پاورپوینت ، استراتژی های مطلوب ، 58 اسلاید , pptx

پاورپوینت ، استراتژی های مطلوب ، 58 اسلاید , pptx

پاورپوینت--استراتژی-های-مطلوب--58-اسلاید-,-pptxاین پاورپوینت با موضوع استراتژی مطلوب با 58 اسلاید با عناوینتعريف استراتژيچرا برنامه ريزي را استراتژيك مي نامندمديريت استراتژيك چيست ؟چرا تفكر استراتژيكانواع استراتژيراهبردهاي بازاريابي جهانيتعريف استراتژي راهي
است كه رسيدن به هدف را تضمين نموده و جهت گيري سازماني را براي بكارگيري
توانمندي سازماني و بهره گيري از فرصتهافراهم مي سازدچرا برنامه ريزي را استراتژيك مي نامندبدين دليل كه :تعيين بهترين راه براي پاسخ به شرايط محيط پيراموني سازمان را فراهم ميكندو اغلب بصورت پويا و فعال حتي نقش راهبردي ايفاء مي كند.تعريف انتخاب استراتژيمقايسه
اي كه هرسازماني بين مهارتها ، منابع داخلي ، فرصتها و ريسك ها مي نمايد و
راه مناسب و كارآمدي براي پاسخگوئي به شرايط انتخاب مي نمايدمديريت استراتژيك چيست ؟مديريت استراتژيك عبارت است از :
مديريت، هدايت و كنترل سازمان بنحوي كه بتواند واكنش مناسب و سريع در
برابرتغييرات محيط دروني و بروني سازمان نشان داده و در شرايط ايده آل
تغييردهندهمحيط دروني و يا بروني باشداجزای مدیریت استراتژیمديريت استراتژيك: 1)تدوين2)اجراء3)ارزشيابي استراتژيها تشكيل شده استتفكر استراتژيكتفكر استراتژيكعبارت است از آمادگي كامل ذهني و اجرائي همه آحاد سازمان براي انطباق با شرايط يا تقدم زماني و معنائي بر تغييرات محيطيآمادگي محيط سازماني براي تغييرآمادگي و حمايت كامل مديريت ارشد از محيط قابل تغييرريسك پذيري در سازمانتوانائي مديران عملياتي و كاركنان براي ايجاد تغيير و تحمل شرايط تغييرچرا تفكر استراتژيكمحيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغييرمحيط سياسيتغييرات شديد در جغرافياي مناطق جهانيتغييرات شديد در تفكر حاكميت كشورهاشكل گيريهاي شديد سياسي در عرصه جهاني•محيط اقتصادي•رويكرد تجارت جهاني•تجارت الكترونيكي و تهديدها و فرصتهاي آن•تعامل اقتصادي بين كشورهاي مختلف•بي ثباتي اقتصاد جهاني•تعامل شديد بين مولفه هاي اقتصاد جهاني•محيط فرهنگي – اجتماعيبعلت دسترسي مردم به اطلاعات ،سطح آگاهي آنان در حال تغيير استتوقعات و خواسته هاي مردم بيشتر شده استارتباطات فرهنگي بين ملل بهبود يافته است•محيط تكنولوژيكي•تكنولوژي اطلاعاتي شديدا در حال تغيير و تحول مي باشد•ارتباطات تكنولوژيكي جهاني بطور غير قابل تصور بهبود يافته است•تكنولوژي سخت افزاري در صنعت توزيع شديدا تكامل يافته است•هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جديد در محيط تكنولوژيكي هستيم•محيط رقابت•شكل گيري رقابت دائما در حال تغيير است•رقباي ناشناس و جديد بسرعت در عرصه هاي جهاني حضور يافته و موجوديت شركتهاي قديمي را با تهديد مواجه مي سازند•رفتار
رقباي قديمي غير قابل پيش بيني بوده و بعضا با ايجاد اتحاديه ها ،‌ ملحق
شدنها و يا ادغامها محيط رقابتي را تحت تاثير قرار ميدهند•رقبا به نسبت درك و شناخت خود از بازار در تحقيقات بازار سرمايه گذاري كرده و استراتژيهاي مناسبي براي حضور پيدا ميكنند•سرمايه گذاران در رفتار خود نسبت به سرمايه گذاري در شركتها با تامل برخورد ميكنندانواع استراتژياستراتژيهاي يكپارچگياستراتژيهاي تمركزاستراتژيهاي تنوعاستراتژيهاي تدافعياستراتژيهاي يكپارچگي•يكپارچگي به عقب•يكپارچگي به جلو•يكپارچگي افقيراهبردهاي بازاريابي جهانيالگوي تصميم گيري براي ورود به بازار جهاني•منبع يابي•ايجاد سازمان بازار يابي•انتخاب ، اموزش و ايجاد انگيزه در نمايندگان و توزيع كنندگان محلي•طراحي راهبردهاي آميخته بازاريابي•اجراي راهبرد1- منبع يابي•متغيرها:•هزينه ،•دسترسي به بازار و•عوامل مربوط به كشور مبداءايجاد سازمان بازار يابيمتغيرها:هزينه و اثر آن بر سهم بازارتعيين مسئوليتهاي كليدي و گماردن نيروهاي كارساز در آنها

دانلود فایل

دانلود فایل پاورپوینت ، استراتژی های مطلوب ، 58 اسلاید , pptx

تعريف استراتژي ,چرا برنامه ريزي را استراتژيك مي نامند ,مديريت استراتژيك چيست ,چرا تفكر استراتژيك ,انواع استراتژي ,راهبردهاي بازاريابي جهاني ,منابع