پاورپوینت-مدیریت تعارض در سازمان ها درمدیریت رفتار سازمانی پیشرفته- در 55 اسلاید-powerpoin-ppt

پاورپوینت-مدیریت تعارض در سازمان ها درمدیریت رفتار سازمانی پیشرفته- در 55 اسلاید-powerpoin-ppt

پاورپوینت-مدیریت-تعارض-در-سازمان-ها-درمدیریت-رفتار-سازمانی-پیشرفته-در-55-اسلاید-powerpoin-ppt       تعارض فرایندی است که بر اساس آن شخص یا واحدی عملا تلاش می کند تا مانع تحقق اهداف دیگران شود . نتیجه حاصله از آن ناکامی فرد یا واحد دیگری در حصول اهداف خود بوده یا اینکه باعث پیشبرد منافع خود می شود .در گذشته يك فرضيه عمومي مطرح بود كه تعارض را به عنوان يك نيروي ويرانگر تلقي مي كرد و مديريت سازمان بايد با واكنشهاي منفي خود آن را از بين مي برد. اما پيشرفتهاي جديد در علوم رفتاري نشان داد كه تعارض پيامد منطقي و بديهي هر سازماني است چرا كه افراد مختلفي كه در سازمانها مشغول به فعاليت هستند، هركدام داراي ويژگيهاي شخصيتي، اجتماعي و فرهنگي خاصي هستند كه بروز تعارض را در سازمانها اجتناب ناپذير كرده است.تعارض      conflict   nnتعارض اجتناب ناپذيراست.nتعارض شرط لازم و ضروري هر تغيير است.nميزاني از تعارض هميشه مطلوب است.جريان تعارض در يك مسير خلاق و سازنده، تا حد بسياري به چگونگي مديريت سازمان و نحوه برخورد با تعارض بستگي دارد. در سازمانها تعارض مي تواند بين فرد با فرد، فرد با گروه، گروه با سازمان و سازمان با سازمان به وجود آيد. نكته مهم اين است كه تعارض بايد به نحوي تحت كنترل قرار گيرد كه نه هرج و مرج در سازمان به بار بيايد و نه سازمان شكل استبدادي به خود بگيرد. مديريت تعارض توصيه مي كند كه بايد براي رويارويي باوضع به وجود آمده، كوشش به عمل آورد و از تعارض براي ايجاد تغييرات مثبت استفاده كرد.

دانلود فایل

دانلود فایل پاورپوینت-مدیریت تعارض در سازمان ها درمدیریت رفتار سازمانی پیشرفته- در 55 اسلاید-powerpoin-ppt

مدیریت تعارض در سازمان ها درمدیریت رفتار سازمانی پیشرفته,تعارض در سازمان,مدیریت سازمانی,مدیریت رفتار سازمانی,رفتار سازمانی