پایان نامه استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه ها

پایان نامه استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه ها

پایان-نامه-استقلال-آموزشی-مالی-و-اداری-دانشگاه-هاپایان نامه استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه هانوع فایل: Word و (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 90 صفحهچکیده
درتحقیق حاضر پس از بیان مفاهیم وتعاریف، اصول ومبانی دانشگاه
واستقلال، وسیرتاریخی استقلال دانشگاهها درایران وآموزه های نظری مختلف در
این زمینه بیان ودر نهایت با تصویب ماده ۴۹ قانون برنامه برنامه چهارم
وماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه ودادن استقلال وخودمختاری به دانشگاهها
در سه فصل جداگانه به مسئله استقلال در زمینه آموزشی ومالی واداری
دانشگاهها پرداختهشده وقلمرو استقلال محتوایی واستقلال
ساختاری(سازمانی)ومالی واداری درایرانورابطه هرسه با هم بررسی شده
است…ودرانتها سعی شده است به دوپرسش اصلی در این زمینه پاسخ داده شود.نخست:
اینکه اصلی ترین مسائل ومشکلات درمسیرتحقق مفاد ماده ۲۰قانون برنامه پنجم
توسعه چیست؟دوم اینکه چ راهکارهایی برای غلبه بر این مسائل ومشکلات
وجوددارد؟یافته های این تحقیق با مطالعه توصیفی تحلیلی بودهوروش جمع آوری
اطلاعات به صورت کتابخانه ای واینترنت حاصل شده است. دراین بین مشکلاتی
چون وجود مراجع قانونگذاری متعدد درزمینه آموزش عالی ونقش محسوس دستگاههای
فرا وزارتی درامرآموزش وهمینطور تغییرات پی در پی ووسیع را در بسیاری از
مواد اصلی آیین نامه ها بوجود اورده است تا آنجا که حجم تغییرات و ملحقات
به آیین نامه ها به چند برابر حجم آیین نامه اصلی رسیده است.نبودبانک
اطلاعاتی قوانین آموزش عالی به این مشکل بیشتردامن زده وکسانی که در این
زمینه تحقیق می کنندبا این مشکل بیشترروبروهستنن که مدام باید درپی ناسخ
ومنسوخ باشند،ویکی دیگرازمشکلات،کمبودمنابع داخلی وتعدادکتابهایی که دراین
زمینه وجودداردبسیارکم است، در آخرسر راهکارهایی پیشنهادیبرای رفع یا
کاهش آن ارائه شده است.کلمات کلیدی:استقلال،دانشگاه، آزادی علمی،استقلال سازمانی،استقلال مالی واداری فهرست مطالبچکیده ۱طرح مسئله. ۲اهمیت موضوع. ۳فرضیه تحقیق. ۴روش جمع آوری اطلاعات.. ۵روش تحقیق. ۵پیشینه تحقیق: ۶پایان نامه های مشابه. ۶ضرورت موضوع. ۷بخش اول: بایسته ها ۸فصل اول: مفاهیم وتعریف موضوع. ۸مبحث اول: مفاهیم. ۸الف:دانشگاه ۸ب: واژه استقلال. ۸ج :استقلال دانشگاهی.. ۸د:استقلال سازمانی.. ۱۰مبحث دوم:تعریف موضوع. ۱۰الف:استقلال (اتونومی) ۱۰ب: اصل بنيادی استقلال دانشگاه ۱۱ج:آزادی آموزشی.. ۱۱فصل دوم: جایگاه استقلال در اسناد قانونی.. ۱۳مبحث اول:اصول. ۱۳بنداول :استقلال علمی.. ۱۳بند دوم:استخدام اعضای هئيت های علمی بر پايه معياری های آکادميک: ۱۳بند سوم:آزادی آکادمیک… ۱۴مبحث دوم:مبانی استقلال. ۱۵بنداول:قانون اساسی.. ۱۵بنددوم: سندچشم انداز. ۱۶الف:بندالف ماده ۴۹ قانونبرنامه چهارم توسعه. ۱۷ب:بندب ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه. ۱۷فصل سوم : وضعیت ایران. ۱۸مبحث اول:سیرتاریخی.. ۱۸مبحث دوم:پیشینه موضوع. ۲۰بخش دوم:استقلال سازمانی،استقلال محتوایی،استقلال مالی واداری.. ۲۱فصل اول:قلمرو استقلال سازمانی ۲۱گفتاراول:تعریف وتبیین موضوع. ۲۲بنداول:تعریف… ۲۲گفتاردوم: قلمرو استقلال سازمانی.. ۲۳گفتارسوم: سطوح آموزش در كشورهاي مختلف… ۲۴مبحث اول:هیات امنا ۲۴بنداول:تعریف وتبیین. ۲۴بنددوم:وظایف واختیارات هیات امنا قبل وبعداز تصویب ماده ۴۹قانون برنامه چهارم توسعه. ۲۵الف)وظایف واختیارات هیات امنا تا قبل از تصویب ماده ۴۹قانون برنامه چهارم. ۲۵ب) وظايف و اختيارات هيئت هاي امنا در برنامه چهارم توسعه. ۲۵بند سوم:جایگاه تطبیقی استقلال. ۲۷الف)آمریکا ۲۷ب)کانادا ۲۷ج)استرالیا ۲۸گفتارچهارم:مسائل ساختاری درسطح وزارت.. ۲۹مبحث اول: شورای انقلاب فرهنگی.. ۳۰مبحث دوم:رفع موانع ساختاری درسطح فراوزارتی.. ۳۳فصل دوم:قلمرواستقلال محتوایی.. ۳۴گفتار اول:تعریف وتبیین وتاریخچه. ۳۴مبحث اول:تعریف استقلال. ۳۴بند اول:استقلال محتوايي.. ۳۴مبحث دوم:سیرتاریخی( مروری بر مفاهیم و مبانی استقلال و آزادی علمی دانشگاه) ۳۶مبحث سوم:آزادی علمی.. ۳۷مبحث سوم:قلمرواستقلال محتوایی.. ۳۸الف)هیات امنا وآزادی علمی.. ۳۸ب)دانشجو وآزادی علمی.. ۳۸ج)هیات علمی وآزادی علمی.. ۳۹د) حق دسترسي آزاد به اطلاعات و دانش… ۳۹ه) استقلال دانشگاه ها در گزينش استاد و دانشجو. ۴۰ط) امكان تعامل آزاد علمي با محيط جهاني.. ۴۰ظ) تقويت بخشي غير دولتي آموزش عالي و انجمن هاي علمي.. ۴۰مبحث چهارم:پي آمدهاي نفی استقلال. ۴۱گفتاردوم:حدود آزادی آکادمیک… ۴۲بند اول : حدود آزادی آکادمیک در موسسات آموزشی و پژوهشی.. ۴۴مبحث دوم:گزینش و استخدام اساتید. ۴۸گفتارسوم:اعضای جامعه علمی.. ۴۹مبحث اول:اساتید. ۴۹اولین دی نفع ازادی آکادمیک اساتید هستند برای دانستن چگونگی این آزادی وکم وکیف آن وروشن تر شدن بحث پرسش های ذیل مطرح شده.. ۵۰الف: موسسات آموزشی.. ۵۵ب: دانشجویان. ۵۵فصل سوم:قلمرواستقلال اداری ومالی.. ۵۷گفتاراول:تعریف وتبیین مفاهیم وسیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری دانشگاهها ۵۷مبحث اول:تعریف وتبیین مفاهیم. ۵۷مبحث دوم:سیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری.. ۵۸گفتاردوم:وظایف واختیارات هیات امنا درزمینه مسائل اداری ومالی.. ۶۰گفتار سوم:فرصت ها ۶۲گفتارچهارم :چالش ها ۶۶چالش های عمده در اجرای بند الف ماده ۴۹. ۶۶گفتارچهارم:رویکرداصل۴۴وبحث خصوصی سازی آموزش عالی.. ۶۷مبحث اول:استقلال دانشگاهی و رابطه آن با خصوصی سازی.. ۶۸مبحث دوم: عواقب و پیامدهای خصوصی سازی.. ۶۹نتیجه: ۷۱منابع: ۷۶کتاب: ۷۶الف) فارسی: ۷۶ب)انگلیسی: ۷۶پایان نامه : ۷۷مقالات: ۷۷مقالات انگلیسی: ۸۰قوانین: ۸۱متفرقه: ۸۳

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه ها

پایان نامه استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه ها,استقلال آموزشی مالی و اداری دانشگاه ها,استقلال دانشگاه ها,پایان نامه استقلال دانشگاه ها