پاورپوینت , مباني مديريت در رسانه , 142اسلاید pptx
این پاورپوینت با موضوع مدیریت رسانه ای با 142 اسلاید با عناوین تعاريف سازمان و مديريتمكاتب مديريتمديريت و وظايف آنرفتار سازمانيمديريت در راديو و تلويزيونمديريت و رسانه•موضوع مديريت در سه حوزه با رسانه پيوند دارد..1مديريت بر رسانه.2مديريت در رسانه.3مديريت رسانهاي مديريت
بر رسانه در حوزه حكومت و مديريت كلان كشور است و سياستهاي كلان، اهداف
اصلي، خطوط قرمز و اصول حاكم بر رسانه را تعين ميكند. مديريت
در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محيط پيرامون آن است و اداره رسانه را به
عهده دارد. وظيفه مديريت در رسانه اداره بهينه سازمان و تحقق اهداف است.مديريت
رسانهاي در حوزه تبليغات و ارتباطات است، اين حوزه از مديريت موضوعي
اجتماعي، اقتصادي، سياسي و يا فرهنگي را با استفاده از رسانهها و جهت نيل
به اهداف از پيش تعين شده مديريت ميكند. تعريف مديريت مديريت علم وهنر سازمان دهي، هماهنگي، رهبري و كنترل فعاليتهاي گروهي براي دستيابي به هدفهاي مطلوب با بيشترين كارايي ميباشد. مديريت عبارت است از هماهنگ كردن منابع انساني و مادي براي نيل به هدف.وظايف مديريتلوتر گوليك وظايف هفتگانهاي به شرح زير براي مديريت تعريف كرده است:.1برنامه ريزي.2سازماندهي.3تامين نيروي انساني.4هدايت.5هماهنگي تهيه گزارشبودجه بنديتاريخچه مدیریتنخستين بار آدام اسميت با معرفي مفهوم ”تقسيم كار“ در1776 بحث مديريت را آغاز كرد.در 1832 چارلز بابيج رياضيدان انگليسي براي اولين بار موضوع اختلاف در مهارت و نقش آن در تعيين مقدار دستمزد را به بحث گذاشت.آنچه
كه به صورت مدون در زمينه مديريت تهيه و ارائه شد توسط فردريك تيلور انجام
گرفت كه به عنوان بنيانگذار مكتب كلاسيك در مديريت شناخته شده استكشورهايي
كه پس از جوامع اروپايي و امريكاي شمالي به سمت بهرهوري از مديريت علمي
به طور نظري و عملي گام برداشتند متعددند از جمله ژاپن، كره جنوبي،
سنگاپور، هنگ كنگ، مالزي، شوروي سابق، هندوستان، برزيل و سپس كشورهاي ديگري
مانند مكزيك و اندونزي. اولين موسسه مديريتي در كشور ما به نام
”موسسه علوم اداري و مديريت بازرگاني“ كه بعدها به ”دانشكده علوم اداري
ومديريت بازرگاني“ دانشگاه تهران تغيير نام داد، در سال 1336 تاسيس شد.تعريف سازمانسازمان مجموعه مركبي است از واحدهاي جزيي كه هر يك به سود بقيه عهدهدار انجام كاري معين ميباشد.بايد
توجه داشت كه سازمانها براي پاسخگويي به نياز هاي جامعه تاسيس ميشوند و
تا هنگامي پايدار و فعال هستند كه اهداف اصلي مورد نظر را تامين نمايند. تئوري كلاسيك تئوري
كلاسيك و يا مديريت علمي بر فلسفه بازده كار بيشتر از قدرت بدني كارگران
استوار بوده و در آن سرعت زيادتر در كار و سود بيشتر مورد نظر است. فلسفه اين نظريه مبنايي مادي دارد و بعد معنوي انسان را تا حدود زيادي ناديده گرفته است.پيروان اين نظريه معتقد هستند انسان فقط براي برطرف كردن نيازهاي مادي خود تلاش ميكند و همواره به دنبال سود و منفعت بيشتر است.پدر مديريت علمي را فردريك وينسلو تيلورميدانند. وي كار خود را در يك كارخانه توليد فولاد در امريكا شروع كرد. ويژگيهاي مكتب كلاسيك مديريتانگيزه ايجاد مديريت علمي دستيابي به اثر بخشي، كارايي وسود بيشتر بود.پيش از اين پول و پاداش بيشتر به عنوان عامل انگيزشي و تشويق كاركنان شناخته شده بود.مكتب كلاسيك بر تقسيم كار و تخصصسلسله مراتب اداري پاداش بيشتر براي توليد بيشتربهبود روشهاي انجام هر كار تجزيه و ساده كردن جلوگيري از ايجاد خستگي در كارگران (كارمندان) تاكيد زيادي دارد.زمان سنجيو حركت سنجي از ديگر نظريات مهم واساسي در اين مكتب هستند.
دانلود فایل پاورپوینت , مباني مديريت در رسانه , 142اسلاید pptx
تعاريف سازمان و مديريت ,مكاتب مديريت ,مديريت و وظايف آن ,رفتار سازماني