پروژه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

پروژه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

پروژه-ایمن-سازی-طرح-هندسی-راه-های-دوخطه-برونشهریعنوان :ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری تعداد صفحات :180 فرمت : doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد چکیده : روش مطرح شده در این پژوهش بر مبنای پارامتر جدید طراحی به نام نرخ تغییر انحنای یک قوس به همراه قوسهای اتصال آن ( CCRS) می باشد. این پارامتر جدید برای داده های بسیاری از لحاظ نرخ تصادف ( AR) و نرخ هزینه تصادفات ( ACR ) مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که میتواند به عنوان توصیف کننده اصلی ایمنی جاده ها باشد . بادر نظرگیری این پارامتر جدید و نیز بر اساس اطلاعات زیادی که از سرعتعملکردی و آمار تصادفات در اروپا و آمریکا فراهم بود ، رده های طراحی ایجادشدند تا مقاطع جاده ای را از نظر ایمنی ترافیک در سه سطح طراحی خوب (خطرکم)، متوسط(دارای نقص های ایمنی متوسط) و ضعیف (خطرناک) تقسیم بندی کنند.این گروه های طراحی بر اساس سه معیار ایمنی تقسیم بندی می شوند و یک فرآیندارزیابی کمّی ( مقداری ) ایمنی را برای راههای دو خطه برونشهری ایجاد کردهاند. این سه معیار ایمنی عبارتند از : سازگاری در طراحی، پایداری در سرعت عملکردی، تناسب و هماهنگی در دینامیک رانندگی . بهمنظور دستیابی به یک فرآیند ارزیابی کلی و سراسری ، این سه معیار ایمنی باهم ترکیب شده و به صورت یک مقیاس ایمنی سراسری درآمدند. همچنین توصیه هاییبرای درنظرگیری شعاع مناسب قوس هایی که بعد از طول مستقیم مماس می آیند (در حالت با یا بدون قوس های اتصال کلوتوئید ) ارائه شده است و نیز نحوهجداسازی مماس های مستقل( طویل) از غیر مستقل( کوتاه ) بیان شده است. درنهایت به منظور انجام مطالعات موردی و بکارگیری معیارهای ایمنی بیان شده،اطلاعات محورهای قم-گرمسار و کرج-چالوس جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت و سطح طراحی هر المان بیان گشت. با توجه به پلان مسیر، 10قطعه ازمحور کرج- چالوس که شامل 262 المان بود مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت. درراستای رانندگی جهت رفت مسیر توسط معیارهای ایمنی I و II و III و مقیاسایمنی سراسری به ترتیب 30 و 33 و 115 و 47 نقطه حادثه خیز و در مسیر برگشتبه ترتیب 30 و 36 و 115 و 67 نقطه حادثه خیز شناسایی شد.   فصل اوّل : کلیات1-1. مقدمه2-1. زمینه تحقیق3-1. ضرورت انجام تحقیق4-1. هدف از انجام تحقیق5-1. روش تحقیق6-1. لیست تارک نامفصل دوم : نگاه کلی ، ساختار و اصطلاحات ارزیابی ایمنی راه1-2. نرخ تغییر انحنای یک قوس به همراه قوس های اتصال آن2-2. طبقه بندی طراحی بر اساس تصادف و سرعت عملکردی1-2-2. اعداد تصادف نسبی2-2-2. طراحی در مقابل ایمنی3-2-2. طراحی در مقابل سرعت1-3-2-2. سرعت طرح ( راه های جدید )2-3-2-2. سرعت هشتاد و پنج درصد3-3-2-2. جمع آوری و تقلیل داده ها پیرامون سرعت4-3-2-2. تعیین V85 برای سایر کشورها5-3-2-2. تعیین سرعت طرح برای راه های موجود ( قدیمی )فصل سوم : سه معیار ایمنی کمّی (مقداری) برای طرح هندسی راه ها1-3. طبقه بندی معیار ایمنی I2-3. طبقه بندی معیار ایمنی II1-2-3. بررسی مماس ها در فرآیند طراحی2-2-3. طرح پیوستگی3-3. طبقه بندی معیار ایمنی III4-3. معیارهای ایمنی در مقایسه با طراحی مسیر5-3. مقیاس ایمنی ( معیار ایمنی سراسری )6-3. مقایسه تجزیه و تحلیل های شرایط واقعی تصادف با نتایج معیارهای ایمنی7-3. روابط بین طرح هندسی راه، شرایط تصادف و تجهیزات جاده ای1-7-3. تاثیر سه سطح تجهیزات جاده ای بر نرخ تصادفات ونرخ هزینه تصادفات برای هریک از المانهای طراحی1-1-7-3. پهنای روسازی2-1-7-3. شعاع قوس3-1-7-3. نرخ تغییر انحنای قوس2-7-3. تجهیزات جاده ای و رده های طراحی3-7-3. تجهیزات جاده ای و معیارهای ایمنیفصل چهارم : جمع آوری اطلاعات و مشخصات مسیر و نحوه انجام محاسبات1-4. محور کرج-چالوس1-1-4. مشخصات قوسهای افقی2-1-4. مشخصات هندسی قوس2-4. محور قم-گرمسار3-4. نحوه انجام محاسبات و ارائه نتایج1-3-4. نتایج معیارهای ایمنی1-1-3-4. نرخ تغییر انحنای یک قوس2-1-3-4. سرعت هشتاد و پنج درصد ( V85 ) 3-1-3-4. ارزیابی سرعت طرح مناسب ( Vd ) 4-1-3-4. ارزیابی مماس ها5-1-3-4. اصطکاک جانبی فرض شده / مورد نیاز6-1-3-4. نتایج معیار ایمنی I7-1-3-4. نتایج معیار ایمنی II 8-1-3-4. نتایج معیار ایمنی III 9-1-3-4. بررسی نهایی قطعه راه دو خطه برونشهری مورد مطالعه2-3-4. نتایج مقیاس ایمنی سراسریفصل پنجم : تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج1-5. مروری بر موضوع پایان نامه3-5. نتیجه گیری1-2-5. محور کرج- چالوس2-2-5. محور قم گرمسار3-5. پیشنهاد برای تحقیقات آیندهپیوست (پلان محور کرج- چالوس)فهرست مراجع

دانلود فایل

دانلود فایل پروژه ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری

ایمن سازی طرح هندسی راه های دوخطه برونشهری,پایان نامه راه و ترابری,راه و ترابری,پایان نامه ارشد راه و ترابری,پایان نامه ارشد مهندسی عمران,مهندسی عمران,مقاله راه های دوخطه برونشهری,راه های دوخطه برونشهری