بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان

بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان

بررسی-رابطه-بین-انگیزه-پیشرفت-و-شیوه-فرزند-پروری-در-بین-دانش-آموزان-مقطع-سوم-دبیرستاننوع فایل: wordقابل ویرایش 100 صفحهچکیده:هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه های فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستان قزوین است. در این راستا فرضیه های زیر مطرح شدند: 1)ا بین انگیزه و پیشرفت و شیوه فرزند پروری رابطه معنی داری وجود دارد . 2) بین شیوه اقتدار طلبی و شیوه فرزند پروری رابطه وجود دارد. و 3) .بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. 4) بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. جامعه مورد مطالعه در تحقیق حاضر عبارتند از دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستانقزوین است که صد نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که آزمون انگیزه پیشرفت وشیوه ی فرزند پروری بر روی آنها اجرا گردید. نتایج بدست آمده حالی از آن است که بین انگیزه و پیشرفت و شیوه ی فرزند پروری رابطه معنی داری وجود ندارد همین طور بین شیوه اقتدار طلبی و انگیزه پیشرفت هم رابطه ای وجود ندارد . و همين طور در فرضيه سوم كه بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد زيرا كه ضريب همبستگي بدست آمده بزرگتر از ضريب همبستگي جدول در سطح معني داري 5% قرار دارد و همين طور در فرضيه چهارم كه بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد چون ضريب بدست آمده از ضريب جدول با درجه آزادي 99 در سطح معني داري 5% كوچكتر است فرضيه تحقيق مورد تائيد قرار نگرفته و بين انگيزه پيشرفت و سلطه جويي رابطه معني داري وجود ندارد.مقدمه:خانواده در زندگی آدمی نقش بسزایی داشته و باید در وضعی استوار باشد بدان گونه که اطرافیان در آن احساس ایمنی کامل داشته باشند. مخصوصا کودکان و نوجوانان که پرورش آنها در محیط سالم و دور از هر گونه اختلال و جدالها و برخورد های زن و شوهر (والدین ) به دور از هر جنجالی باشد به عبارت دیگر روح سازش و تعادل هم زیستی بین والدین می تواند در تربیت فرزندان و انگیزه پیشرفت نقش بسزایی داشته باشد .اصلاح محیط اجتماعی یکی از عواملی است که والدین در شیوه ی فرزند پروری خود باید به آنها توجه داشته باشند . به این صورت که اگر کودکان در محیط اجتماعی ناسالم قرار گرفته باشند با برخوردهای درست و خوشایند آنها را از عواقب بد محیط آگاه سازند و انگیزه ی آنها را برای ادامه ی زندگی به طور صحیح مشخص نمایند .به طور کلی می توان گفت والدین و مربیان جزء اصلي ترين عامل تربیت کودک هستند وایجاد تغییرات رفتاری با واسطه مربیان تربیت یا والدین می تواند انگیزه ی کودک را برای رسیدن به تحول آفرینی و سازندگی دچار اختلال کنند . (قائمي اميري – 1385)شیوه ی فرزند پروری والدین میتواند با استناد به انگیزه ی پیشرفت در کودکان روندی مثبت و به جا باشد زیرا که پرورش انگیزه از نوع پیشرفت در کودکان باعثافزایش خود شناسی و اعتماد به نفس می باشد که این موضوع در به کار گیری روحیات مثبت جوانان اثر خوب و منطقی خواهد داشت از طریق شیوه های تربیت پذیری مثل : اقتدار طلبی و آزادی می توان تجارب نسل گذشته را با روحیات نسل جدید هماهنگ کرد تا در رسیدن به رشد و توسعه و خود یابی جوانان و نوجوانان اقدام کرد .فهرست مطالب:چکیدهفصل اول(کلیات تحقیق)مقدمهبیان مسالهاهمیت و ضرورت تحقیقاهداف تحقیقفرضیه تحقیقمتغیرهای تحقیقتعاریف عملیاتی.فصل دوم( مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش)مبانی نظریسابقه تاریخی تربیتعلم تربیتوظیفه تربیتاگر تربیت نباشددامنه و قدرت نفوذ تربیتعوامل مورد بحث در تربیتفایده و لزوم تربیتجنبه ی فردیجنبه ی اجتماعیجنبه اقتصادیجنبه ی سیاسیجنبه ی فرهنگیجنبه ی معنویلزوم تربیتعاملان تربیتاهمیت خانواده از نظر تربیتعالی ترین شکل تربیتوسعت دامنه ی بحث در خانوادهساختار نظریه ی اتکینسونکارایی نظریه ی اتکینسونرفتار و انگیزه ی پیشرفتنظریه ی مورایویژگی های افراد پیشرفت گرابررسی پژوهش های انجام یافتهپیشینه ی پژوهشفصل سوم (روش شناسی)روش تحقیقجامعه مورد مطالعهحجم نمونهروش نمونه گیریابزار اندازه گیریروش آماری مربوط به فرضیهفصل چهارم(یافته ها و تجزیه تحلیل داده ها )فصل پنجم ( بحث و نتیجه گیری )بحث و نتیجه گیریمحدودیت هاپیشنهاداتپیوستمنابع و ماخذمنابع ومأخذ:امیری مجد،رسول.(1383).تربیت و شیوه ی های آن . تهران: انتشارات نورابادی،عبد الله . (1384).شیوه های تربیت.تهران: انتشارات پیامبهاری،علی.(1383) . انگیزه .تهران: انتشارات نارباقری،اصغر.(1384) . روش های تربیتی . تهران: انتشارات فرهنگستاندلاور،علی.(1384) . امار استنباطی . تهران: انتشارات رشددلاور،علی. (1384).روش تحقیق در علوم تربیتی.تهران:انتشارات رشدشاملو، سعید. (1385). سلامت روانی.تهران: انتشارات نیسیاسی،علی اکبر.(1378).روانشناسی شخصیت.تهران:انتشارات ارجمندسروری،منیژه.(1380).روانشناسی فردی.تهران:انتشارات پیروزشکر کن،علی اصغر.(1383).انگیزه پیشرفت.تهران: انتشارات نیلطف ابادی ،حسین.(1384).روانشناسی رشد.تهران:انتشارات بهارقائمی امیری،علی.(1385).تربیت.تهران: انتشارات ارسبارانمحمدی، سید یحیی.(1385).نظریه های روان درمانی.تهران: انتشارات رشدمحمدی، سید یحیی.(1384).انگیزه و هیجان.تهران:انتشارات رشد

دانلود فایل

دانلود فایل بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان

بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان,انگیزه,پیشرفت,شیوه فرزند پروری ,دانش آموزان ,مقطع سوم دبیرستان