پروژه و تحقیق-اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمانها- در 140 صفحه-docx
تعریف سازمان:گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند. انواع سازمانها:1. سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی2. سازمانهای تولیدی و خدماتی3. سازمانهای دولتی و خصوصیسازمانهای انتفاعی:سازمانهایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل میشوند.سازمانهای غیر انتفاعی:این سازمانها، با اهداف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی تشکیل میشوند مانند اتحادیههای کارگری و انجمنهای مذهبی.سازمانهای تولیدی:این سازمانها از مواد خام یا مواد اولیه برای تولید کالا استفاده میکنند. مانند کارخانههای تولید کفش و تلویزیون.سازمانهای خدماتی:این نوع از سازمانها خدمات ارائه میکنند مانند خدمات مشاوره عمومی و خدمات پزشکی.سازمانهای دولتی:این نوع سازمانها تحت کنترل دولت هستند.• سازمانهای خصوصی:این نوع سازمانها بجای کنترل دولت توسط افراد یا بخش دولتی کنترل میشوند.تعریف مدیریت:فرآیند برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیه منابع قابل دسترسی برای رسیدن به هدفهای تعیین شده سازمان.انواع محیط سازمانی:2)محیط خارجی:مواد اولیهپولانرژیاطلاعاتنیروی انسانی1)محیط داخلی:عواطفارزشهااعتقاداتمنافع کارکنانمنافع سهامدارانانواع مدیران:2) ازنظر فعالیتهای سازمانی:مدیران وظیفه ایمدیران عمومی1) از نظر سطح سازمانی:مدیران عملیاتیمدیران میانیمدیران عالیتعاریف مدیران عملیاتی، میانی و عالیمدیران عملیاتی(خط اول):مدیران در این سطح مستقیما مسئول تولید کالا و خدمات هستند مانند سرپرستان.• مدیران میانی:این مدیران به طور مستقیم به مدیران رده بالا گزارش میدهند و پل ارتباطی میان مدیران عالی و عملیاتی هستند.مدیران عالی:گروه کوچکی از مدیران را تشکیل میدهند. واین مدیران اهداف، خطمشیها و راهبردهای سازمان را تشکیل میدهند.تعاریف مدیران وظیفهای و مدیران عمومی:مدیران وظیفهای(تخصصی) :کارکنانی با مهارتهای ویژه در زمینه خاص مانند حسابداری، امور پرسنلی و غیره.مدیران عمومی:مسئول کلیه وظایف و فعالیتهایی هستند که در یک واحد یا یک سازمان انجام میشود مانند تولید، بازاریابی و امورمالی.مهارتهای مورد نیاز مدیران:1)مهارتهای ادراکی2)مهارتهای انسانی3)مهارتهای فنیمهارتهای ادراکی:این مهارت به مدیر امکان میدهد که سازمان را به صورت یک کل در نظر بگیرد و روابط متقابل بخشهای مختلف و چگونگی تاثیر تغییر هر قسمت در کل سازمان را پیشبینی کند.• مهارت های انسانی:این مهارت به مدیر امکان میدهد تا با افراد، در کنار آنها و به طور موثر با آنها کار کند. مدیران در همه سطوح به این مهارت نیازدارند. • مهارت
دانلود فایل پروژه و تحقیق-اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمانها- در 140 صفحه-docx
اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمانها,مبانی مدیریت,سرپرستی سازمانها, مدیریت,مدیریت و سرپرستی سازمان,مدیریت سازمانی,