کتاب روانشناسی تربیتی

کتاب روانشناسی تربیتی

کتاب-روانشناسی-تربیتی   توضیحات
محصول:کتاب های خلاصه منابع  رشته روانشناسی تربیتی برای آمادگی آزمون
دکتری دانشگاه آزاد برای کنکوریهاتوجه:در
پاسخ گویی به سوالات کنکور علاوه بر بار علمی نیاز به یک مهارت خاص در تست زنی نیز
می باشد در فروشگاه فایل پدیده سعی شده برای مطالب کتابهای خلاصه منابع تمام رشته
ها این موضوع اجراگرد د. پس مطالب این کتابها طوری برنامه ریزی و تالیف شده که
دانشجو هم مطالب کتاب را خوب یاد می گیرد وهم در تست زنی مهارت کافی پیدا می کند.دانلود کتاب روانشناسی تربیتی

فصل اول : تعریف روانشناسی پرورشی 
روانشناسی پرورشی چنانچه از نام آن پیداست برخاسته از دو
نظـام مسـتقل یعنـی روانشناسـی و پـرورش ( آمـوزش و پرورش ) است
.  روانشناسی پرورشی شاخه يا از علم روان شناسی است که در خدمت
پرورش کاران قرار دارد . روان شناسی خود یکی از شاخه يها علوم تجربی و علوم تجربی
نیز یکی از دانشها یا معرفتها ي بشري است . ویژگی مهم علوم تجربی این اسـت  که يافته های آن از راه مشاهده تجربی به دست یم دیآ .
در علوم تجربی مشاهده به دو شـکل عمـده مشـاهده طبیعـی و
مشاهده کنترل شده صورت یم یگ رد . منظور از مشاهده طبیعی
دقت کـردن در امـور هسـتی بـدون دخـل و تصـرف در
آنهاست . مشاهده کنترل شده به آن نوع مشاهده گفته یم شود که
دانشـمند ابتـدا در موقعیتهـا ي مـورد نظـر خـود
تغییراتی ایجاد نما یدو آن گاه به مشاهده نتایج حاصل می
پردازد . 
روان شناسی علم مطالعه رفتار و فرآیندهاي شناختی و ذهنی
زیربناي رفتار است . 
تعریف پرورش 
پرورش عبارت است از جریانی منظم و مستمر که هدف آن کمک به
رشد جسمی و شناختی ، روانـی ، اجتمـاعی یـا بـه طور کلی رشد شخصیت پرورش یابندگان
در جهـت هنجارهـاي مـورد پـذیرش جامعـه و نیـز کمـک بـه شـکوفا کـردن استعدادهاي
آنها است  
پرورش و کارآموزي 
هدف کار آموزي، بر خلاف پرورش ، شکوفا ساختن استعدادهاي همه
جانبه افراد یا رشد شخصـیت آنـان نیسـت . بلکـه
منظور آن دادن فنون و مهارت يها مورد نیاز به کارآموزان
براي انجام شغل یا حرفهيا معین است بنابراین کار آموزش را
باید بخش کوچکی از پرورش دانست که هدف آن تربیت افراد پذیرفتن
مشاغل و تخصص يها گوناگون است . 
تفاوت يها بین نهادهاي پرورش و دوره هاي کارآموزي  1 – پرورش فرآیندي است گسترده و دراز مدت با هدف يها
کلی و جامع ، در حالی که کارآموزي فعالیتی است محـدود
و مشخص با هدف يها دقیق که معمولاً در مدت زمانی نسبتاً
کوتاه انجام یم ردیگ . 
 2 – پرورش غالباً وظیفه نهادهاي رسمی و دولتی است در
حالی که دوره يها کـارآموزي را بیشـتر مؤسسـات صـنعتی و
خدماتی خصوصی و گاه دولتی براي تأمین نیروي انسانی متخصص
خود تأسیس و اداره یم کند .
 3 – دوره يها پرورشی عموماً بسیار کلی و جامع و مستمر
هستند ، اما هدف يها کارآموزي معمولاً محـدود ، مشـخص و مقطعی هستند.  4 – در نظام يها پرورشی ، پرورش یابندگان آزادند تا
با بهره گیري از امکانات گوناگون نهادهاي پرورشی مانند معلمان ،
دروس مختلف و … و با توجه به علائق و استعدادهاي متنـوع
خـود ، مسـیرهاي دلخـواه را برگزیننـد . امـا در دور ه يهـا
کارآموزي ، کارآموزان موظفند به رغم علاقه ها و استعداد هاي
مختلف خود به سوي هدف يها واحدي کـه در برنامـه آن  دوره ها در نظر گرفته شدهاند پیش بروند .

دانلود فایل

دانلود فایل کتاب روانشناسی تربیتی

دانلود کتاب روانشناسی تربیتی , دانلود کتاب , روانشناسی تربیتی, دانلود , کتاب روانشناسی تربیتی, کتاب خلاصه منابع تمام رشته ها , دانلود کتاب تست دانشجویی, دانلود پروژه ومقاله,فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار , کسب درآمد اینترنت,,,