گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی)

گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی)

گزارش-کارآموزی-تدریس-در-مقطع-ابتدایی-(-دانش-آموزان-کم-توان-ذهنی)گزارش کارآموزی تدریس در
مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی)  تاریخ تمدن ، سابقه تلاش
انسان است در غلبه در تقاضای محیطی که در آن زندگی می-کند. در فرهنگهای مختلف،
افرادی که نمی¬توانند به نحویس مطلوب خود را با تقاضاهای محیطی_فرهنگی خود سازگار
نمایند، از نظر دیگران با تعاریف و ویژگیهای خاصی به عنوان درمانده، ضعیف، ناتوان،
عقب افتاده و… ناشناخته می¬شوند . در طول تاریخ، سیر نگرش عموم نسبت به عقب
ماندگی ذهنی و افراد عقب مانده در جهت مثبت و سازنده تر در تغییر بوده است.گروهی از مردم استنباط
نادرستی از عقب ماندگی داشته و تصور می¬نموده¬اند که عقب-ماندگی همانند یک مرض یا
بیماری مسری بوده و می¬تواند از فردی به فرد دیگر سرایت نماید یا مانند سل و آبله
و سرخجه در میان کودکان قابل انتقال است، با این فرق که بیماری ذهنی طولانی¬تر و
سخت¬تر است. فهرست عنوان صفحهمقدمه 1معنا و مفهوم 2اهداف آموزشی و ویژگیهای
کودکان عقب مانده ذهنی 3هدفهای عمومی تعلیم و
تربیت کودکان عادی و استثنایی 3ویژگیهای عمومی دانش
آموزان آهسته گام 5اصول آموزشی و توانبخشی
کودکان نوجوانان آهسته گام 8عوامل مؤثر در یادگیری
کودکان آهسته گام 8کودکان آهسته گام سنین
ابتدایی 14برنامه های آموزشی و
پرورشی کودکان آهسته گام سنین ابتدایی 14چگونگی انتخاب یک برنامه
درسی برای کودکان و دانش آموزان آهسته گام 16-           طرح درس روزانه درس ریاضی 41-           گزارش از تدریس ریاضی 42 –           آزمون درس ریاضی 44-           تجزیه و تحلیل آزمون ریاضی 45-           تدریس علوم 46 –           طرح درس روزانه علوم 47 –           گزارش تدریس درس علوم 48-           آزمون درس علوم 51 –           تجزیه و تحلیل سؤالات علوم 52 –           منابع 53  عده¬ای نیز بر این عقیده
بوده¬اند که عقب ماندگی ذهن همان بیماری روانی یا دیوانگی است. متأسفانه چنین
برداشتهای غلط و تصورات نادرست، هنوز بعضی اوقات حتی در میان افراد تحصیلکرده نیز
به چشم می خورد.در حقیقت باید توجه داشت
که عقب ماندگی ذهنی همانند مرض یا بیماری نیستو کودکان و بزرگسالان هرگز به واسطه
مجاورت و همنشینی با افراد عقب مانده ذهنی دچار عقب ماندگی ذهنی نمی شوند.
خوشبختانه برخی از صاحبنظران از دیرباز بدین امر توجه داشته-اند، به عنوان نمونه
می توان از تلاشهای ارزنده اسکونیرول پزشک فرانسوی نام برد. او در کتابی که در سال
1838 منتشر نمود، برای اولین بار صریحاً بدین مسئله توجه کرده و گروه افراد عقب
مانده ذهنی را از بیماران روانی و مجانین متمایز و اشاره¬ای به درجات مختلف عقب
ماندگی ذهنی می نماید.در واقع عقب ماندگی یک
وضعیت و شرایط خاص ذهنی است که به علت شرایط و دلایل گوناگونی پدید می آید. البته
عقب ماندگی ذهنی ممکن است در اثر یک بیماری ، عفونت یا ویروس به وجود آید، اما
شرایط یا وضعیت به وجود آمده ( عقب ماندگی ذهنی ) قابل سرایت به دیگری نیست. عقب
ماندگی ذهنی را می توان به دست یا پایی تشبیه کرد که خوب کار نمی کند. علت آن نیز
ممکن است قبل از تولد ، مادرزادی و در چگونگی تشکیل نطفه یا به علت مشکلات و
نارسایی های دوران بارداری باشد یا اینکه بر اثر مشکلات که نوزاد به هنگام تولد با
آن مواجه بوده است یا به دلیل بروز ضایعات، حوادث و تصادفات در دوران زندگی کودک
عارض گردد.عقب ماندگی ذهنی شرایطی
است که اساساً بر ضعف توانایی عمومی و نقصان رشد هوش دلالت دارد.اهداف آموزشی و ویژگی های
کودکان عقب مانده ذهنیبا این نگرش حقیقت بینانه
که کودک عقب مانده ذهنی اول یک کودک است و بعد کودکی است با عقب ماندگی ذهنی، در
واقع اهداف آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی نمی تواند تفاوتی با هدفهای کلی
آموزش و پرورش عادی داشته باشد، زیرا هدف عبارت است از شکوفایی حداکثر تواناییها و
استعدادها، تزکیه و تعلیم و تربیت و در نهایت، هدف غایی از دیدگاه مکتب اسلام به «
فلاح » رسیدن انسانهاست.به عبارت دیگر، هدفمندی و
جهت گیری تمامی برنامه¬های آموزشی لاجرم باید به گونه¬ای باشد که انسانها را در
طریق حق و هدایت و نیل به فلاح تربیت نماید. از این روشها تفاوتی که اهداف تربیتی
کودکان عقب مانده ذهنی با اهداف عمومی تعلیم و تربیت دارد، در مورد تأکید و اهمیت
فوق العاده حصول این هدفها در رابطه با کودکان عقب مانده ذهنی است.اهم این هدفها به شرح زیر
است:هدفهای عمومی تعلیم و
تربیت کودکان عادی و استثنایی1 – رسیدن به خود آگاهی و
شناختخودآگاهی و خودشناسی از جمله
هدفهای آموزش و پرورش بوده و اولیا و مربیان کودکان استثنایی به ویژه کودکان عقب
مانده، نقش و رسالت سنگینی را بر دوش دارند . خودآگاهی و خودشناسی، خمیره اساسی
سازگاهی عاطفی و اجتماعی، پذیرش مسئولیتها، شکوفایی حداکثر تواناییها و استعدادها
و حرکت به سوی رستگاری و کمال است . روشها و شیوه-های نیل به این هدف در کلاسهای
دانش آموزان آهسته گام در سنین مختلف بسیار حساس و ظریف و در عین حال مهم و خطیر
بوده و در شکل گیری باز خوردهای ایجاد علایق و انگیزه¬های مطلوب و حرکت آفرین نقش
به سزایی دارد

دانلود فایل

دانلود فایل گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی)

گزارش کارآموزی,تدریس در مقطع ابتدایی,دانش آموزان کم توان ذهنی,تدریس,تحقیق ,پایان نامه ,پروژه ,پژوهش, دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه,دانلود مقاله ,دانلود پایان نامه, دانلود پروژه,