پایان نامه بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور

پایان نامه بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور

پایان-نامه-بررسی-چالش-های-حاکم-بر-بسته-بندی-فیروزه-نیشابوربررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابورنوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 166 صفحهچكيدهسنگ
فیروزه از مشهورترین سوغات شهرستان نیشابور به شمار می آید که شهرت جهانی
دارد و از این رواولین ارتباط مشتری با کالاهای غیر نفتی از طریق بسته بندی
است و این در حالی که بسته بندی مناسبی برای صادرات این کالا در نظر گرفته
نمی شود و این امر موجب شده که شهرت جهانی فیروزه نیشابور دربازارهای
جهانی کاهش یابد. باید با جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی به جای کالاهای
ایرانی دربازار جهانی از حیثیت و آبرویبخش تولید داخلی کشوردر بازار
جهانی حمایت ‌کنیم. چنانچه قواعد صادرات را رعایت کنیم و بر پایه برنامه در
این مسیر گام ‌برداریم، می‌توانیم به آینده صادرات کالاهای غیرنفتی
امیدوار باشیم. تمرکز بر روی صادرات کالاهای غیر نفتی، می‌تواند دراین
منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال، ثمرات بی‌شماری برای اقتصاد کشور داشته باشد
زیرا با توسعه صنعت بسته بندی و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار ظرفیت‌های
صنعتی این استان می‌توانیم تا حدودی زیادی تاثیر گذار باشیم.اهداف پژوهش:ارائه راه کارهایی مفید برای صنایع دستی.کمک به حفظ صنایع دستی و اثار ملی.بررسی چالش ها در بسته بندی صنایع دستی.اهمیت دادن به بسته بندی صنایع دستی.جلب مشتری برای خرید صنایع دستی.ارزش نهادن صنایع دستی ایران برای کشورها.نگه داری آثار برای انتقال به نسل های آیندهفهرست مطالب:عنوانصفحهمقدمه1فصل اول: کلیات طرح۱-کلیات طرح3۱-۱ تاریخچه..4۲-۱بیان مسئله51-2-1 فیروزه چیست؟52-2-1 آب و هوای منطقه..63-2-1 وضعیت اجتماعی74-2-1 اسناد تاریخی.75-2-1دﻟﻴﻞ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد ﺑﻮدن ﻓﻴﺮوزه ﻧﻴﺸﺎﺑﻮر..8۳-۱ تعریف مشکل..9۴-۱ اهمیت مسئله10۱-۴-۱ دلیل انتخاب موضوع..11۲-۴-۱نقش صنایع دستی در اقتصاد کشور..11۳-۴-۱ نقش بسته بندی در جامعه12۴-۴-۱ نقش بسته بندی در صادرات..121-4-4-1 بسته بندی نا مطلوب آفت اعتبار کالای ایرانی در بازار جهانی..122-4-4-1 بایدها و نباید ها در بسته بندی صادراتی..133-4-4-1 ويژگيهايي كه در يك بسته بندي صادراتي بايد رعايت شود134-4-4-1 وفاداری مشتریان به نام تجاری محصول145-4-4-1 نقش بسته بندی در محیط.151-5-4-4-1 حفظ و نگهداری کالا.152-5-4-4-1 جذابیت و زیبایی..153-5-4-4-1 جلب توجه مشتری..154-5-4-4-1 ایجاد علاقه155-5-4-4-1 ایجاد تمایل به خرید156-5-4-4-1 تحقق عمل خرید..167-5-4-4-1 ارضای خواسته مشتری16۶-۴-۴-۱ عناصر اصلی در بسته بندی.16۷-۴-۴-۱ معادن فیروزه دنیا.161-7-4-4-1 ایران.162-7-4-4-1 امریکا .193-7-4-4-1 افغانستان .20فصل دوم: گردآوری اطلاعات۲-گردآوری اطلاعات.21۱-۲ شناسایی سنگ فیروزه..22۲-۲ دسته بندی فیروزه از نظر سنگ22۳-۲ تقسیم بندی فیروزه نیشابور231-3-2انواع فیروزه نیشابور از نظر نوع ذخیره..232-3-2 تقسیم بندی فیروزه از لحاظ طرح و شکل ظاهری231-2-3-2 عجمی..242-2-3-2 شجری..243-3-2 تقسیم بندی فیروزه از لحاط رنگ..244-3-2 تقسیم بندی فیروزه از لحاظ کیفیت و ارزش اقتصادی سنگ خام فیروزه..261-4-3-2 عجمی.272-4-3-2 چغاله273-4-3-2 سنگ رگه دار..284-4-3-2 توفال285-4-3-2 شکوفه و خزامه..295-3-2 تقسیم بندی فیروزه از لحاظ کار استخراجی آن.29۴-۲ اسامی سنگ فیروزه و انواع آن پس از قیمت گذاری..311-4-2 عجمی312-4-2 عجمی نیم رنگ313-4-2 عربی..324-4-2 توفال.325-4-2 توفال نیم رنگ.326-4-2 توفال سفید..33۷-۴-۲ چغاله..328-4-2 شجری..339-4-2 شکوفه..3310-4-2 چال یا نرم3311-4-2 درشت33۵-۲ مشخصاتی که فیروزه را بر این اساس قیمت گذاری می کنند..34۶-۲ انواع فیروزه.341-6-2 مشرقی.342-6-2 مغربی34۷-۲ خصوصیات فیروزه.. .351-7-2 ترکیب شیمیایی..352-7-2 رنگ353-7-2 سختی354-7-2 ضریب شکست355-7-2 سیستم تبلور..36۸-۲ صنایع مرتبط با فیروزه..351-8-2 صنایع دستی فلزی352-8-2 صنایع دستی سنگی36۹-۲ خطرات تهدید کننده فیروزه36۱۰-۲ محصولاتی که فیروزه در آن کار می شود.36۱۱-۲ موادی که باعث تغییر رنگ فیروزه می شود.37۱۲-۲ تاثیرات و فواید فیروزه روی بدن انسان.37۱۳-۲ تقسیم بندی فیروزه در هنگام تراش.38۱۴-۲ اشکال فیروزه تراشیده.391-14-2 تراش سنتی392-14-2 تراش جدید..39۱۵-۲ انواع ومشخصات فیروزه تراشیده.401-15-2 عجمی402-15-2 شجری40۱۶-۲ قیمت گذاری فیروزه تراشیده..411-16-2 عال عجمی412-16-2 عجمی درجه مرغوب..413-16-2 عال عربی.. ..414-16-2 عربی درجه مرغوب41۵-۱۶-۲ شجری تراشیده..41۱۷-۲ انواع دستگاه فیروزه تراشی41۱۸-۲ عملیاتی که هنگام فیروزه تراشی انجام می شود..421-18-2 باب حبه422-18-2 چفت.423-18-2 اجنه424-18-2 حبه کردن42۵-۱۸-۲ خم تراش.43۶-۱۸-۲ سر چوب کردن.43۷-۱۸-۱-۲ کندل..43۸-۱۸-۲ لوخ43۹-۱۸-۲ لار.43۱۰-۱۸-۲ کشکول44۱۹-۲ افرادی که در قیمت گذاری فیروزه نقش دارند.۴۴٫۲۰-۲ ابزارآلاتی که در هنگام استخراج فیروزه به کار می روند.44۲۱-۲ استخراج فیروزه به روش قدیمی و کنونی..46۲۲-۲ نحوه ﺟﺪا ﻛﺮدن ﻓﻴﺮوزه از ﺳﻨﮓ ﺑﺎﻃﻠﻪ..49۲۳-۲ محبوبیت رنگ های فیروزه در میان جهانیان.50۲۴-۲ تعداد رنگهای فیروزه و مرغوبیت آن.50۲۵-۲ ویژگی های یک فیروزه خوب.50۲۶-۲ چگونگی استفاده از فیروزه نیشابور50۲۷-۲ تشخيص فيروزه از متشابهات طبيعى و مصنوعى آن.511-27-2 پلاستیک.512-27-2 رنگ شده523-27-2 مالاکيت و آزوريت52۲۸-۲ ویژگی های فیروزه چینی52۲۹-۲ حدود قیمت سنگ فیروزه..52۳۰-۲ فعالیت هایی از فیروزه که در مشهد انجام می شود53۳۱-۲ دلیل اعتقاد مردم به فیروزه.53۳۲-۲بررسی بازار.55۱-۳۲-۲ سنگ های قیمتی..56۱-۱-۳۲-۲ طبیعی..56۱-۱-۱-۳۲-۲الماس..56۲-۱-۱-۳۲-۲زمرد..56۳-۱-۱-۳۲-۲ فیروزه.56۴-۱-۱-۳۲-۲ یاقوت.57۲-۱-۳۲-۲ مصنوعی..571-2-1-32-2 سمنت پلاست572-2-1-32-2 کامپوزیت.581-2-2-1-32-2 انواع سنگ با سطوح مختلف582-2-2-1-32-2 انواع سنگ با طرح های مختلف..58۳۳-۲افراد مرتبط با محصول59۱-۳۳-۲تولید کنندگان59۲-۳۳-۲فروشندگان..59۳-۳۳-۲ مشتریان60۳۴-۲ نمونه های موجود در بازار.. ..61۳۵-۲ محدودیت ها.62۱-۳۵-۲ محدودیت مواد..62۲-۳۵-۲ محدودیت ساخت و تولید.62۳۶-۲ محیط زیست..62۱-۳۶-۲ نقش ضایعات فیروزه62۱-۱-۳۶-۲ قبل از دستیابی62۲-۱-۳۶-۲بعد از دستیابی..63۳۷-۲مزایا و معایب خصوصی سازی صنعت فیروزه.63۱-۳۷-۲شرایط معادن فیروزه قبل از واگذاری به بخش خصوصی.63۲-۳۷-۲مشکلات و مزایای خصوصی‌سازی64۳-۳۷-۲مشكلات فیروزه تراشان65۴-۳۷-۲ سود و منفعت برای روستاییان.66۳۸-۲ به کارگیری اصول در بازاریابی..66۳۹-۲ تکنولوژی..67۱-۳۹-۲ دستی.67۲-۳۹-۲ تولید انبوه67۴۰-۲قوانین.67۱-۴۰-۲ محلی.67۲-۴۰-۲ داخلی67۳-۴۰-۲ بین المللی69۱-۳-۴۰-۲ قوانین صادرات..69۲-۳-۴۰-۲ قوانین بسته بندی های صادراتی.70۳-۳-۴۰-۲ هدف از بسته بندی های صادراتی.70۴-۳-۴۰-۲ نحوه بسته بندی..71فصل سوم: بسته بندی۳-بسته بندی.72۱-۳ بسته بندی چیست؟.73۲-۳ کارکردهای بسته بندی75۳-۳ عملکردهای بسته بندی..75۴-۳ ویژگی های یک بسته بندی خوب77۱-۴-۳ آسان ‌ترشدن استفاده از محصول..77۲-۴-۳ نقش اطلاع رساني بسته ‌بندي.78۳-۴-۳ بازاریابی برای محصول..78۴-۴-۳ بسته بندی،وظیفه حفاطتی.78۵-۴-۳ ساختار اطلاعاتی بسته بندی79۵-۳ طراحی گرافیک بسته بندی.80۶-۳ چگونه يک طراحي بسته بندي به انتخاب اول تبديل مي شود؟..83۷-۳ بررسي رنگ در بسته بندي و ارتباط آن با فروش..83۸-۳ بررسي سمت راست يا سمت چپ بودن تصوير و ارتباط آن با فروش..87۹-۳ بررسي خلاقيت گرافيکي در بسته بندي و ارتباط آن با فروش87۱۰-۳ اهمیت طراحی بسته بندی88۱۱-۳ چند نکته اساسی در طراحی بسته بندی محصولات.89۱-۱۱-۳استفاده از خلاقیت و ایجاد تفاوت89۲-۱۱-۳ انتخاب رنگ و فونت در طراحی بسته بندی..89۳-۱۱-۳ استفاده از تصاویر.90۴-۱۱-۳ ارتباط معنایی..91۵-۱۱-۳ ادبیات مناسب در طراحی بسته بندی.. ..91۶-۱۱-۳ توجه به نحوه استفاده.91۷-۱۱-۳ بازشدن آسان و امنیت بالا92۱۲-۳ تصویر چیست؟93۱۳-۳ آرم چیست؟..93۱۴-۳ کارکردهای آرم در فرآیند ارتباط.95۱۵-۳ کارکرد سخن گشا.96۱۶-۳ کارکرد هنری آرم96۱۷-۳ اهداف اصلي تعيين شده براي آرم..97۱۸-۳ مشخصات و ویژگی رنگ97۱۹-۳انواع رنگ..99۱-۱۹-۳ رنگهای حسی99۲-۱۹-۳ رنگهای مرئی.101۲۰-۳ بررسی انواع رنگ..100۱-۲۰-۳ قرمز.100۲-۲۰-۳ صورتی..101۳-۲۰-۳ نارنجی101۴-۲۰-۳ زرد102۵-۲۰-۳ قهوه ای..103۶-۱۹-۳ آبی103۷-۲۰-۳ سبز..104۸-۲۰-۳ ارغوانی..105۹-۲۰-۳ خاکستری..105۱۰-۲۰-۳ سفید.107۱۱-۲۰-۳ مشکی. .107۲۱-۳ رنگهای غالب و واکنشهای آنها108۲۲-۳ دسته بندی ویژگی های رنگها..112۱-۲۲-۳ رنگ های آرام، صاف، ساکت.112۲-۲۲-۳ رنگهای خاکی.112۳-۲۲-۳ رنگهای نرم،دلپذیر،مهربان.112۴-۲۲-۳ رنگهای صامت، گنگ و خفه..113۵-۲۲-۳ رنگهای هوس انگیز.113۶-۲۲-۳ رنگهای معنوی و روحانی.114۷-۲۲-۳ رنگهای رمانتیک.114۸-۲۲-۳ رنگهای وسوسه انگیز..114۹-۲۲-۳ رنگهای قدرتمند.115۱۰-۲۲-۳ رنگهای برازنده،زیبا،با سلیقه..115۱۱-۲۲-۳ رنگهای ستبر و نیرومند116۱۲-۲۲-۳ رنگهای ظریف،ملایم.116۱۳-۲۲-۳ رنگ های انرژیک و پرجنب و جوش..116۱۴-۲۲-۳ رنگهای سنتی.117۱۵-۲۱-۳ رنگهای کلاسیک..117۱۶-۲۲-۳ رنگهای شاد،سرزنده و با نشاط.118۱۷-۲۲-۳ رنگهای خیال انگیز. ..118۱۸-۲۲-۳ رنگهای خنک وسرد.119۱۹-۲۲-۳ رنگهای گرم و داغ119۲۰-۲۲-۳ رنگهای طبیعی120فصل چهارم :تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری۴-تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری..121۱-۴ تحلیل ها.1221-1-4 ارائه راه کارهایی مفید برای صنایع دستی..122۳-۱-۴ بررسی چالش ها در بسته بندی صنایع دستی..122۴-۱-۴ اهمیت دادن به بسته بندی صنایع دستی.122۵-۱-۴ جلب مشتری برای خرید صنایع دستی122۶-۱-۴ ارزش نهادن صنایع دستی ایران برای کشورها.122۷-۱-۴ نگه داری آثار برای انتقال به نسل های آینده123۲-۴ جمع بندی..125۳-۴ حوزه طراحی1311-3-4 لیست بایدها.1312-3-4 لیست نبایدها.132۳-۳-۴لیست خواسته ها1324-3-4 لیست ناخواسته ها.132فصل پنجم:طراحی۵- طراحی..134۱-۵ طراحی مقدماتی.134۲-۵ تجزیه و تحلیل طرح ها.135۳-۵ انتخاب طرح برتر ..136۴-۵ طراحی جزئیات..136۵-۵ الگوریتم محصول.137۶-۵ ساخت و بررسی اقتصادی137۷-۵ طرح نهایی.138پیوستها..139فهرست منابع و مآخذ.148

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور

پایان نامه بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور,بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور,فیروزه نیشابور,فیروزه,بسته بندی فیروزه نیشابور,فیروزه,نیشابور,پایان نامه ارشد طراحی صنعتی,طراحی صنعتی