پایان نامه زیباییشناسی در گرافیک متحرک
پایان نامه زیباییشناسی در گرافیک متحرکنوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 180 صفحهچکیدهعدم
درک صحیح از عناصر زیبایی شناختی در میان روابط عناصر بصری و کاربرد آن در
وهله اول با تصاویر متحرک باعث کم توجهی درمیان دستاندرکاران این فن و
هنر شده است.این زیر ساخت تحت عنوان زیبایی شناختی در گرافیک متحرک نام گرفته است.در
جهان امروز که به نوعی آن را عصر ارتباطات نامیدند مبادله اطلاعات و
انتقال مفاهیم و عقاید و نظرات در میان فرهنگ ملل مختلف از جایگاه مهمی
برخوردار شده است و همچنین پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای کاربردی برای
استفاده در این راه جای درنگ و بسی تامل دارد.مقوله استفاده از تصویر
به جای متن در سرعت بخشیدن به انتقال پیام از جایگاه حساسی برخوردارشده که
نیاز به مقولهای تحت عنوان زبان تصویر را ایجاد میکند. بیشترین کارکرد
این زبان تصویر را در شاخه های مختلف گرافیک تلویزیونی شاهد آن هستیم.این
رساله بر آن است تا با بازنگری نسبت عناصر ظاهری و باطنی موثر در تصویر
متحرک و گسترش آن در مبحث زیباییشناسی در گرافیک متحرک به نقش ساختاری
گرافیک متحرک در رساندن پیام از طریق رسانههای تصویر علی الخصوص تلویزیون
بپردازد. در انتها به بررسی یکی از آثار موفق تیزر تبلیغاتی شرکت اچ پی و
چگونگی استفاده صحیح و درست از تکنیکها و عوامل موثر در صحنه خواهیم
پرداخت.کلمات کلیدی: زیباییشناسی، عناصر بصری، گرافیک متحرک، تلویزیون، رسانههای تصویری، زبان تصویرفهرستمقدمه:10فصل اول12کلیات پژوهش12۱-۱: بیان مسئله12۱-۲: پرسشهای پژوهش13۱-۳: فرضیات پژوهش14۱-۴: اهداف پژوهش14۱-۵: پیشینه تحقیق15۱-۶: روش پژوهش16فصل دوم17هستی زیباییشناسی تصویر17۲-۱ مقدمه17۲-۲ تعریف زیبایی18تعریف واژه زیباییشناسی19۲-۴ زیباییشناسی در رسانههای تصویری20۲-۴-۱عناصر اولیهی رسانههای تصویری20۲-۵ مفاهیم زیباییشناسی21۲-۶ زیباییشناسی در تصویر متحرک22۲-۶-۱ عناصر غیرداستانی فیلم23۲-۷ زیباییشناسی در رسانههای تصویری26۲-۷-۱ جوهر تلویزیون و سینما28۲-۸ زیباییشناسی در سینما و تلویزیون33۲-۸-۱ دیدگاههای ابزاری و زیباییشناسانه در تلویزیون34۲-۸-۲ ستیز با نخبهسالاری زیباییشناسانه36۲-۸-۳ محتوا در مقابل فرم37۲-۹ بررسی نظریه روان شناسی گشتالت در تصویر متحرک42۲-۹-۱ زمينه پيدايش روانشناسي گشتالت42۲-۹-۲ مفهوم گشتالت43۲-۹-۳ آشنايي هنر با نظریه گشتالت43۲-۹-۴ اصول گشتالت44۲-۱۰ عصر رسانه های نوظهور49۲-۱۰-۱ تفکر طراحی و رسانه51نتیجهگیری52فصل سوم54شاخه های اصلی طراحی گرافیگ54۳-۱ مقدمه54۳-۲ تاریخ هنر گرافیک55۳-۳ تعریف گرافیک55۳-۴ گرافیک دیزاین در ایران58۳-۵ گرافیک چاپی61۳-۶ گرافیک محیطی63۳-۷ گرافیک رایانه ای64۳-۷-۱ تاریخچه مختصر از علوم رایانه64۳-۷-۲ نرمافزارهای گرافیکی65۳-۸ گرافیک متحرک (Motion graphic)66۳-۸-۱ گرافیک متحرک در فضای وب (Motion Over the Web)68۳-۸-۲ گرافیک متحرک در عنوانبندی سینما و تلویزیون69۳-۸-۳ اهمیت و جایگاه طراحی عنوانبندی سینمای امروز80۳-۹ گرافیک تلویزیونی83۳-۹-۱ طراحی گرافیک در تلویزیون83۳-۹-۲ ارتباط گرافیک با تلویزیون84۳-۹-۳ ابعاد گرافیک تلویزیونی85۳-۹-۴ کادر تلویزیون و انواع آن86۳-۹-۵ برندسازی برای شبکه Network Branding89۳-۹-۶ هویت شبکهای (Station Ids)90۳-۹-۷ آغازگر نمایش opening titles93۳-۹-۸ میاننهاده-بینابینیها (Interstitials)94۳-۹-۹ بامپر Bumper95۳-۹-۱۰ گرافیک در اخبار تلویزیونی96۳-۹-۱۱ زیرنویس (Low Thirds)101۳-۹-۱۲ مورتیسها (Mortises)103۳-۹-۱۳ فهرست برنامههای تلویزیونی (Lineups and upfronts)104۳-۹-۱۴ تگها (Tag)105۳-۹-۱۵ بسته شبکه (network packages )106۳-۹-۱۶ کمپینهای تبلیغاتی (Promotional campaigns )107۳-۱۰ گرافیک متحرک و تبلیغات108۳-۱۰-۱ معناشناسی تبلیغات108۳-۱۰-۲ فیلمهای تبلیغاتی (Commercials)110نتیجهگیری110فصل چهارم113زبان تصویر113۴-۲ گرافیک رسانه ای چیست؟114۴-۳ عناصر گرافیک رسانهای116۴-۴ ترکیب تصویری140۴-۵ عوامل موثر در تصویر متحرک145۴-۶ ویژگی های یک تصویر خوب156۴-۷ پندارهای دیداری161۴-۷-۱ چشم آدمی چگونه کار میکند؟161۴-۷-۲ پندارهای دیداریVisual Illuosion162۴-۷-۳ پندارماه163۴-۷-۴ پندارساندر164۴-۷-۵ پندار راستایی کرانی164۴-۷-۶ پندارهای دیداری جنبنده164۴-۸ ساختار موشن گرافیک ( با تاکید بر تیتراژ در سینما)165۴-۸-۱ ساختارهای دیداری و شنیداری در موشن گرافیک168۴-۸-۲ تفاوت چاپ و موشن گرافیک:168۴-۸-۳ عوامل موثر بر صحنه موشن گرافیک:169نتیجهگیری171ضمیمه173خدمت فرم به محتوا (گفتوگو با عبدالحمید قدیریان)173فصل پنجم179مطالعه موردی فیلم تبلیغاتی شرکت اچ پی179۵-۱ تاریخچه شرکت اچ پی179۵-۲ اهداف و روشها180۵-۳: تجزیه و تحلیل تبلیغ محصولات اچ پی183گزارش کار عملی:190منابع کتابها:200
دانلود فایل پایان نامه زیباییشناسی در گرافیک متحرک
پایان نامه زیباییشناسی در گرافیک متحرک,زیباییشناسی در گرافیک متحرک ,زیباشناسی,گرافیک متحرک,گرافیک,پایان نامه ارشد هنر,هنر,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد هنر