کتاب دروس تخصصی بازرگانی (قسمت دوم) رشته مدیریت بازرگانی

کتاب دروس تخصصی بازرگانی (قسمت دوم) رشته مدیریت بازرگانی

کتاب-دروس-تخصصی-بازرگانی-(قسمت-دوم)-رشته-مدیریت-بازرگانیتوضیحات محصول:کتاب های خلاصه منابع رشته
مدیریت بازرگانی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با
پاسخ های تشریحی برای کنکوریهای95 توجه:در پاسخ گویی به سوالات کنکور
علاوه بر بار علمی نیاز به یک مهارت خاص در تست زنی نیز می باشد در فروشگاه فایل
پدیده سعی شده برای مطالب کتابهای خلاصه منابع تمام رشته ها این موضوع اجراگرد د.
پس مطالب این کتابها طوری برنامه ریزی و تالیف شده که دانشجو هم مطالب کتاب را خوب
یاد می گیرد وهم در تست زنی مهارت کافی پیدا می کند. دانلود کتاب دروس تخصصی بازرگانی (قسمت دوم)
رشته مدیریت بازرگانی  

فصل اول: مفاهیم
بازاریابی  
مقدمه 
وظیفه بازاریابی، و
مدیریت و مدیریت بازار شناخت نیازها، خواستههاي انسانی و رفع آنها از طریق فرایند
مبادله منابعمیباشد. 
پیتر دراکر بیان
میکند؛ از دیدگاه مشتریان، بازاریابی دربرگیرنده همهي فعالیتهاي یک سازمان است
بنابراین بجاستبه جاي واژه
بازاریابی، از عبارت مدیریت بازار که در برگیرندهي فعالیتهاي گستردهتري در سازمان
میباشد استفادهکرد. 
مفاهیم اساسی بازاریابی 
بازاریابی شامل
مجموعهي از فعالیتهاي تولیدي، توزیعی و تجاري است که کالاها را سریعتر و سادهتر به
دست
مصرفکننده نهایی
برساند. علم بازاریابی به وسیله تبلیغات مصرفکنندگان را با کالاها و خدمات مختلفی
آشنا نموده و ازطریق ایجاد انگیزه،
افراد را به خرید این محصولات براي رفع نیازهاي خود تشویق مینماید.   
نیاز
بازار
معامله
کالا مبادله
تقاضا  
خواسته 
خواسته ها بیانگر
کیفیت ارضاي نیازها و مطلوبیت دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمدهاي از کوشش و
تلاش فردبراي نیل به
خواستههاي نامحدود او صورت میگیرد. تنوع طلبی و انتظار
دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواستههاي انسان میباشد،
فرهنگ
جوامع و به تبع آن
شخصیت افراد، نوع رفع نیازها را که همان خواستهها هستند شکل میدهد. 
تفاوتهاي خواسته ها و نیازها: 
خواسته ها راههاي رفع
نیاز بوده در حالی که نیازها محدود و تقریباً ثابت هستند. خواستهها با توجه به
فرهنگ جوامع وآداب و رسوم،
هنجارها، سلائق، طرز تلقی و نیز وضع درآمدي افراد نامحدود و دائماً در حال تغییر
بوده و گرایش جديبه سوي کالاهاي جدید
دارند. 
تقاضا 
خواسته هاي افراد
تقریباً نامحدود بوده در حالی که براي رفع آنها جوامع و مؤسسات منابع محدودي در
اختیار دارند وبدین جهت مصرفکنندگان
براي رفع نیازهاي خود، کالاها و خدماتی را انتخاب میکنند که با توجه به قیمت آنها
حداکثر رضایتمندي و
مطلوبیت را براي آنها فراهم نماید. نکته: خواسته ها وقتی به تقاضا تبدیل
میشوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند. 
کالا 
هر شیء یا چیزي که
توسط شخص معین و یا مؤسسهاي تولید شده و قادر باشد نیازهاي فردي و یا جمعی
مصرفکنندگان را
برآورده سازد کالا نامیده میشود. نکته: کالا فقط در محصولات فیزیکی
خلاصه نمیشود بلکه شامل خدمات، ایدهها، عقاید و اندیشهها، سازمانها، مکانها،فعالیتها و یا ترکیبی
از آنها نیز میشوند. نکته: محصولی که خواستههاي مربوط به
نیاز خاصی را کاملاً ارضا نماید کالاي ایدهآل نامیده میشود. »
   
مبادله 
هنگامی که مردم براي
ارضاي نیازهاي خود در مورد خرید و فروش کالا تصمیمی را اتخاذ میکنند عمل مبادله
صورت
میگیرد. 
هر انسانی به چهار
روش زیر میتواند کالاهاي موردنیاز خود را به دست آورد: 
1- اولین انتخاب فرد
«خودتولیدي» است در این روش انسان نیاز به ارتباط با دیگران ندارد، در این جا نه
بازاري وجوددارد و نه به
بازاریابی نیازي هست. مثل رفع گرسنگی 2- تکديگري و کمک خواستن
عاجزانه از دیگران، در این روش او در مقابل دریافت پول و سایر مایحتاج خود، دعاي
خیر نثار طرف مقابل
میکند. 
3- دریافت کالا با توسل
به زور یا سرقت که روشی غیراخلاقی و بدتر از روش دوم است. 
4- روش مبادلهاي، که در
آن فرد کالاي مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا یا خدمت به دیگران به
دست
میآورد. 
نکته: بازاریابی براي به دست آوردن
محصولات جهت ارضاي خواستهها و نیازها به روش چهارم (روش مبادلهاي) تأکیدمیکند
شرایط انجام مبادله: 
— وجود حداقل دو طرف
براي انجام مبادله — وجود کالاهاي با ارزش 
— رضایتمندي طرفین براي
انجام مبادله — هر یک از طرفین باید
در رد یا قبول پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد. 
— توانایی برقراري
ارتباط و تحویل به موقع کالا. معامله 
نکته: مبادله هسته مرکزي بازاریابی
میباشد ولی معامله واحد اندازهگیري بازاریابی به شمار میرود. 
نکته: یک معامله شامل داد و ستد فایده
بین طرفین است. 

دانلود فایل

دانلود فایل کتاب دروس تخصصی بازرگانی (قسمت دوم) رشته مدیریت بازرگانی

دانلود کتاب دروس تخصصی بازرگانی , رشته مدیریت بازرگانی , دانلود کتاب, دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی , دانلود , کتاب , دروس تخصصی, بازرگانی , کتاب خلاصه منابع تمام رشته ها , دانلود