پرسشنامه رابطه والد- کودک پیانتا

پرسشنامه رابطه والد- کودک پیانتا

پرسشنامه-رابطه-والد-کودک-پیانتافایل ورد پرسشنامه رابطه والد- کودک پیانتا تعامل رابطه والد-کودک به چگونگی روابط هیجانی و روانشناختی والد و کودک با یکدیگر اطلاق می شود (ومبولت، گیبسون[1]، حاجبی، 1382). کیفیت این ارتباط، بر روی رفتار، رشد هیجانی، عملکرد تحصیلی و رشد اجتماعی اثر گذار است (دریکسول، و پیانتا[2]، 2011). تعامل مثبت به درجه کیفیت رابطه، از جمله پاسخگویی و حساسیت والد نسبت به نیازهای کودک، تماس فیزیکی که والد و کودک باهم دارند، اعتمادی که بین آنها برقرار می شود و پیش بینی رفتار و گرمی والد اشاره دارد ( ابارشی، 1388).منابعابارشی، زهره؛ طهماسیان، کارینه؛ مظاهری، محمدعلی و پناغی، لیلی. (1388).  تاثیر آموزش ی ارتقای روانی اجتماعی کودک از طریق بهبود تعامل مادر کودک بر خود – برنامه اثرمندی والدگری و رابطه مادر و کودک زیر سه سال. فصلنامه علمی- پژوهشی در سلامت روانشناختی. 3(3)، 50-52.عابدی شاپورآبادی، ثریا؛ پورمحمدرضایی تجریشی، معصومه؛ محمدخانی، پروانه و فرضی، مرجان. (1391). اثربخشی برنامه گروهی والدگری مثبت بر رابطه مادر- کودک در کودکان با اختلال بیش فعالی/ نارسایی توجه. روان شناسی بالینی. 15(3): 62-73.

دانلود فایل

دانلود فایل پرسشنامه رابطه والد- کودک پیانتا

پرسشنامه,پرسشنامه والد و کودک,روانشناسی,پرسشنامه رابطه والد کودک پیانتا,دانلود پرسشنامه رابطه والد کودک پیانتا,رابطه والد کودک پیانتا