پایان نامه بازنمایی انگاره‌های هویتی در فیلم‌های بهمن قبادی

پایان نامه بازنمایی انگاره‌های هویتی در فیلم‌های بهمن قبادی

پایان-نامه-بازنمایی-انگاره‌های-هویتی-در-فیلم‌های-بهمن-قبادیپایان نامه بازنمایی انگاره‌های هویتی در فیلم‌های بهمن قبادینوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 81 صفحهچکیدهدر
این تحقیق سعی شدهبا استفاده از روش نشانه شناسی به بررسی سکانس به
سکانس چهار فیلم مورد نظر به نام‌های (زمانی برای مستی اسب ها ،آوازهای
سرزمین مادری ،نیمه ماه (نیوی مانگ)،لاک پشت ها هم پرواز می کنند ) از بهمن
قبادی برای دستیابی به هدف اصلی تحقیق که همان بازنمایی انگره‌های هویتی
در فیلم‌های ایشون می باشد پرداخته شده است.در این تحقیق با دیدن سکانس
به سکانس فیلم ها اطلاعات مورد نیاز جمع آوری گردیده است .در واقع واحد
تحلیل در این تحقیق سکانس می باشد.متغیرها و واژه های کلیدی:متغیر ها عبارتند از :قومیت ،جنسیت،گفتمان ایدئولوژیک ،طبقات اجتماعی و هویت می باشد.و واژه های کلیدی :۱-انگاره های هویتی : مجموعه ای از تعلقات مادی و معنوی انسان است که اصول آن از قبل شکل گرفته است.۲-بازنمایی:بازنمایی
از دیدگاه استوارت هال استفاده از زبان برای تولید نکته ای معنادار درباره
ی جهان است ،معنا درذات وجود ندارد بلکه ساخته می شود ونتیجه ومحصول یک
رویه دلالتی استدر پایاناین نتایج از تحقیق به دست آمد که با استفاده
از ابزار نشانه شناسی و جامعه شناسی اثر هنری می توان چنین ادعا کرد که
بهمن قبادی در فیلم ها سورئال خود سعی کرده است که آثار هنری خویش را تحت
تاثیر جامعه کردستان و نیز محیط و پیرامون آن بسازد. بنابراین در تحلیل
نشانه شناختی فیلم های وی هر چهار متغیر یعنی جنسیت، گفتمان سلطه، نابرابری
اجتماعی و طبقاتی و منطقه ایکردستان و نیز هویت حضور داشته است. چرا که
پدیده های مزبور در متن جامعه کردستان قرار دارند و فیلم های وی بازنمایی
از واقعیت جامعه کردستان است که وی سعی کردهبه شکل سوررئال این واقعیات
را بازنمایی کند.کلید واژه:هویت – فیلم – بهمن قبادیفهرست مطالبفصل اولمقدمات تحقیق1۱-۱- مقدمه2۱-۲- بیان مساله3۱-۳- اهمیت وضرورت تحقیق5۱-۴- اهداف تحقیق6۱-۴-۱- هدف اصلی6۱-۴-۲- اهداف فرعی6۱-۴-۳- سؤالات یا فرضیه های تحقیق6فصل دومبررسی ادبیات نظری و تجربی تحقیق7۲-۲-۱ هنر و جامعه8۲-۲-۲ سینما به مثابه هنر8۲-۲-۳ فیلم نوآور به عنوان یک مثال11۲-۲-۴ نظریه های سینمایی11۲-۲-۵ظهور سینما در ایران12۲-۲-۶ حوزه سینما در ایران13۲-۳- نشانه شناسی15۲-۳-۱ – جهان شمول بودن یا خاص بودن نشانه16۲-۳-۱ – 1- نشانه ازنظر فردینان دوسوسور17۲-۳-۱ – 2-دال و مدلول17۲-۳-۱ – 4-محورهای همنشینی و جانشینی18۲-۳-۱ – 5-پیرس و نشانه شناسی19۲-۳-۱ – 6-نشانههای سه گانه پیرس19۲-۳-۱ – 7-نشانه شناسیِ بارت20۲-۳-۱ – 8-نشانه20۲-۳-۱ – 9-لانگ و پارول21۲-۳-۱ – 10-بافت21۲-۳-۱ – 11-متن21۲-۳-۱ –12-نشانه از نظرلوئی ترول یلمزلف22۲-۳-۱ – 13-اومبرتو اکو23۲-۴- پیشینه تجربی تحقیق25فصل سومروش شناسی تحقیق29۳-۱- مقدمه30۳-۱- اهمیت و گستره تحلیل نشانه‌شناختی30۳-۲- سه نوع تكنیك در تحلیل نشانه‌شناختی31۳-۳- الگوی انجام تحلیل نشانه‌شناسی( آسابرگر،۱۳۸۷، ۵۷-۵۶)33۳-۴- روش تحقیق34۳-۵ – جامعه آماری:34جامعه
آماری مورد مطالعه ما در این پژوهش کلیه فیلم های بلند سینمایی کارگردان
بهمن قبادی می باشد3-5- براورد حجم نمونه و روش نمونه گیری :34۳-۶- روش گردآوری اطلاعات :34۳-۷- متغیرها و واژه های کلیدی:34فصل چهارمتحلیل نشانه شناسی فیلم36۴-۱- گزیده داستان زمانی برای مستی اسب ها:37۴-۲- تحلیل نشانه شناختی فیلم زمانی برای مستی اسب ها :37۴-۲- گزيدة فيلم لاکپشت ها هم پرواز می کنند:43۴-۳- تحلیل نشانه شناختی فیلم لاکپشت ها هم پرواز می کنند:45۴-۴ گزیده داستان فیلم نیوه ماه:49۴-۵- تحلیل نشانه شناختی فیلم نیوه ماه:51۴-۶- گزیده داستان فیلم آوازهای سرزمین مادری ام59۴-۷- تحلیل نشانه شناختی فیلم آواز های سرزمین مادری ام:59فصل پنجمنتیجه گیری64۵-۱- مقدمه65۵-۲- تحلیل نشانه شناسی فیلم65۵-۲-۱- نتایج تحقیق65۵-۲-۱-۱- گفتمان مسلط66۵-۲-۱-۲- نابرابری طبقاتی و منطقه ای67۵-۲-۱-۳- قومیت و هویت69۵-۲-۱-۴- جنسیت72۵-۳-نتیجه گیری72۵-۴- محدودیت پژوهشی73۵-۵- پیشنهادات پژوهشی73منابع74

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بازنمایی انگاره‌های هویتی در فیلم‌های بهمن قبادی

پایان نامه بازنمایی انگاره‌های هویتی در فیلم‌های بهمن قبادی,بازنمایی انگاره‌های هویتی ,فیلم‌های بهمن قبادی,فیلم بهمن قبادی,بهمن قبادی,انگاره های هویتی