پایان نامه تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینی

پایان نامه تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینی

پایان-نامه-تجاری‌سازی-نوآوری‌های-دیجیتال-در-شرکتهای-کارآفرینیپایان
نامه تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینیتعداد
صفحات : فرمت
فایل دانلودی: ورد و قابل ویرایش چکیدهورود فناوری‌های
نوین ارتباطی سبب شد صنعت رسانه از تسلط شرکت‌های بزرگ که توانایی‌های مالی بالا و
دسترسی به امکانات گرانقیمت داشتند خارج شود و فعالیت شرکت‌های کوچک و کارآفرین با
استفاده از این فناوری‌های جدید و ارزان امکان‌پذیرتر شود. اکنون در پهنه صنعت
رسانه شاهد خودنمایی شرکت‌های کوچکی هستیم که با سرمایه‌های کوچک و به یاری فناوری‌های
نوین ارتباطی، نوآوری‌های جدیدی را به بازار معرفی کرده‌اند. با این حال، اگرچه
ورود این فناوری‌ها به کشور ما سبب افزیش فعالیت‌های کارآفرینی در عرصه رسانه‌های
دیجیتال و به ویژه در عرصه اینترنت گردید، اما با وجود ایده‌های متعدد، آمار
موفقیت کارآفرینان ایرانی چندان چشمگیر نبوده است و چنین امری ضرورت پژوهش برای
یافتن زمینه‌های موفقیت این شرکت‌ها را نمایان می‌کند. پژوهش حاضر با هدف ارائه
چارچوبی برای تجاری‌سازی این نوآوری‌ها، با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده
بنیاد انجام پذیرفت. پس از انجام کدگذاری روی مصاحبه‌هایی که از پانزده کارآفرین
رسانه‌ای فعال در پنج طبقه محصولات به عمل آمد، چارچوبی پنج عاملی شامل عوامل
مربوط به منابع، شرکت، محصول و استراتژی به عنوان عوامل تحت کنترل کارآفرین؛ و عوامل
مربوط به زیرساخت به عنوان عامل غیرقابل کنترل؛ همراه با مقوله‌های مربوطه استخراج
گردید. این عوامل عبارتند از مزیت رقابتی، تیم و نیروی انسانی، سرمایه تجهیزاتی،
سرمایه اجتماعی، سرمایه مالی، برونسپاری فعالیت‌ها، ایده کسب و کار، طراحی محصول،
زمان‌بندی ارائه محصول، چشم‌انداز، مدل درآمدی، نیازهای بازار و مشتریان، دانش کسب
و کار، سبک کارآفرینی، چالاکی، یادگیری، زیرساخت دسترسی به زیرساخت الکترونیکی،
دسترسی به نظام پرداخت الکترونیکی، دسترسی به نظام اطلاعات بازار، زیرساخت قوانین
و زیرساخت توزیع. چارچوب به دست آمده گامی آغازین در جهت ورود به پژوهش‌های دیگر
در زمینه طراحی مدل‌های اقتضایی و بومی برای تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال
کارآفرینان رسانه‌ای محسوب می‌شود و عوامل تشکیل دهنده این چارچوب در مطالعات بعدی
می‌توانند به عنوان اجزای مدل‌های اقتضایی قرار گیرند.کلیدواژه‌ها: کارآفرینی رسانه‌ای، رسانه‌های دیجیتال، تجاری‌سازی ایده، نوآوری، بازار
رسانه‌ای، مدیریت رسانه فهرست مطالبچکیدهفصل اول1-1- بیان مسئله تحقیق1-2- ضرورت انجام تحقیق1-3- اهداف اساسی از انجام تحقیق1-4- پرسش های تحقیق1-5- قلمرو پژوهش1-5-1- قلمرو موضوعی پژوهش1-5-2- قلمرو مکانی انجام تحقیق1-5-3- قلمرو زمانی انجام تحقیق1-6- تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرحفصل دوم: مرور ادبیات پژوهش2-1- نوع شناسی نوآوری2-1-1-نوآوری گسسته2-1-2- نوآوری‌های پیوسته2-1-3- نوآوری تقلیدی2-2- تجاری‌سازی2-2-1- تعریف تجاری‌سازی2-2-2- عوامل موثر در تجاری سازی2-2-3- فرایند تجاری‌سازی

2-3- نظریه‌های تجاری سازی2-3-1- عوامل مهم در طراحی مدل‌های تجاری سازی2-3-2- مدل‌های تجاری‌سازی2-3-2-1- مدل ساده تجاری سازی2-3-2-2- مدل سنتی تجاری‌سازی2-3-2-3- مدل پیچیده2-3-2-4- مدل بی‌نظمی2-3-2-5- مدل زنجیره‌ای نوآوری2-3-2-6- مدل زنجیره ارزش نوآوری2-3-2-7-چارچوب اقتضایی کوک و بیمن برای نوآوریهای
بازارگرا2-3-2-8- نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط2-3-2-9- مدل فرایند عمومی تجاری‌سازی نوآوری تکنولوژی2-3-2-10- مدل فرایند نوآوری در محتوای رسانه‌ای2-3-3- ارتباط میان مدل‌های تجاری سازی با داشتن چشم‌انداز
استراتژیک2-3-4- ارتباط میان مدل‌های تجاری‌سازی و محیط کسب  کار2-4- ادبیات نظری درباره صنعت رسانه2-4-1-بخش‌بندي صنعت رسانه بر اساس تفاوت‌هابراساس مخاطب هدفبراساس موضوع و نوع محتوابراساس جايگاه در زنجيره ارزشبراساس نوع شخصيت مشتري مورد نظر

براساس معروفیت برند بر اساس مدل درآمدي2-4-2- شباهت‌های رسانه‌هامحصول كوتاه‌عمر و گذراتعامل با یک بازار سه بخشیحساسیت به واکنش مخاطبانگستره محلي و منطقه‌اياهداف اقتصادي و اجتماعي2-4-3- بررسی وضعیت کنونی صنعت رسانه2-4-4- زنجیره ارزش رسانهفرايند توليد محتوافرايندآماده‌سازي محصولفرايند جذب آگهيتعامل با مصرف كننده نهايي2-4-4-1- زنجیره ارزش در تلویزیون اینترنتیتولیدکنندگان محتوابسته بندی محتواعرضه کنندگان محتواتوزیع‌کنندگان محتوا2-5- ادبیات نظری درباره تحولات رسانه‌ها به سمت رسانه‌های دیجیتال2-5-1- تاریخچه تحول در مدل‌های کسب و کار

2-5-1-1- مدلهای اولیه کسب و کار رسانه ها در اینترنت2-5-1-2-  تحول
در مدلهای کسب و کار اینترنتی به سمت مدل‌های کنونی2-5-2- مدلهاي كسب و كار آينده2-5-3- پهنای باند؛ روند آینده اینترنت2-5-4- مدلهای جدید کسب و کار اینترنتیبازاریابی سرگرمی‌های آنلاین:فروش آنلاین محتوای سنتی:اشتراک سرگرمی‌های دوسویه:مدل شبکه اجتماعی:2-6- کارآفرینی رسانه‌ای2-6-1- ویژگی‌های عمومی و کارآفرینانه محصولات رسانه‌ای2-6-2- مهارت‌های مورد نیاز  شرکت‌های رسانه‌ای در عصر تحولات فناوری2-6-3- پژوهشهای مربوط به کارآفرینی و رسانه2-7- مرور گزارش‌های کارآفرینان رسانه‌ای2-8- مرور خط مشی‌گذاری رسانه‌ای و زیرساخت‌های قانونی2-9- استخراج چارچوب مفهومی اولیهفصل سوم: روش شناسی پژوهشالف) روش شناسی تحقیقپیوند تحقیق کیفی و کمّی در یک طرح تحقیقفرایند تحقیق نظریه پردازی داده بنیاددورانی بودن فرایند تحقیق در نظریه داده​بنیاد

نظریه در فرایند تحقیق بررسی کیفیت تحقیقپایایی تحقیق3-1- شرح تفصیلی مراحل تحقیقمرحله اول: انجام مطالعات اسنادیمرحله دوم: مشاهده و تحلیل نظری موضوع در صنعت رسانهمرحله سوم: شناسایی وضعیت کارآفرینی رسانه‌ای در کشور
از طریق پرسشنامهمرحله چهارم: انجام مصاحبه‌های عمیق با کارآفرینان
رسانه‌ای و یا مدیران ارشد شرکت‌هامرحله پنجم: کدگذاری و تحلیل مصاحبه‌هامرحله ششم: آزمون یافته‌ها3-2- جامعه و نمونه آماری3-2-1- جامعة آماري3-2-2- نمونه آماری و روش نمونه‌گیری3-3-روش‌های گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات:3-3-1- روش گردآوری داده‌ها3-3-1-1- مطالعه اسنادی3-3-1-2- پرسشنامه3-3-1-3- مصاحبه3-3-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات3-3-3- مراحل تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش
تحلیل تِم3-4: پايايي (قابليت اعتماد) مصاحبه

3-5- سنجش روایی پژوهشفصل چهارم4-1- ویژگی‌های جمعیت شناختی کارآفرینان4-1-1- دسته بندی براساس ویژگی سنی4-1-2- دسته بندی براساس ویژگی تحصیلی4-1-3- دسته بندی بر اساس تعداد کارکنان4-1-4- دسته بندی براساس نوع محصول4-1-5- ویژگی مزیت رقابتی4-2- تحلیل داده‌های پرسشنامه4-2-1- منابع تأمین سرمایه اولیه4-2-2- عناصر غایب در بازار رسانه‌ای کشور4-2-3- سنجش ویژگی‌های بازار رسانه کشور4-2-3-1- موانع ورود4-2-3-2- سهولت خروج4-2-3-3- میزان رقابت4-2-3-4- سطح سودآوری4-2-3-5- ثبات درآمدها4-2-4- سنجش ابعاد مربوط به بازار4-2-5- راهبردهای بازاریابی4-2-6- سنجش عملکرد کارآفرینان رسانه‌ای4-2-6-1- اهداف سودآوری

4-2-6-2- دستیابی به سهم بازار مورد نظر4-2-6-3- میزان رشد درآمد4-2-6-4- ارائه منافع خاص به مصرف کنندگان4-2-6-5- جدید بودن محصول برای بازار4-3- یافته‌های ناشی از تحلیل کدهای مصاحبه4-3-1- عوامل مرتبط با منابع4-3-1-1- مزیت رقابتی4-2-1-2- مدیریت منابع سازمانی4-3-1-3- مدیریت منابع خارج از سازمان4-3-2- عوامل مرتبط با شرکت4-3-2-1. سبک کارآفرینی4-3-2-2. یادگیری4-3-2-3. رفتارهای کارآفرینی4-3-2-3. دانش مدیریت کسب و کار4-2-3-عوامل مرتبط با محصول4-2-3-1. ایده محصول4-2-3-2. طراحی محصول4-2-3-3. زمان‌بندی ارائه محصول4-2-4- عوامل مرتبط با استراتژی4-2-4-1. استراتژی رقابتی4-2-4-2. مدل درآمدی

4-2-4-3. شناخت بازار و مشتریان4-2-5- عوامل مرتبط با زیرساخت4-2-5-1. زیرساخت الکترونیکی پایه (دسترسی)4-2-5-2. زیرساخت پرداخت الکترونیکی4-2-5-3. زیرساخت توزیع4-2-5-4. زیرساخت قوانین دولتی4-4- نتایج ناشی از نظرهای گروه کارشناسان4-5- نتایج خروجی نرم‌افزارفصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها5-1- مروری دوباره بر مسئله پژوهش5-2- بحث بر روی یافته‌ها5-3- نتیجه‌گیری5-3-1- پاسخ نخستین سئوال فرعی پژوهش5-3-2- پاسخ دومین سئوال فرعی پژوهش5-3-3- پاسخ سومین سئوال فرعی پژوهش5-3-1- مزیت رقابتی5-3-2- تیم و نیروی انسانی5-3-3- سرمایه مالی5-3-4- سرمایه فیزیکی5-3-5- سرمایه اجتماعی5-3-6- برون‌سپاری فعالیت‌ها و قراردادهای همکاری

5-3-7- ایده کسب و کار 5-3-8- طراحی محصول5-3-9- زمان‌بندی ارائه محصول5-3-10- چشم‌انداز و برنامه‌ریزی آینده5-3-12- مدل درآمدی5-3-13- نیازهای بازار و مشتریان5-3-14- دانش مدیریت کسب و کار5-3-16- ویژگی‌ها و سبک کارآفرین5-3-17- یادگیری سازمانی5-3-18- چالاکی5-3-19- 
زیرساخت دسترسی به شبکه5-3-20- زیرساخت پرداخت الکترونیکی5-3-21- زیرساخت توزیع5-3-22- زیرساخت قوانین دولتی5-3-23- نظام اطلاعات بازار5-3-4- پاسخ سئوال اصلی پژوهش5-5- فرمول پیشنهادی برای تجاری سازی5-6-محدودیت‌های پژوهش5-6-1- محدودیت‌های ناشی از ماهیت پژوهش (نوع اول)5-6-2- محدودیت‌های انجام پژوهش (نوع دوم)5-7- مقایسه با پژوهشهای مشابه

5-8- پیشنهادها5-8-1- پیشنهادهای برگرفته از یافته‌های پژوهش5-8-2- پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتیمنابعپیوست 1: پرسشنامه سنجش وضعیت بازار کارآفرینیپیوست 2: مدل اولیه استخراج شده توسط پژوهشگر    

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینی

پایان نامه تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینی,تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال در شرکتهای کارآفرینی,تجاری‌سازی نوآوری‌های دیجیتال,شرکتهای کارآفرینی,پایان نامه دکتری مدیریت رسانه,پایان نامه ارشد مدیریت رسانه,دانلود پایان نامه مدیریت,,,