کارورزی و کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات

کارورزی و کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات

کارورزی-و-کارآموزی-تعمیرات-و-نگهداری-شرکت-مخابراتکارورزی و کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابراتتعداد صفحات : 45 با فرمت ورد و قابل ویرایش   نگهداري(Maintenance): مجموعه اي از فعاليت هاي مشخص و معمولا به صورت برنامه ريزي شده و با هدف جلوگيري از خرابي ناگهاني ماشين الات و تجهيزات را نگهداري مي نامند. تعمیرات :(Repairs) مجموعه اي از فعاليت هاست كه بر روي يك سيستم يا وسيله اي كه دچار خرابي شده انجام مي گيرد تا آنرا به حالت آماده و قبل بهره برداري باز گرداند . انواع نت ها: 1- نگهداري و تعميرات مبتني بر شكست 2- نگهداری و تعميرات پيشگيرانه(PM) 3- نگهداری و تعميرات پيشگويانه (مراقبت وضعيت) 4- نگهداری و تعميرات اضطراری(EM) 5- نگهداری و تعميرات اصلاحی(CM) 6- نگهداری و تعميرات بهره ور جامع(TPM) 7- نگهداری و تعميرات ناب(LM)   37 فعاليتهای نگهداری و تعميرات فعاليتهای کلی نگهداری و تعميرات شامل پنج فعاليت اصلی زير می باشد که عبارتند از:     1- تعمير (Repair)      2- تعويض (Change)      3- تنظيم (Adjust)      4- سرويس (Service)      5- تست (Test) به طور کلی در مراکز تلفن دو نت در قسمت فنی اجرا می شود که شامل: 1- نگهداری و تعميرات پيشگيرانه: به مجموعه اقداماتی که شامل بازديد, کنترل, سرويس, تنظيم, تعويض و در برخی از موارد تعميرات جزيی که توسط کاربران تجهيزات و يا تعميرکاران واحد اجرايي انجام می شود اطلاق شده که اصطلاحا به فعاليتهای مزبور PM گفته می شود. اين فعاليتها که بطور تناوبی و بر حسب دوره های تعريف شده انجام می گيرد, سبب تاخير و کم شدن تعميرات و شکستهای ناگهانی و بدون برنامه می شوند. 2- نگهداری و تعميرات اضطراری: فعاليتهايی هستند که در مواقع از کار افتادن تجهيزات و شکست انجام می دهند و به شکل اضطراری بايد اينگونه فعاليتها را انجام داد زيرا که امکان سرايت خرابی به ساير مجموعه های تجهيزات وجود دارد و يا اينکه تجهيزات بطور کلی از کار افتاده و در سازمان بکار گيرنده آن, دستگاه ضرورت حياتی دارد و عدم کارکرد آن باعث زيانهای مادی و جانی فراوان می شود. نگهداری وتعمیرات در مراکز تلفن به دو قسمت نت داخلی و نت بیرونی تقسیم می شود که به صورت زیر است: 1-نت بیرونی توسط شرکت پیمانکاری انجام می شود. 2-نت درونی توسط تکنسین های مخابرات انجام می شود. در این زمینه مهمترین وظایف شرکت پیمانکاری به صورت زیر است: – رفع خرابي شامل اصلاحات سيم‌باني (تعويض سيم و كابل، نصب جعبه تقسيم) و هرگونه عملياتي كه منجر به برقراري ارتباط مشترك بصورت دائمي گردد – بازديدهاي دوره‌اي و گزارش به مركز تلفن و ثبت دفاتر شبكه هوائي، نظافت كافو، حوضچه‌ها و روغن‌كاري لوله‌هاي كافو و پست‌ها – حفظ فرم و آرايش سيم بندي و درصورت نياز بازسازي رانژه كافور پست‌ها (نوسازي كافو يا رانژه‌بندي در موقع برگردان و جابجائي و دايري جديد – نصب مجدد و بستن رانژه‌هاي مربوطه در كافو، نوسازي و بازسازي رانژه‌هاي ناشي از برگردان و سركابل‌هاي تعويضي، نوسازي و بازسازي سيم و كابل هوائي – انجام سيم كشي و دايري به صورت‌هاي ودايع، تغيير مكان، كسر سيم، بازسازي و نوسازي – تهيه كارتكس هر خط از MDF تا محل برقراري تلفن براي هر شماره – حفاري، خاكبرداري، خاكريزي و بحالت اوليه در آوردن محل تعميرات شبكه زميني و اجراي مفصل در صورت نياز – رعايت مقررات ايمني طبق استاندارد شركت مخابرات و …  نگهداری وتعمیرات داخلی مراکز تلفن توسط تکنسین های مخابرات انجام می شود.همانطور که در نت مشخص است ابتدا نگهداری مطرح است وبعد از آن در صورت خرابی ،تعمیرات جنبه ی اصلی می شود . نگهداری در مخابرات طی یک برنامه ریزی مشخص انجام می شود که با توجه به قسمت های مختلف درمراکز تلفن این زمانبندی نیز متفاوت می باشد. در قسمت سوئیچ سرویس و نگهداری هر هفته یکبار انجام می شود که از  جمله ی آن  بررسی کارت ها، برد ها واسلات ها میباشد.و در صورت خرابی تکنسین قسمت های مختلف را بررسی می کندو قطعه ی معیوب را با قطعه سالم جایگزین میکند اما اگر نتوانست با در خواست از قسمت نگهداری و پشتیبانی در بندرعباس برای حل موضوع اقدام می کند که به صورت زیر انجام می شود.

دانلود فایل

دانلود فایل کارورزی و کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات

دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات,گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات,تعمیرات و نگهداری شرکت مخابرات,مخابرات,تعمیرو نگهداری,کارورزی,کارآموزی,شرکت مخابرات,تعمیر و نگهداری,تعمیر مخابرات