کتاب یادگیري رشته روانشناسی تربیتی

کتاب یادگیري رشته روانشناسی تربیتی

کتاب-یادگیري-رشته-روانشناسی-تربیتی   توضیحات
محصول:کتاب های خلاصه منابع  رشته روانشناسی تربیتی برای آمادگی آزمون
دکتری دانشگاه آزاد برای کنکوریهاتوجه:در پاسخ گویی به سوالات کنکور علاوه بر بار علمی نیاز به یک
مهارت خاص در تست زنی نیز می باشد در فروشگاه فایل پدیده سعی شده برای مطالب
کتابهای خلاصه منابع تمام رشته ها این موضوع اجراگرد د. پس مطالب این کتابها طوری
برنامه ریزی و تالیف شده که دانشجو هم مطالب کتاب را خوب یاد می گیرد وهم در تست
زنی مهارت کافی پیدا می کند.دانلود
کتاب یادگیري رشته روانشناسی تربیتی  

یادگیري:تعاریف
ومفاهیم  
مقدمه 
انسان هایی که ما می
شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیري به آنچه که هسـتند رسـیده انـد.
آنـان عـادت هـايزندگیشان را آموخته
اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی هاي انسانیشان
که آنـان راافراد متمایزي می
سازد، میتوانند با یادگیري تغییر یابند. بزرگسالان افرادي
بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می کنند. اینکه چگونه توانسـته انـد از
نقطـه شـروع کـودکیفوق العاده متکی به
دیگران و نسبتاً بی کفایت بوده اند تا به این نقطه پیش بروند، پرسشی حائز اهمیت و
قابل تعمق اسـت. بـهطور حتم، بخشی از
پاسخ به این پرسش در ساختار وراثتی و درك فرایند تحول (رشد) در جریان نشو و نما
نهفته است. بخـشدیگر که به مجموعه
شرایط متفاوت در زندگی فرد مربوط میشود، همانا یادگیري است. به طور کلی مشـخص شـده
اسـت کـهمهارت هاي انسانی،
ارج نهادن ها و استدلال ها با گوناگونی فراوانشان، همین طـور امیـدها، آرزوهـا،
نگـرش هـا و ارزش هـايانسانی از لحاظ تحول
تا حد زیادي به رویدادهایی وابسته اند که یادگیري نامیده می شود. 
اگر شخص بخواهد می
تواند در همین نقطه به تفکر خود در مورد یادگیري پایان دهد و خود را این گونه قانع
سـازد کـهتحول انسان با تمام
تجلیاتش به دو عامل رشد و یادگیري و کنش متقابل بین آنها وابسته است. شخص می تواند
در مورد
کودك بگوید «او خواهد
آموخت» درست همان گونه که می گوید «او بزرگ خواهد شد و این چیزها را پشت سر خواهـد
گذاشت» و انکار چنین
بیاناتی بس دشوار است. اما برابر ساختن یادگیري و رشد و نمو به عنوان رویـدادهاي
طبیعـی بـهمنزله نادیده گرفتن
مهمترین تفاوت بین آن دو است. عواملی که بر رشد و نمو اثر می گذارند به مقدار
زیـاد جنبـه ارثـیدارند؛ اما، عواملی
که بر یادگیري تأثیر می کنند، اساساً با رویدادهایی که در محیط زیست فرد وجـود
دارنـد، معـین مـیشوند. وقتی خمیر مایه
ارثی فرد هنگام بستن نطفه تعیین شد، تغییر در رشد او به آسانی میسـر نیسـت، مگـر
بـا تـدابیربسیار استثنایی، اما
اعضاي جامعه انسان که خود مسؤل مراقبـت از شـخص در حـال تحـول اسـت، بـر
رویـدادهایی کـهیادگیري را تحت تأثیر
قرار می دهند کنترل زیاد دارد. همان طور که به ما گفته اند «تجربه بزرگترین معلم
اسـت». ایـنبدان معنی است که
رویدادهایی را که فرد در حال تحول، تجربه می کنـد – چـه در منـزل، چـه در محـیط
جغرافیـایی ومدرسه، یا در محیط
هاي اجتماعی گوناگون دیگر – یادگیري او را مشخص می سازند، و بنابراین تا حد زیادي
نشـان مـی دهند که او چگونه فردي
خواهد شد. این وابستگی شدید
یادگیري به شرایط محیطی، مسؤلیت عظیمی را براي تمـام افـراد جوامـع بشـري بـه بـار
مـی آورد. موقعیت هایی که
کودکان در حال تحول در آنها قرار میگیرند، چه این موقعیت ها عمدي باشند یا غیر
عمـدي، حـداکثرتأثیر را روي آنان
خواهند گذاشت. در واقع، در حال حاضر درك بسیار روشنی از این که حدود این تـأثیر
چـه مـی توانـدباشد، وجود دارد. آیا
موقعیت هایی که امروزه فرد در حال تحول به طور مرسوم در آنها قرار می گیرد آن
چنـان هسـتندکه مشوق پرورش
متفکران متعهد، هنرمندان و یا دانشمندان بزرگ باشند؟ یا این موقعیت ها چنـان
هسـتند کـه چنـینتحولی را سرکوب می
کنند و بهره گیري کامل از تفکر و تعقل انسان را مانع می شوند؟ http://yourpadideh.forushgahfile.com  http://stufile.ir/profile/٤٣٩    http://stufile.ir/?ref=439 

دانلود فایل

دانلود فایل کتاب یادگیري رشته روانشناسی تربیتی

دانلود کتاب یادگیري رشته روانشناسی تربیتی , دانلود کتاب , یادگیري رشته روانشناسی تربیتی , دانلود , کتاب یادگیري, کتاب خلاصه منابع تمام رشته ها , دانلود کتاب تست دانشجویی, دانلود پروژه ومقاله,فروشگاه دانشجویی بهار, فروشگاه دانشجویی , فروشگاه بهار , ک,,,