پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993)

پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993)

پرسشنامه-بازار-محوری-توسط-کوهلی-و-همکاران-(1993)پرسشنامه بازار محوری توسط
کوهلی و همکاران (1993) ساخته شده است که
از 32 گویه و 3 خرده مقیاس گسترش اطلاعات (10 سوال)، پخش اطلاعات (8 سوال) و پاسخ
گویی (14 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش بازار محوری بکار می رود. تعریف
مفهومی:نارور و اسلی تر بازار محوری را
اینگونه تعریف می کند:«فرهنگ سازمانی که به صورت بسیار کارا
و اثربخش به خلق رفتارهایی می پردازد که برای ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و در
نتیجه ارتقای عملکرد بازرگانی شرکت لازم و ضروری اند.» (دعایی و بختیاری، 1386).کوهلی و جاوورسکی (1990) تعریف زیر را
از بازارمحوری ارائه کرده اند:«بازار محوری عبارت از ایجاد گسترده
آگاهی درباره بازار در سازمان جهت پیش بینی نیازهای جاری و آتی مشتریان، انتشار
این بینش در میان تمام واحدها و پاسخگویی گسترده سازمانی به آن می باشد».(دعایی و بختیاری،
1386). روایی
و پایایی : دارد منبع:دارد

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:’Table Normal’;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:’Calibri’,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

دانلود فایل

دانلود فایل پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993)

پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993),پرسشنامه بازار محوری,دانلود پرسشنامه بازار محوری,کوهلی و همکاران (1993),بازار محوری,دانلود پرسشنامه بازار محوری,بازار محوری شرکت,پرسشنامه ,دانلود پرسشنامه