پاورپوینت مبانی فناوری اطلاعات

پاورپوینت مبانی فناوری اطلاعات

پاورپوینت-مبانی-فناوری-اطلاعاتدانلود پاورپوینت مبانی فناوری اطلاعات که شامل 158 اسلاید و بشرح زیر میباشد:نوع فایل : PowerPointاطلاعاتامروزه اطلاعات عامل اصلي قدرت است.اطلاعات ثروتي ناشناخته اما فراوان است.تسلط واقعي تسلط اطلاعات است.متاسفانه اطلاعات در کشورهاي در حال توسعه ناشناخته مانده است.فراواني اطلاعات يك مزيت است. نقش هايIT:The effects of Information Technology on Creativity (Human Work Sciences / Technical Psychology). All innovation begins with creative ideas.  The Impact Of Information Technology On The Culture and Social System Of Organization. Information Technology and Resource Management.Information Technology and Productivity.Information Technology, International Cooperation and Global Security Programs.Information Technology in Organizations.Planning for Information Systems and Technology.IT Managementفناوری اطلاعات تقريبا تمام مفاهيم زير را در سازمان ها در برمی‌گيرد:طراحی سه بعدی تصاويرراهبری بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌هاکدنويسی نرم‌افزارهاپشتيانی فنیمديريت پروژه و بودجهتوليد مطالب فنیمديريت شبکه‌ های کامپيوتريتوليد و ايجاد صفحات وبتوليد فايل‌های ويدئويی ديجيتالطراحی سيستم‌های کامپيوتری خاصفروش محصولات بر روی اينترنت IT به كاركنان سازمان کمک می‌کند تا مشکلات تکنيکی، سازمانی و مديريتی ذخيره، کاربرد و بازيابی اطلاعات خود را حل کنند.ابزاری که اين علم شامل آن‌هاست عبارتند ازبرنامه‌های کامپيوتر، بانک‌های اطلاعاتی، برنامه‌های کاربردی، شبکه‌های ارتباطی، تحليل وطراحی سيستم ها، برنامه‌نويسی زبان‌ها و پايگاه‌های دانشCan you decide which answers come from the person and which from the computer is better?اينترنت چيست ؟اينترنت يك سيستم client/ server عظيم الجثه است.تاريخچه اينترنت:اينترنت در اواخر دهة 1960 ميلادي به عنوان ARPAnet شبكة پژوهشي دفاعي در آمريكا متولد شد كه سرورهايي را كه توسط مقامات نظامي كليدي و همكاران آكادميك شان استفاده مي شد به يكديگر متصل كرد. آن به صورت شبكه اي ساخته شد كه حتي اگر يكي از پيوندهايشان از بين برود، باز هم قابل اطمينان باشد. اين قابليت از طريق شكستن داده ها و پيام هاي فرستاده شونده بين كاربران به بسته هاي كوچك تر امكان پذير شد و توانست مسيرهاي متفاوتي را دنبال كند.كليه اقدامات كشور مالزي در محورهاي سه‌گانه مردم، زيرساخت ها و كاربردهای فناوری اطلاعات تنظيم شده است:الف- مردم: آموزش + افزايش مهارت + فرهنگ سازيب-   زيرساخت ها:  شبكه + تجهيزات + مقررات و قوانينج-   كاربردها:1ـ تأسيس شهرك نمونه  و 7 پر وژه راهبردي در زمینه مدارس هوشمند smart schoolکاارت شناسايي همه منظورهخوشه هاي تحقيقاتيدولت الكترونيكشبكه توليد جهانيبازاريابي بدون مرزپزشكي از راه دور2ـ  ايجاد جوامع الكترونيك                                        كتابخانه‏هاي ديجيتالي                                  نشريات و مطالب الكترونيكيخريد از راه دور3ـ شبكه كنفرانس از راه دور                         پست الكترونيكتوليد مواد تفريحي ـ آموزشيخدمات آموزشي روي شبكه بر اساس تقاضااهميت اطلاعات در سازمانامروزه اطلاعات هم به عنوان يك منبع مهم استراتژيك در سازمان و هم به عنوان يك منبع عمده براي ارزش افزوده مطرح است، ‌اطلاعات همواره به عنوان يك مزيت رقابتي قلمداد شده است. بنابراين دستيابي به اطلاعات مربوط به فعاليت هاي گوناگون سازمان از جنبه هاي مختلف مي تواند برعملكرد كلي سازمان اثرگذار باشد.داشتن اطلاعات در زمينه نيازها و ديدگاه هاي مصرف كنندگان نسبت به كالاها و خدمات فعلي سازمان مي تواند به بهبود محصولات و ايجاد محصولات منجر شود.اطلاعات درمورد پيشرفت هايي كه در زمينه مواد و كاربرد فناوري وجود دارد مي تواند به كارايي و بهره وري در فرايند توليد و بهبود طراحي و كيفيت محصول منجر گردد.ارتباطات پيشرفته ميان كاركناني كه خدماتي را به مشتري ارائه مي دهند و گروه عمليات طراحي و توليد محصول موجب مشخص شدن نواقص كالا و مشكلات در نصب و اجراي عمليات خواهد شد و لذا موجب افزايش كيفيت شود.وجود جريان صحيح اطلاعات بين بخش هاي توليد و فروش مي تواند وظايف پيش بيني و برنامه زمان بندي توليد را بهبود بخشيده و زمان تحويل را كاهش دهد.توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات به طور اعم جامعه بشري و به طور اخص، جامعه صنعتي و سازمان‌هاي تجاري را در وضعيتي قرار داده است كه براي ادامه حيات مي‌بايد در پي يافتن ابزار و راهكارهاي جديد متناسب با شرايط حاكم باشند.زماني سازمان‌ها به دنبال يافتن اطلاعات و دانش بودند؛ اما امروزه با حجم انبوهي از اطلاعات و داده هاي گوناگون رو به رو هستند كه در بسياري موارد، اداره و بهره وري صحيح از آن خود مسئله‌اي ديگر است.شايد به همين دليل است كه مديريت دانش جاي ويژه‌اي در متون و ادبيات مديريت براي خود بازكرده و صاحب نظران امر را براي توسعه فنون و راهكارهاي مرتبط به سوي خود كشانده است.در عصر حاضر، دانش به عنوان يکي از عوامل شناخته شده در امر توليد هم‌چون نيروي کار، سرمايه و زمين، به شمار نمي‌رود، بلکه امروزه به عنوان تنها عامل اساسي در حوزه توليد ارزيابي مي‌شود. دراكر چنين استدلال مي‌کند که ارزيابي دانش به عنوان تنها عامل اساسي (نه به عنوان منبعي در کنار منابع ديگر) دليل اصلي برتري جامعه نوين تلقي مي‌شود.تافلر معتقد است كه دانش از مجاورت نيروي سرمايه و نيروي انساني خارج شده و به عنوان جوهر اصلي آن‌ها درآمده است و به همين دليل رقابت براي کنترل دانش و ابزار ارتباطي، در عرصه جهاني بسيار شديد شده است. او هم‌چنين معتقد است كه دانش يك جايگزين نهايي براي منابع ديگر به شمار مي‌رود.تفاوت دانش با اطلاعاتدانش نه داده است و نه اطلاعات. در تفاوت دانش با اطلاعات سه مسئله عمده به چشم مي‌خورد.اول اينكه دانش، برخلاف اطلاعات، در مورد باورها و تعهدات بحث مي‌کند. دانش، كاركرد يك ديدگاه عقيده‌اي يا تصور ويژه مي‌باشد.دوم اينكه، دانش برخلاف اطلاعات در مورد «عمل» بحث مي‌كند. عمل همواره نوعي دانش تلقي مي‌گردد.سوم اينكه دانش، همانند اطلاعات، مربوط به معنا بوده و خود معنا نيز يك فرآيند ارتباطي و بافتي تلقي مي‌گردد. در واقع مديريت دانش را مي توان به صورت زير تعريف كرد:((توسعه سيستم هايي براي كسبو به اشتراك گذاشتن سرمايه هاي ذهني))خلق دانشفرضيه‌اي كه بر اساس آن دانش از طريق كاركرد متقابل بين دانش ضمني و دانش صريح خلق مي‌شود، ما را مجاز به ارائه چهار شيوه مختلف براي تبديل دانش مي‌سازد. اين چهار شيوه عبارتند از: (1) دانش ضمني به دانش ضمني، يا اجتماعي‌سازي. (2) از دانش ضمني به دانش صريح يا برون‌سازي. (3) از دانش صريح به دانش صريح يا تلفيق. (4) از دانش صريح به دانش ضمني يا درون‌سازي.چهار شيوه مختلف براي تبديل دانشاجتماعي‌سازي: شيوه اجتماعي‌سازي، به عنوان فرآيند اشتراك تجارب و در پي آن خلق دانش ضمني از قبيل الگوهاي ذهني و مهارت هاي فني مشترك تعريف مي‌شود. فرد مي‌تواند دانش ضمني را بدون استفاده از زبان، به طور مستقيم به دست آورد.چهار شيوه مختلف براي تبديل دانشبرون‌سازي: برون‌سازي، فرآيندي است كه طي آن دانش ضمني، در قالب مفاهيم صريح بيان مي‌شود. برون‌سازي، نمونه كاملي از فرآيند دانش‌آفريني است كه در آن دانش ضمني در قالب هاي مختلفي همچون استعاره، قياس، مفاهيم، فرضيه و يا الگو، تبديل به دانش صريح مي‌شود.چهار شيوه مختلف براي تبديل دانشتلفيق‌سازي: تلفيق‌سازي، فرآيند قاعده‌مند ساختن مفاهيم در قالب سيستم دانش مي‌باشد. اين شيوه تبديل دانش، مواردي همچون تلفيق اشكال مختلف دانش صريح را در بر مي‌گيرد. افراد مي‌توانند از طريق ابزاري نظير اسناد، جلسات، مكالمات تلفني، يا شبكه ارتباطات رايانه‌اي به تبادل دانش و تلفيق آن بپردازند. با پيكربندي مجدد اطلاعات موجود به واسطه تنظيم، جمع‌آوري، تلفيق و طبقه‌‌بندي دانش ضمني (به همان روشي كه در پايگاه داده‌هاي‌ رايانه‌اي اعمال مي‌شود) مي‌توان به دانش جديدي دست يافت.چهار شيوه مختلف براي تبديل دانشدرون‌سازي: درون‌سازي فرآيندي است كه طي آن دانش صريح در قالب ضمني، تجسم مي‌يابد. اين فرآيند با «يادگيري عملي» ارتباط بسيار نزديكي دارد. وقتي كه تجارب موجود از طريق فرآيندهاي اجتماعي‌سازي، برون‌سازي و تلفيق بر مبناي الگوهاي ذهني مشترك يا تخصص فني، جزء دانش ضمني فرد، درون‌سازي مي‌شوند، به صورت موجودي‌هاي‌ با ارزش در مي‌آيند.Management Information Systemsزيباترين و موثرترين جلوه اطلاعات در مديريت تجلي دارد که ثمره اصلي آن تصميم گيري است.سه دليل اصلي نياز مديران به سیستم های اطلاعات مدیریت عبارتند از:1- افزايش پيچيدگي کار مديران و میریت2- پيشرفت تکنولوژي در تهيه ابزارهاي تصميم گيري3- سرعت و رقابت‌اطلاعات داده هاي مورد نياز براي تصميم گيري را فراهم مي كند.اين امر از طريق اقدامات زير صورت مي گيرد:1- توصيف داده ها2- تبيين رخدادها3-‌ پيش بيني رويدادها4- ‌پيشنهاد راهكارهاي لازم5- ارزيابي فعاليت هاي ارائه شدهتوصيف داده ها: ‌در اين مرحله هدف از گردآوري داده ها توصيف شرايط موجود است. همچنين در اين مرحله داده هاي مربوط به متغيرهاي تاثيرگذار بر عملكرد سازمان و نيز نتيجه عملكرد سازمان جمع آوري مي شود تا در مراحل بعد با تفسير و تعبير اين داده ها به اطلاعات مورد نياز دست يافت.تبيين رخدادها:‌ تبيين رخدادها عاملي است كه ناآشنايي و غير منتظره بودن محيط را كاهش مي دهد درحوزه علم تبيين شرايطي است كه تحت آن برخي رويدادها تغيير يا از اصول پذيرفته شده تبعيت مي كند .پيش بيني رويدادها: پيش بيني مشخص مي كند كه چه رويدادي به عنوان نتيجه برخي از موقعيت ها و يا مجموعه اي از شرايط اتفاق خواهد افتاد، ‌اطلاعات حاصل از پيش بيني كمك مي كند تا آينده را بهتر بشناسيم و براساس آن به تدوين برنامه ها بپردازيم. ‌پيشنهاد راهكارهاي لازم: ‌اين فرايند شامل مراحل تصميم گيري است . تعيين اهداف شناسايي گزينه هاي مربوط و نتايج احتمالي آنها، ‌ارزيابي اين نتايج و درپايان انتخاب تصميم بهينه.ارزيابي فعاليت هاي ارايه شده: ‌به طور خاص درسازمان ارزيابي فرايند تعيين چگونگي موفقيت برخي برنامه ها با اقدامات دردستيابي به اهداف تعيين شده است اطلاعات مورد نياز براي  ارزيابي به مديران كمك مي كند تا برنامه هاي اجرايي را ارزيابي كنند و پتانسيل آتي آن را مشخص كنند.Information & Decision Makingارتباط فراگردی است که طی آن افراد از طريق انتقال علائم     پيام , به ارسال و دريافت معنی مبادرت می کنند.         ارتباطات سازمانی نيز به فراگردی دلالت دارد که طی آن      مديران به تبادل اطلاعات و معانی با افراد و واحدهای         داخل و خارج سازمان می پردازند .                   عوامل ايجاد اختلال در فراگرد ارتباطات    1- سهل انگاری فرستنده در ارسال صحيح پيام2- تحريف عمدی پيام توسط منافع ذی نفع3- تأثير صداهای ناخواسته به فراگرد ارتباطات4- بی توجهی گيرنده هنگام دريافت پيام ها5- بی دقتی در تفسير پيام دريافتیارتباطات افقی     معمولا از طریق رویه ها و روشهای انجام کار , در میان اعضای واحدها وگروهها ی کاری متعدد و اعضای بخشهای متنوع صفی وستادی بر قرار     می شود . این نوع ارتباطات موجب بهبود روحیه اعضای سازمان می گردد    و هماهنگی  واحدهای هم سطح و افراد هم ردیف را افزایش  می دهد.ارتباطات عمودیکه به دو صورت برقرار می شودí از بالا به پایین  : ممکن است از مدیریت عالی شروع شودو از طریق سایر سطوح مدیریت به کارگران وکارکنان سطح عملیاتی منتهی می گردد.íاز پایین به بالا  : از سطوح پایین شروع می شودوبا ارائه گزارشها,پیشنهادهاودر خواستهابه سطوح بالاتر, استمرارمی یابد.ارتباطات مورب     بر نوعی رابطه در کنار ارتباطات افقی  ( بین مسؤلان وکارکنان ) دلالت دارد . که در آن طرفین ارتباط , از دو سطح جداگانه و از دو حوزه کاری متفاوت , باهم به مبادله پیام می پردازد.سيستمهای ارتباط رسمی    برای اثر بخش شدن اينگونه شبکه ها رعايت چهار مورد ذيل توصيه می شود:1- استفاده از مجاری رسمی برای انتقال اطلاعات2- کاراتر ساختن ارتباطات با استفاده از منابع قدرت در سازمان    3- تسهيل ارتباطات 4- حفظ اطلاعات و دانش های شغلیمقايسه کارکردهای شبکه های ارتباط رسمی1- بهبود اثر بخشی و کارايی سيستم ارتباطی و رفع نارساييهای آن با استفاده از سيستم بازخور2- توجه به عواملی نظير عوامل روحی , روانی , فرهنگی3- توجه به موانع عمده ارتباطی نظير تفاوتهای زبانی , انگيزشی و فرهنگی 4- استفاده از شيوه ارتباطی دو جانبه5- شناسايي مراحل اصلی فراگرد پيچيده ارتباطات سازمان و علائم و نمادهای مورد استفاده در آن برای بهبود ادراک و تحليل آنجايگاه ITP در توسعه سيستم‏هاي اطلاعاتيمفهوم IT/ISP چيست؟مفهوم طرح كلان IT/ISP چيست؟مفهوم طرح كلان IT/ISP چيست؟اهداف ITP:ضرورت هايIT/ISP:مشكلات فقدان IT/ISP:سطوح IT/ISP:مراحل انجام IT/ISP:برنامه‏ريزي پروژهانواع برنامه‏ هاي انجام IT/ISPاقدامات اساسي در IT/ISPتحليل استراتژيكتدوين معماري اطلاعاتمرحله تبديل IS Plan به IT Planتحليل و انتخاب تكنولوژيبرنامه‏ريزي اجرايينتايج پروژه ITPسيستم‏هاي اطلاعاتي فاز اولویژه ی رشته های مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات IT ، نرم افزار ، سخت افزار و …….این فایل پاورپوینت که با زحمت فراوان گرداوری، تایپ و تدوین شده ،جهت یادگیری سریع ، ارایه و کنفرانس و… در خدمت شما دانشجویان و اساتید محترم خواهد بود.*هدف ما راحتی شماست*

دانلود فایل

دانلود فایل پاورپوینت مبانی فناوری اطلاعات

پاورپوینت, مبانی, فناوری, اطلاعات