کارمندان مدارس تصمیم گرفتند که یک برنامه جامع
منطقه ای برای تعیین نگرانی های شخصی و اجتماعی دانش اموزان ستیزه خو و خانواده
آنها مورد نیاز است. بعد از اتمام مرحله برنامه ریزی، برنامه مشاوره چند خانواده
ای مدرسه محور که شامل مشاوران خانواده بود، ایجاد گردید.مدیران و معلمان و مشاوران با شوق و ذوق
امیدوار بودند که حضور خانواده در فرآیند مداخله به کاهش رویدادهای ستیزه خویانه
در مدارس کمک خواهد کرد. هدف این گزارش مستند کردن برنامه اجرا شده، توصیف نتایج و
تشویق سایر مشاوران مدرسه برای در نظر گرفتن ارزش استفاده از مشاوره ی خانواده
مدرسه محور است.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-bidi-language:FA;}

دانلود فایل

دانلود فایل همکاری مشاوران خانواده و مدرسه جهت کاهش رفتارهای تهاجمی (ستیزه خویی) در مدارس

همکاری مشاوران خانواده و مدرسه جهت کاهش رفتارهای تهاجمی (ستیزه خویی) در مدارس,همکاری مشاوران خانواده و مدرسه ,کاهش رفتارهای تهاجمی در مدرسه,ستیزه خویی در مدارس,رفتار های خشونت آمیز در مدرسه,همکاری خانواده و مدرسه,ستیزه جویی دانش آموزان,علوم تر,,,